2025-02-05, 14:18
Medlem
Puffgeckos avatar
Det faktum att han gick till en skola och inte Rosenbad talar för sig själv. Det var inte politiskt, då hade dom ansvariga legat kvar på marken istället.
Citera
2025-02-05, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ni som bara hyllar gm på forumet borde skämmas, karln är värd honnör o tårta till kaffet.

Nu satte ngn ner foten mot allt avskräp, vi behöver fler så är detta landet snart tomt på blattarna. Först då kan vi återgå till folkhemmet med hylands hörna, oboy o skogaholms o ute maten var en halvspecial.

Honnör!
Men vet om
Att dom 11 döda är invandrare eller svenskar?
Citera
2025-02-05, 14:23
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Kan tycka nyanserna i diskussion kan vara lite märkliga.
När en person får nog av alla araber och negrer, en person som uppenbarligen sett vad det handlar om då han både bodde i området och gick på skolan, griper till handling och gör sitt på det rnda sätt han ser är görligt då är han en psykist sjuk person.
Men när Israel som land gör samma sak i Gaza eller USA runt om i mulimska världen då kallas det krig.
Han, Mangs och Brevik samt alla andra som inte orkar vända andra kinden till längre när vårt en gång trygga och fungerande samhälle förfaller pga faktaresistenta politiker och medborgare pratar om det hela som ett problem som hår att lösa.
Lösningen är alltid att det behövs fler insatser mer integration och mindre utanförskap.
Sedan att de som skall integreras inte vill något annat än att ha det som där dom kom ifrån är det ingen som ser, tydligen.
Intervjuerna som synts ooch hörts ger vid handen att det handlar om immigranter som inte kan lära sig prata ordentlig svenska och utgår fr att huckle är normen.
Nu är polacker lite av bottenskrapet i den vita världen men han borde hyllas för sin insatts.
Att skylla på en psykiskt sjuk enstöring är en enkel utväg för woke media och politiker för då kan man ducka frågan vad det var som drev honom till detta.
Läs min fotnot och begrunda.

Vi har problem här i Sverige det borde inte vara någon nyhet för någon, men du verkar hylla dårar och dårskap så svara mig då på vad till exempel Breiviks mördande av barn på Utøya löste för problem? Det är ju helt insane och inget som någon med vettet någorlunda i behåll kan stödja. Har Mangs och Ausonius gärningar bidragit till ett bättre Sverige? Nä låt oss kalla saker och ting vid sitt rätta namn, en spade är en spade och en galning är en galning, och galna gärningar kommer aldrig någonsin att lösa några problem.
Citera
2025-02-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Politikerna bör fundera på att öppna en del av mentalsjukhusen som man lade ner. Många mår dåligt i samhället idag och ibland kan man behöva skydda allmänheten. Alla psyksjuka tar inte ihjäl folk men i kombination med några andra komponenter kan det hända. Jag tror att GM i det här fallet hade behövt vård.

Inte ens säkert han ville söka vård.. går inte att hjälpa om någon inte vill!
Citera
2025-02-05, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpojken
Har Jimmie uttalat sig ännu?

Verkar ju vara en av hans kärnväljare som låg bakom. Arbetslös, hemmasittande incel, loser...

Han kommer aldrig erkänna att detta dåd var utfört av hans egna äckliga följe. Mördaren skulle kunna vart på hans bröllop och han skulle ändå inte erkänna det
Citera
2025-02-05, 14:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Men vet om
Att dom 11 döda är invandrare eller svenskar?
Min tes, polsk nationalist som genomgått militär utbildning i polen, hitflyttad men gått isär. Lever ensam o fortsatt stört sig på invandringen i europa i stort.

Därav valet endast invandrare döda.
Citera
2025-02-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av centralt
Vi högermänniskor älskar att detta hände 11 färre personer att betala bidrag till. Och samhället får också upp ögonen hur ett mångkulturellt samhälle fungerar. Detta är fantastiskt.

RIP offren men detta är bara vänsterns fel.

11 mindre människor, men det kommer kosta samhället 110 gånger mer. Alla anhöriga samt skolpersonal kommer vara traumatiserade. Kommer kosta skatte betalare betydligt mer nu.
Polis, ambulans och insatsstyrkan måste få mer resurser. Det kan politikerna arbeta för... och inte emot.
Citera
2025-02-05, 14:31
Medlem
Jag tycker att det är motbjudande att se hur TV 4 nu åker runt bland fjärdeklassare och frågar om barnen är rädda för skolskjutningar. Skolpsykologer m.fl. uttalar sig och kopplar detta hemska dåd till ordet ”skola”, det tycker jag är olyckligt.

När jag hör ordet ”skolskjutning” tänker jag på skolor med elever under 20 år. I detta fall var det ett utbildningscenter för vuxna (komvux). OK, det var formellt en skola, men för att minska alla barns, och föräldrars, oro kanske alla bör använda ordet ”masskjutning”, som exempelvis Strömmer och allt fler nu gör. Dådet blir inte mindre vansinnigt under rubriken ”masskjutning” men det kanske bättre beskriver vad som hänt och kan därmed förebygga liknande skjutningar på ett bättre sätt.

Även rubriken på denna tråd bör således också justeras, anser jag.
Citera
2025-02-05, 14:32
Medlem
På Facebook pratas om en Svensk konvertit, har vi källor på det?

Citat:
Ursprungligen postat av WinstonTheWolf
Jag tycker att det är motbjudande att se hur TV 4 nu åker runt bland fjärdeklassare och frågar om barnen är rädda för skolskjutningar. Skolpsykologer m.fl. uttalar sig och kopplar detta hemska dåd till ordet ”skola”, det tycker jag är olyckligt.

När jag hör ordet ”skolskjutning” tänker jag på skolor med elever under 20 år. I detta fall var det ett utbildningscenter för vuxna (komvux). OK, det var formellt en skola, men för att minska alla barns, och föräldrars, oro kanske alla bör använda ordet ”masskjutning”, som exempelvis Strömmer och allt fler nu gör. Dådet blir inte mindre vansinnigt under rubriken ”masskjutning” men det kanske bättre beskriver vad som hänt och kan därmed förebygga liknande skjutningar på ett bättre sätt.

Även rubriken på denna tråd bör således också justeras, anser jag.
Citera
2025-02-05, 14:32
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Han kommer aldrig erkänna att detta dåd var utfört av hans egna äckliga följe. Mördaren skulle kunna vart på hans bröllop och han skulle ändå inte erkänna det

Går ju faktiskt kolla upp vad Jimmie skrivit om detta. Samtliga partiledare har uttalat sig snarlikt.

"Det är med bestörtning jag tar del av rapporteringen om skjutningen i Örebro. Sådana här fruktansvärda dåd ska inte kunna ske i Sverige. Mina tankar går till de som befinner sig mitt i denna mardröm.

Som så många andra följer jag och Sverigedemokraterna händelseutvecklingen noga.
"
Citera
2025-02-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Min tes, polsk nationalist som genomgått militär utbildning i polen, hitflyttad men gått isär. Lever ensam o fortsatt stört sig på invandringen i europa i stort.

Därav valet endast invandrare döda.
Om du vaknade och följde med lite skulle du utesluta den teorin. Media har pratat med pappa, flera andra i släkten, klasskompisar. Född i Sverige av två svenska föräldrar.
Citera
2025-02-05, 14:35
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Det faktum att han gick till en skola och inte Rosenbad talar för sig själv. Det var inte politiskt, då hade dom ansvariga legat kvar på marken istället.

Du har Pehrson, som en gång i tiden gick i skolan när det var ett gymnasium. Även nuvarande finansministerns son gick där. Det är en slump att två högt uppsatta politiker i regeringen har kopplingar till skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in