2025-02-05, 13:56
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag ser två drivkrafter:

(1) De sprider vilseledande propaganda för ett syfte, oftast försöker de få GM att bli "invandrare", "adopterad", "asiat" eller liknande även om det rent trams.

(2) De bara gillar rent allmänt att trolla och förstöra tråden. Dvs har inget liv.

Ja vissa användare är uppenbarligen här för att vilseleda och spåra konversationen. Alltid samma människor och alltid samma människor som ständigt går på skiten.

Jag tror inte detta är ett rasistiskt dåd, jag tror det är en ensam idiot som hatar samhället rent allmänt. Antagligen valde han skolan för att han vet hur det ser ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyolddude
Jag har inte läst in mig i tråden helt men som de allra flesta nog ser är bilden som finns i media ett skolfoto troligtvis 06-07 eller 07-08.. Rätt många bör ha dessa kataloger hemma eller på CD..

Dessutom så vet vi vilken skola MGM gick på. Nån lär ju ha det!
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTjuven
Idioterna här på forumet kommer inte att lära sig nånting. Nästa gång nåt händer blir fel personer uthängda igen.

Varför måste ni hålla på så här? Varför kan ni inte invänta FAKTA!?

Den stora frågan är istället: Varför kan inte polisen gå ut med fakta??
Citera
Medlem
Vid närmare eftertanke, jag ska fan inte ge mig in i diskussionen kring en händelse som går bortom all förståelse som de flesta medborgare i ett land, aldrig någonsin kommer att förstå sig på.
Senast redigerad av Jonglor 2025-02-05 kl. 14:12. Anledning: Ska inte ge mig in i diskussionen
Citera
2025-02-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Har han krängt på militärkläderna på den avlidne han ska ge skulden också, eller hur tänker du?

Jag har inte läst att det var militärkläder han bar utan bara gröna kläder, jag bara försöker få er att förstå att allt måste utredas så inte fel person får skulden
Citera
2025-02-05, 13:58
Medlem
På bilderna ifrån huset där polisen kommer ut är det tydligt att polisen går in i både Storgatan 53 och 55, kanske kan man använda båda ingångarna till fastigheten. Därav förrvirringen. Det finns två bilder på balkongen i media, med uppbruten dörr, till vänster om balkongen syns en vit fläck på fasaden. Kollar man på google maps streetview från gatan bakom (mot innegården) ser man tydligt balkongen, andra våningen, första våningen med balkong på baksidan, i mitten av fastigheten, jämför man med ingången för 53:an verkar det mest troligt att gärningsmannen bor på andra våningen i 53:an. Lägenhetsnumret borde börja med 12. Sen vet jag inte om det finns en bottenvåning och hur det räknas, mest logiskt är väl att lägenhet på bottenplan börjar med 10.
Citera
2025-02-05, 13:58
Medlem
Nestor Xs avatar
Expressen har nu publicerat ännu en pixlad bild på GM. Ett litet snäpp tydligare än Aftonblaskans bild. Syns att han har mörkt halvlångt hår när bilden togs. Kanske inte relevant med hur han såg i år.
Citera
2025-02-05, 13:59
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja vissa användare är uppenbarligen här för att vilseleda och spåra konversationen. Alltid samma människor och alltid samma människor som ständigt går på skiten.

Jag tror inte detta är ett rasistiskt dåd, jag tror det är en ensam idiot som hatar samhället rent allmänt. Antagligen valde han skolan för att han vet hur det ser ut.
Risbergska Komvux hade inga trappor (inget våningshus).. hade RA övervikt och ville inte springa i trappor tror du ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walkmans
Är det någon som har någon som helst information om vad det var för ett vapen som var inblandat? Jag ser många inlägg om automatvapen från människor som inte kan förstå skillnaden på en slangbella och en haubits.
Filmerna jag sett och hört online tyder absolut på en vanlig halvautomat. Dessutom har polisen gått ut med att det var ett jaktvapen och att det var ett vapen som mannen hade licens för och då pekar det med absolut på en vanlig halvautomat.
De flesta vapentillverkare för jaktvapen erbjuder en eller flera modeller i sitt sortiment som kan köpas i en vanlig vapenbutik efter att man uppfyller kraven för ägandet.
SÅ det jag söker är helst modell och märke på vapnet, inget vänsterdravel om hur hemska AR-15 eller svartlackerade vapen är och totalt dravel om att vem som bör ha vapen och hur hemskt det är att mörda stackars oskyldiga djur.

Vapentillverkare och modell...........tack på förhand

Är inget som kommit ut vad jag vet iaf. Men när man hör skotten inne på skolan kan man ganska lätt säga att det är grövre kaliber än 9mm i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Har han krängt på militärkläderna på den avlidne han ska ge skulden också, eller hur tänker du?

Jag tänker att polisen vill vara 100% säker.
Inte att det var exakt så det gick till.

Tänk om han såg nån som hade liknande kläder och fick den idén då?
Senast redigerad av Wankelman 2025-02-05 kl. 14:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingTrump
Men mgm-profil:
Vänsterpartist/sosse, medelålders, incel och manlig feminist/alt simp, ingen framtid, låg testo och hans idoler heter Jonas sjöstedt, Obama och Jan Helin. Motiv? Psykisk ohälsa. Då
Haha, testosteron har inget att göra med ens personlighet. Huruvida man är lugn eller aggressiv. Det är bara ett hormon med oförtjänt dåligt rykte som du liksom många andra fortsätter sprida.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Expressen har nu en lite mindre pixlad bild:
https://static.bonniernews.se/images/4a/3e/4a3ef8de09f04702b1bb0014274afce1/16x9/550.png

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/orebro-misstankte-massmordarens-nara-slakting-blev-irriterad-da/

Det man kan avgöra är iallafall att han inte är skallig, och är relativt mörkhårig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in