2025-02-05, 08:51
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Ja fan, jag hade inte hört sista sekvensen där. Hade han två vapen med sig? Tycker inte ens det låter som samma kaliber som i filmerna inifrån skolan.

Reagerade på det också. Men det kan bero på så mycket, mikrofoner, ekon. I klippet som jag länkade till låter det som om två skott kommer nästan för snabbt efter varandra för halvautomat. Men det kan också vara ekon. Skytten ryckte av punkteld i snabb följd, antingen har han stått väldigt nära en grupp människor, eller så har han missat en hel del.
Citera
2025-02-05, 08:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlatans
Nej han har inte bytt namn. Har hetat så sedan han föddes.

Denne DS är ju grannen till GM som intervjuades i någon media. räcker det inte nu?

Rickard Andersson, 19890810-****
Storgatan 53 lgh 1201
70363 Örebro

I folkbokföringen 1995 och 2000 hette han:

Jonas Rickard Simón
Folkbokförd i Almby (Örebro kn, Örebro län, Närke), fastigheten Högsjön 5.
Född 10/8 1989 i Almby (Örebro län, Närke).
Ogift man.

Källor:
Försäkringskassan, uttag avseende 20001231 (2014)

Vissa personuppgifter maskade med hänsyn till regel 0,10 /Moderator

Hans far är svensken Andersson
Hans mor är ättling till en fransk glasblåsare från trakterna av Lyon i Frankrike född 1842.
Kom till Sverige cirka 1885.

Angående bilder på GM så är han typ Nykvist i dubbelmordet i Linköping.
Senast redigerad av Maviel 2025-02-11 kl. 08:55. Anledning: personuppgifter maskat mht 0,10 /Moderator
Citera
2025-02-05, 08:52
Medlem
Vi kommer snart få reda på hans namn .
Men kill gissar på en vit medelålders svensk.
Som har hjärnkapacitet som en 15 åring och man kommer förmodligen hitta massa action Filmer som han tycke var coolt .
Och givetvis kommer alla nu ta chansen att skuldbelägga vita män ist för att ta det som det är en psykiskt störd person ovansett hudfärg.
Citera
2025-02-05, 08:53
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror inte det är så ideologiskt. Men inte omöjligt att hans eget misslyckande fått honom att hämnas på ”dom där”, som han menar oförtjänt får en utbildning sponsrad av samhället.

Hur många av dessa skoldåd brukar vara renodlat ideologiska, speciellt de som mer eller mindre är självmordsuppdrag? Det är i princip vad man skulle kunna kalla ett "utvidgat självmord". Tror den underliggande logiken snarare är att man gör någonting så hemskt att man inte kan komma tillbaka från det.

Det är väl möjligt att han har någon kokobananas-teori för att rättfärdiga sig själv, men jag gissar på att målet var att dö.

Kanske kommer det framkomma att han var med i någon grupp eller lämnade ett manifest, men rent allmänt så finns det en anledning varför dessa dåd är så svåra att stoppa och varför han inte ens fanns på någons radar.
Citera
2025-02-05, 08:54
Medlem
Sveppss avatar
Har en fråga, sköt MGM sig själv framför ”publik” utanför entrédörren? Eller blev han släpad ut dit i efterhand? För visst är det han som ligger utanför entrén på filmerna vi sett - ganska stor folksamling verkar det som.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Incel, fick en tjej på kroken första gången i livet. Hon visade inte samma intresse och gick sin väg
Hans värld rasade igen, bägaren rann över resten kan vi.

Som han beskrivs i media så är det nog ingen som har något politiskt intresse.

Kanske dags att öppna lite avd för de sjuka
Tung ryggsäck, saknar en sund stöttepelare i livet alltså en ensam varg.
Mobbad och svårt för det sociala samspelet ögonkontakt, ler konstigt i tid och otid.

Det där var bara lite av en mall för en idiot som skulle kunna utföra det.
Var det RA-89 ?
Citera
Medlem
Piddelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Varför ändrade man reglerna och tillät AR för jakt. - Jag tycker det var idiotiskt....

/WTF
Sverige har sin egen vapenlobby, och det är jägarna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Min gärningsmannaprofil:

Sverigedemokrat, medelålders incel med hopplös framtid, några av hans idoler heter Anders Breivik, Chang Frick och Joakim Lamotte. Vill hämnas på invandrare som går en utbildning och som är på väg att lyckas bättre i samhället än honom själv.
Men mgm-profil:
Vänsterpartist/sosse, medelålders, incel och manlig feminist/alt simp, ingen framtid, låg testo och hans idoler heter Jonas sjöstedt, Obama och Jan Helin. Motiv? Psykisk ohälsa. Då
Citera
2025-02-05, 08:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag vill påpeka att R.A bor på andra våningen.

Enligt ditt klipp med polisen så verkar de vara på tredje eller fjärde våningen beroende på hur man räknar.

RA bor på tredje eller fjärde våningen, beroende om man räknar lokalerna längst ned som en våning eller ej.

Längst ned: Lokaler

En trappa upp (från gatan): Minst tre lägenheter. Lägenhetsmummer som börjar med 10, så ”bottenplan” (folkbokföringsmässigt) i bostadshuset

Två trappor upp: Minst tre lägenheter. Börjar med 11. ”Våning ett” i bostadshuset.

Tre trappor upp: Minst fyra lägenheter. Här är RA skriven.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Gärningsmannaprofilen tycks snarlik dubbelmördaren i Linköping.
Citera
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confidential-user
Jag tror tyvärr att det är en svensk pga vapen licens spåret. Dvs vilken utläning skaffar sig vapen licens liksom? Detta för tankarna till Matias Fink 94. Med andra ord militären som tog sju liv men ba fick dubbla årtionden.
Om det isf finns facist motiv o dyl är ju en relevant fråga som lär besvaradas strax. Att skjuta människor på må få svenskar som utlänningar borde ni alla tycka e en vidrig handlng. Är det dock riktat mot tex våldsamma islamister el invandrade grova våldsbrotslingar etc hade jag brytt mig mindre.
Var det en svensk pga vapnet? Licensen? Vapenlicens? Fattar ingenting av vad du skriver
Citera
2025-02-05, 08:56
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Var det polisen som sköt gm till döds?
Kan ha varit.

-Sköt han sig själv?
Det är en uppgift jag inte har 13:35-->

Men många medier säger att han sköt sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in