2025-02-05, 13:07
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Kolla på bilder av D*niel Soleim*ni på Instagram och jämför dem med bilder på Aftonbladet och Nerikes allehanda. Ser ut som om det skulle kunna vara han. Han bor på Storgatan 53

Vad håller du på med? Det är mer eller mindre bekräftat att RA är misstänkt GM. Blanda inte i fler grannar nu.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Det vet man inte.

En anhörig har i en intervju sagt att han inte arbetar.
Vad kan RA varit utbildad till och han hade Väl godkänt i psykologi på Risbergska ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulmagen0145
Ett dygn har passerat. Och Flashback har ännu inte knäckt caset...?? Måste vara någon form av rekord...
Varför är det så självklart att flashback skulle "knäcka" det?
Citera
Medlem
Enligt Expressen så böt han både för och efternamn 2017.
Citera
2025-02-05, 13:08
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ett dygn har passerat. Och Flashback har ännu inte knäckt caset...?? Måste vara någon form av rekord...

Ja, men inte så lätt att sitta och pussla heller när sidan ligger på servrar från 80-talet som det verkar.
Citera
Medlem
VoktorDodkas avatar
Lite kul är det att läsa att han varit tillbakadragen, gått tyst omkging med huvtröja, asocial osv, exakt så som jag föreställer mig den typiske flashbackaren.
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Man får nog ta allt med en nypa salt. Kan vara så att media likt oss blandar ihop personer. Han var asocial med noll kontakt med andra men ändå jägarexamen och noll inkomst men då ändå haft ett vapen. Han var klädd som jägare innan han kom till skolan men bytte om på skolan. Han hade vapen i gitarrfodral men det finns minst ett offer utanför
Citat från expressen;

Citat:
2014 hade han en inkomst på 98 605 kronor enligt Skatteverket – sedan dess har han i stort sett nolltaxerat. Han har haft mindre överskott av kapital ett par år och ett större 2017: 122 085 kronor.

Kapitalinkomster är pengar som till exempel kommer från ränta eller utdelning.
122000:- i inkomst från kapital, då har han troligen haft pengar att leva på.
Citera
Medlem
Citat:

Jaja, vi håller på att reda ut ALLT om vapenlagar, olika typer av magasin och hur snabbt man kan ladda om med varje typ av gevär i alla fall! En sak i taget, det viktiga först.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
I så fall svensk polis. Som flera har påpekat så försöker polisen snabbt gå ut med namn på vuxna GM vid liknande händelser i USA i syfte att kupera spekulationer.

Den logiska slutsatsen är att polisen inte är övertygade om identiteten ännu även om de förmodligen är 95% säkra. Stämmer med att vapnet låg bredvid en kropp och inte i händerna på någon etc.
Citera
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Hur vet du att offren är invandrare? Var du där?

Finns det svenskar som går på komvux? Jag gissar att de är lätträknade. Man kan förstås inte veta något förrän namnen eventuellt blir publicerade, men rimligtvis heter de inte Andersson, Pettersson och Lundström.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bror-Nilsson
Nu kommenterar nån Joh*n Eliass*n på fb: "folk på flashback skriver att du är mördaren, om det stämmer kommer du inte svara"
https://www.facebook.com/share/1Btf9ay27N/
Varför hängs massa folk ut i onödan... Flera som blivit svartmålade

Han är ju knappast 35 eller nära 😂
Citera
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ZER
Jag kan berätta för dig om min erfarenhet gällande jägarexamen.

Jag köpte en bok, pluggade hemma i 4-5 timmar. Hörde av mig till en skjutbana och frågade om jag kunde få skriva teori och skjuta upp. Jag åkte till skjutbanan, skrev teoriprovet, gjorde skjutproven och fick därigenom jägarexamen.

Det behöver inte vara så krångligt, bara du hittar en examinator som har tid över.
Sen ska polisen godkänna dig att köpa ett vapen, det är inget du får med din examen.

300.000 jägare sköter sig. Likaså ca 180.000 sportskyttar.
Mord sker med illegala vapen.
Om någon sen får för sig att döda med sitt jaktvapen finns andra brister tex inom psykvård osv.
Någon kunde lika gärna kunna kört över folk med bil.
Citera
2025-02-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bror-Nilsson
Nu kommenterar nån Joh*n Eliass*n på fb: "folk på flashback skriver att du är mördaren, om det stämmer kommer du inte svara"
https://www.facebook.com/share/1Btf9ay27N/
Varför hängs massa folk ut i onödan... Flera som blivit svartmålade
Folk hängs ut i onödan eftersom de flesta som skriver i tråden är idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in