2025-02-05, 16:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
11 månader sen? Hur konstigt är inte det?

Det är seriöst jättekonstigt. Märkliga bilder också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Jag tror inte att man uppger årsinkomst när man ansöker om licens...
Krävs ingen inkomstuppgift bara utdrag ur belastningsregistret, jägarexamen och uppge ändamål med vapnet.
Citera
Medlem
Nån som vet vilk vapen han använde och vilken kaliber de var på vapnen
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Han ska ändå inte gå runt och skjuta ihjäl oskyldiga!

Men du förstår väl att han var svårt psykiskt sjuk? Obehandlad mental ohälsa som pågår år efter år tenderar att bara bli värre och värre. I det här fallet slutade det med massmord.
Citera
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Flashback forum det senaste dygnet är ett slående bevis för att vi fortfarande i allra högsta grad är i behov av "gammelmedia" som faktakollar sina källor och har på fötterna innan publicering. Helt otroligt vilket sanslöst haveri det varit här inne. Alla som vårdslöst spridit falska rykten: hoppas ni skäms.

Det är första gången jag ser FB ”förlora” mot media på snart 25 år. Igår var ingen fin dag i forumets historia men jag vill lägga skulden mer på forumet självt än oss användare.

Forumet var helt obrukbart vilket gjorde att tråden och ”utredningen” inte kunde ta sig framåt organiskt alls. Jag är helt övertygad att FB varit före media igen om forumet hade fungerat som vanligt.
Citera
2025-02-05, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Polis och media mörkar troligen. Verkar som majoriteten om inte alla offer är invandrare.

”Inga motiv”. Jaja dra den om Rödluvan också..
Vet inte vilken fantasivärld du lever i, men här i Sverige är det inte direkt så att det mörkas något som är rasse/nazi relaterat. Precisa motsatsen är däremot 50% av Sveriges befolknings enda hobby.
Citera
Medlem
Ochotnyryads avatar
Nej men allvarligt! Jag har en åsikt ang identifiera döda som inte verkar ligga i tiden

Läste precis en artikel om hur det går till att få veta om ens avlidna är ett av offren eller inte

Varför får inte de anhöriga identifiera sina döda visuellt? Under lång tid ska de behöva vänta/ svara på massa frågor om tatueringar, kännetecken mm.
Vem bestämmer över en död kropp?
Man vill ju bara rusa in och se, är min nära här?
Jag hade blivit galen om jag haft en anhörig som saknades.

Jobbar dock på hospis och är van vid att se döda. Men jag blir arg att de anhöriga inte får vara med en del i detta !
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Man undrar vilken den utlösande gnistan var som fick honom att genomföra dådet. Kan mordet på koranbrännaren spelat in?

Varför skulle mordet på Salwan Mohika ha något att göra med detta dåd?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Nej. Det var idioter som skitpostade som skapade det.

Hade polisen gått ut med identiteten på mördaren fanns det inget behov och utrymme för spekulation.

Polisen är den aktör som kunde förhindrat spekulationer kring oskyldiga.
Citera
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille631
NRK har publicerat andra bilder https://www.nrk.no/urix/rickard-andersson-_35_-er-siktet-for-massedrapene-i-orebro-1.17254374

Källa på bilderna verkar vara här https://freeimghost.net/a/noname.Cd4h där dom laddades upp för 11 månader sedan.

Han påminner lite om Bryan Kohberger
Citera
2025-02-05, 16:36
Medlem
ju mer jag läser om gärningsmannen desto mer deprimerad blir jag.

det känns omöjligt att inte sympatisera med denna kille.

varför kunde ingen fånga upp honom tidigare och hjälpa honom

hur kunde det gå så här långt. jag fattar inte. allt känns så meningslöst och djupt sorgligt.

😫😫😫😫😫
Citera
2025-02-05, 16:36
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Stod i (Expressen tror jag) att beteckningen för det gymnasieprogram han gick var för personer med aspbergers (gammal program beskrivning, idag högfunktionell autism) & autism.

IV-programmet han gick på var för elever utan fullständiga betyg från grundskolan. Om du hade IG i matte, svenska eller engelska, eller i alla tre ämnena, var IV-alternativet för dig om du inte ville gå om nian. Det fanns ingen specifik klass för personer med Aspergers syndrom.

Jag gick ett år på IV för att läsa in matte och senare kunna komma in på naturvetenskap. De flesta i min klass var mest skoltrötta. De hade mått bättre av praktik.
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-02-05 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in