2025-02-05, 08:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Min gärningsmannaprofil:

Sverigedemokrat, medelålders incel med hopplös framtid, några av hans idoler heter Anders Breivik, Chang Frick och Joakim Lamotte. Vill hämnas på invandrare som går en utbildning och som är på väg att lyckas bättre i samhället än honom själv.

Tror inte det är så ideologiskt. Men inte omöjligt att hans eget misslyckande fått honom att hämnas på ”dom där”, som han menar oförtjänt får en utbildning sponsrad av samhället.
Citera
2025-02-05, 08:47
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Min gärningsmannaprofil:

Sverigedemokrat, medelålders incel med hopplös framtid, några av hans idoler heter Anders Breivik, Chang Frick och Joakim Lamotte. Vill hämnas på invandrare som går en utbildning och som är på väg att lyckas bättre i samhället än honom själv.

Incel, fick en tjej på kroken första gången i livet. Hon visade inte samma intresse och gick sin väg
Hans värld rasade igen, bägaren rann över resten kan vi.

Som han beskrivs i media så är det nog ingen som har något politiskt intresse.

Kanske dags att öppna lite avd för de sjuka
Citera
Avslutad
Polisen har nu en grupp som samverkar med sociala mediekanaler och sajter för att få bort felaktig information som sprids och kan skada andra i förlängningen.
Citera
Medlem
Citat:
Min gärningsmannaprofil:

De har ju redan gått ut med att det är en man runt 35 års ålder. 35 är inte "medelålders".
Citera
Medlem
Helt uppriktig fråga. Hur är alla så säkra att det är RA? Jovisst har polisen gjort angrep i hans lägenhet och Aftonbladets uppgifter om (1) 35 år (2) namnbyte, kan korrelera. Men det är allt. Svaga uppgifter för att hela tråden ska kännas låst med MGM enligt mig? Om Aftonbladet har som pressetik att ringa någon direkt efter de misstänker att deras anhörig gjort svensk historias största dåd - har de nog samma pressetik att koka upp en historiesoppa av spik de läst på FB.
Citera
2025-02-05, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det står i tidningarna om skolan med den uppgiften. Men även om många går deltid, på distans osv så är det en mycket hög siffra för komvux och sfi för en stad som Örebro.

Ok ja det låter orimligt mycket. Inte en chans det är så många aktiva där. Inte ofta jag är i krokarna men när man väl är i området borde man lagt märke till om det är över 3000 pers där. Det märks.
Citera
2025-02-05, 08:51
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangleri
Idioten trodde att artikelförfattarna var namnen på offren...
Var en del av själva psyopen. Annars hade man inte haft typ 10 artikelförfattare på en usel liten artikel.
Citera
Medlem
Ananys avatar
Ett vittne har berättat att det såg ut som GM hade två vapen - ett som hängde på ryggen och ett i händerna vilket skulle kunna förklara de olika läten på skottsalvorna.
Citera
Medlem
Jag tror tyvärr att det är en svensk pga vapen licens spåret. Dvs vilken utläning skaffar sig vapen licens liksom? Detta för tankarna till Matias Fink 94. Med andra ord militären som tog sju liv men ba fick dubbla årtionden.
Om det isf finns facist motiv o dyl är ju en relevant fråga som lär besvaradas strax. Att skjuta människor på må få svenskar som utlänningar borde ni alla tycka e en vidrig handlng. Är det dock riktat mot tex våldsamma islamister el invandrade grova våldsbrotslingar etc hade jag brytt mig mindre.
Citera
Medlem
What-The-Fucks avatar
Varför ändrade man reglerna och tillät AR för jakt. - Jag tycker det var idiotiskt....

/WTF
Citera
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Ja fan, jag hade inte hört sista sekvensen där. Hade han två vapen med sig? Tycker inte ens det låter som samma kaliber som i filmerna inifrån skolan.
Du glider in som någon vapenexpert men kan ju ingenting. Nej det var ett vapen som användes, halvautomat. Jävla amatör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Hur kommer det sig att Aftonbladet pixlade GM ansikte? Han är ju död. Visa bara folket hur idioten ser ut

Blir han "känd" efter sin död med namn och bild så kan det vara inspirera andra rubbade personer att göra något likartat.

Allt för många människor dör tyvärr hellre som ökända än lever ett anonymt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in