2025-02-05, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Dom säger på nyheterna nu att massa falska rykten sprids om dådet igår på nätet och sociala medier, undrar hur mycket som kommer härifrån?
Såg samma, säkert mkt härifrån... omnämnt av times eller nåt utomlands oxå att R A pekas ut. Nu kom ju även nästa R A på X som uppgav att: nejdå jag är inte skolskjutarn jag är från lidköping.. Många som blir svartmålade i onödan
Citera
2025-02-05, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Det räcker att skriva "psykfall", de är överrepresenterade ja.

Nej det räcker inte. Det är ett faktum att homosexuella män är överrepresenterade i såna här sammanhang. Massakern i Dunblane i Skottland 1996, som användes som skäl för att förbjuda alla pistoler och halvautomatiska gevär i Storbritannien (med undantag för Nordirland), begicks t.ex. av en homosexuell man med pedofila böjelser.
Citera
2025-02-05, 08:38
Medlem
Har lite fanilj som sett röntgen bilderna på dem skjutna, en vanlig pistol bruksr göra ett hål som man ser på röntgen bilderna, vapnet som användes exploderade när skottet träffar, så på bilderna har skottet lixom slagit sönder benet när de träffar, någon som har koll på va de kan va för vapen? Kan de va en shotgun eller något sånt, va jag förståt så är de ej rn AR
Citera
2025-02-05, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
3500(!!!) elever går på den skolan. Det låter ju helt absurt. Jag vet ingen normal skola med ett sådant antal elever. Det säger mycket om invandringen när en enda skola i Örebro med komvux och sfi har 3500 elever. Men vissa lever ju på sfi år efter år och vill inte ens lämna systemet därmed.

Tydligen var det ovanligt få personer där just igår eftersom dom haft nationella prov av något slag. Tänk om alla varit där. Då hade det nog varit 100 döda istället för 10 döda.

Det där tror jag inte på. Vart har du läst det?
Jag va på utspringning på Risbergska för mitt ex för många år sedan när det va aktiv gymnasieskola. Frågan om det va 3500 ens då. Att det skulle va det som komvux ser jag som högst osannolikt.
Skolan är stor men 3500 då är det knökfullt där inne.
Skulle snarare gissa på 300-400. Men jag kan ha fel såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Jag vet inte varför Sveriges politiker låtsas som om detta inte var "meningen"
Mördaren valde en SFI skola, jag tror vi alla fattar varför, det spelar ingen roll vad poliser och politiker säger för att försöka mörka problemen i vårat land, det är bara så att Sveriges befolkning är missnöjda med att politiker har tagit hit våldtäktsmän, mördare, kriminella och att Sverige förvandlats till ett otryggt land, förr.. 60,70,80 90 tal var inte alls i likhet med hur det är nu, och ingen vågar göra något åt saken och ingen vågar säga något. Svenska folket vill inte ha "dem" här..politiker har svikit sitt egna folk, och så länge det är så här, att ingen vågar säga något för då är man rasist osv, då kommer det hända såna här saker, folk tar lagen i egna händer för ingen vill bo så här, i ett land som helt tagits över av okända brottslingar. Vakna upp Sverige och inse sanningen nån jävla gång.
Tragiskt

Aha, så istället för att jaga gängmedlemmar så beger man sig till en skola där folk försöker göra någonting av sina liv? Låter ju ungefär lika logiskt som ditt resonemang här ovan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Det är en halvautomat: https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/tv-videon-fangar-paniken-pa-skolan/
Ja fan, jag hade inte hört sista sekvensen där. Hade han två vapen med sig? Tycker inte ens det låter som samma kaliber som i filmerna inifrån skolan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Dom säger på nyheterna nu att massa falska rykten sprids om dådet igår på nätet och sociala medier, undrar hur mycket som kommer härifrån?

En del främst om fel gärningsmän uppenbarligen som många hängt ut, som fått dementera det efter omfattande trakasserier.

Sen en massa vänstertroll som inte kan ta till sig att polisens kraftfulla information och underrättelser inte tyder på ideologiska motiv, utan personliga och psykologiska antagligen.
Citera
2025-02-05, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Och aftonbladet publicerade för en timme sedan namnen på tio offer. Av dessa har sex helsvenska namn, dvs såväl för- som efternamn och ytterligare två kvinnor har svenska förnamn. Endast två har invandrarnamn helt och hållet (en av dem latino).

Verkar alltså inte alls vara något så kallat rasistiskt motiv.

…kan du länka till Aftonbladet om den uppgiften?
Citera
2025-02-05, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson2727
Har lite fanilj som sett röntgen bilderna på dem skjutna, en vanlig pistol bruksr göra ett hål som man ser på röntgen bilderna, vapnet som användes exploderade när skottet träffar, så på bilderna har skottet lixom slagit sönder benet när de träffar, någon som har koll på va de kan va för vapen? Kan de va en shotgun eller något sånt, va jag förståt så är de ej rn AR
All jaktammunition (utom helmantlad avsedd för träning) har den effekten.
Citera
2025-02-05, 08:41
Avslutad
Ju längre de väntar med att hänga ut mördaren, så talar det för att det trots allt va en babbe som gjorde det. En misslyckad nolla som flytt afgahanistan eller nåt annat skitland. Fö rhade det varit en svensk, så hade killen varit uthängd direkt.
Citera
2025-02-05, 08:42
Avslutad
Här kan vi diskutera om hur Polisen hindrar såna nya dåd i framtiden.
(FB) Efter skolskjutningen i Örebro - hur kan Polisen hindra/bekämpa nya såna dåd?
Citera
2025-02-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confidential-user
Jag tror tyvärr att det är en svensk pga vapen licens spåret. Dvs vilken utläning skaffar sig vapen licens liksom?

Det är många blattar som tar jägarexamen enbart för att kunna köpa t.ex. ett pumphagelgevär och ha hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in