2025-02-05, 01:56
Avstängd
Unobosss avatar
Han skall ha gått på skolan. Komvux ligger väl i anslutning med SFI så antar att han känt ett agg eller något när han gick där.
Gissar också att han kommer från en rik familj eftersom att hans föräldrar reser mycket och han bor ofta i deras villa och passar deras hund läste jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
RA:s morfar är född med namnet S*mon i en liten ort i Småland och det finns släktforskare som frågat om samma efternamn på nätet. De har då fått information om att åtminstone en person med namnet S*mon invandrade just till den lilla orten från Frankrike på 1800-talet. Att det inte skulle finnas ett släktskap mellan den invandraren och morfadern känns minst sagt osannolikt med tanke på hur ovanligt namnet är och hur liten ort det handlar om.

Minns inte adressen till gravstenen men den borde vara enkel att hitta om man bara söker på morfaderns namn och hans födelseår.

kom vi inte nyss fram till att namnet (även i Sverige) är extremt vanligt?
Citera
Medlem
Finns det lista på avlidna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Hade han inget jobb hade han säkerligen inte råd med en egen bil så han har väl kört med föräldrarnas bil.

Iom att han bodde i en bostadsrätt ( Då man ej får ha några tillgångar.) så kan han omöjligen ha haft någon inkomst från försörjningsstöd heller då så han måste ha varit totalt nollad i systemet. Tycker inte att det är så konstigt att den här typen av individ spårar. Oavsett vad han än skulle gjort så hade han antingen fått noll kronor eller något sketet studiebidrag eller aktivitetsstöd på 3000-4000kr/mån. Politikerna borde faktiskt tänka igenom systemet lite bättre istället för att låta folk hamna mellan stolarna på det här sättet.

Jag hade också varit väldigt förbannad om jag hade varit i hans situation.
Citera
2025-02-05, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zakria31
AF skriver nu att det är 11 döda.

De skriv typ kl 19:00 att det var 13 döda :
https://www.krimfup.se/articles/flera-doda-efter-skolskjutning-pa-campus-risbergska-i-orebro

Verkar som det stämmer.

Det är 12 namn + gärningsmannen då blir det 13.
Detta är nog en av de värsta dåden vi har haft i Sverige
En läkare behöver nog förklara de som döda innan polisen / media kan gå ut med info.
Fick höra att de ligger kroppar där fortfarande, siffran kan stiga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
RA:s morfar är född med namnet S*mon i en liten ort i Småland och det finns släktforskare som frågat om samma efternamn på nätet. De har då fått information om att åtminstone en person med namnet S*mon invandrade just till den lilla orten från Frankrike på 1800-talet. Att det inte skulle finnas ett släktskap mellan den invandraren och morfadern känns minst sagt osannolikt med tanke på hur ovanligt namnet är och hur liten ort det handlar om.

Minns inte adressen till gravstenen men den borde vara enkel att hitta om man bara söker på morfaderns namn och hans födelseår.

Förmodligen gravstensinventeringen. Men kyrkböckerna är en säkrare källa vilket flera här har tillgång till och kollat upp.
Fransk glasblåsare som immigrerade 1860-talet, fick många barn, en av dem MGMs morfar. Källa ArkivDigital eller Riksarkivets kyrkoböcker.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-47N
GM måste ha kommit på vilken skola som utbildar Aftonbladet-journalister.
Då hade jag också pkt dit och gjort rent hus.

Men ändå bra av AB att skriva offrens, sina egna journalisters namn så fort. Men inga bilder på dem?

Journalister går inte där.
Citera
Avslutad
Ganska surt att skriva 10 timmar som skakade Sverige.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tio-timmar-som-skakade-sverige/

Händelsen vill jag poängtera har satt men för livet hos många människor.
Citera
2025-02-05, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Varför inte 308W? Hur fan kan du se kaliber på tryckvågen ditt dumma ollon?
Det baserar jag på ljudet och hur snabbt han skjuter på de videos som fångar han utomhus, samt ljudet på vapnet.

Jag utesluter inte 308w, men håller det för mindre troligt bedömt på ljudbilden, 308 låte mycket olikt just 223rem, men även ljudet när tomhylsorna landar på golvet, även här tycker jag inte att det låter som 308.

Vet egentligen inte varför jag besvarar dig, du är otrevlig och framstår som okunnig.
Citera
Medlem
DeekinTTs avatar
Enligt GMs journal gick han på tunga läkemedel
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Tror du på fullaste allvar att det är journalisterna på Aftonbladet han dödat?
Det sjuka är att dom tror dom är så kända att man inte ska tro att det är offren.
Aftonbladet har klantat till det.
Sen intervjun med pappan.
Citera
Medlem
Flashbackatmes avatar
Han slog Flinks rekord dock med en sämre K/D ratio.
Finns förövrigt massa småklipp att kolla på WPD om ni inte redan sett alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in