2025-02-05, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hottentotteuropa
Namn på dom döda enligt Aftonbladet har släppt nu

Låter som typiska SFI-studerande… varför gör femtio klappmongon på raken denna underliga tolkning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Enstöring incel inga bekanta?
Låter märkligt då han uppenbarligen hade vapenlicens och då måste varit med i en skytteklubb?

Den förklaringen är väl gjord för att göra nåt obegripligt begripligt...
" vi kallar honom eremit sån slipper vi fundera vidare..."

Man behöver inte vara med i nån klubb för att få licens på jaktvapen. Det är bara att ta jägarexamen, köpa ett vapenskåp och sen köpa nåt jaktvapen man vill ha.
Citera
Medlem
Återigen för alla nya;

- Vi "vet" redan vem personen är och att den har bytt efternamn från Simón till Andersson. Samt att han bodde på nr 53

- Jag förstår det som att Stenby gård är kopplad till familjen samt att förändrarnas konton har plockats ner samt att all info på GM på mrkoll etc har raderats.
Citera
2025-02-05, 01:03
Bannlyst
AF skriver nu att det är 11 döda.

De skriv typ kl 19:00 att det var 13 döda :
https://www.krimfup.se/articles/flera-doda-efter-skolskjutning-pa-campus-risbergska-i-orebro

Verkar som det stämmer.

Det är 12 namn + gärningsmannen då blir det 13.
Detta är nog en av de värsta dåden vi har haft i Sverige
Senast redigerad av Zakria31 2025-02-05 kl. 01:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vad dillar du om?, ingen kallar honom för ett societets-lejon men enstöring?, det är en tröst-förklaring.
Återigen, en vapenlicens säger ingenting om en person är enstöring eller inte. Sluta dumma dig.
Citera
Medlem
Baisers avatar
Jag ser ingen vettig anledning av polisen och media att hålla tillbaka GM namn.
Citera
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Skulle tro att det här rör sig om ett så kallat utvidgat självmord.

Lutar väl åt nåt sånt. Men frågan är varför man hyser så stort agg mot Komvux. Enstöring som inte klarade skolan? Kom inte in på den kurs han ville? Arg på sin gamla lärare? Har stalkat nån tjej/kille som går där och till slut insett att de påhittade känslorna inte är besvarade?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Skitsnack. Det går inte att begå någon massaker på tiotals personer med nåt sketet repetergevär för jakt. Det måste varit ett illegalt vapen.
Tar en sekund att ladda om.
Citera
2025-02-05, 01:04
Medlem
Knut-Annes avatar
R1kard Anderss0n uppges vara enstöring, så jag tror inte att vi kommer att hitta några foton på honom.
De som kanske finns är skolfoton, släktingarna har tydligen stängt ned social medier som där hittar vi inget.
Skit samma, ändrar inte vad som hänt.
Jag gissar på att han var eller kände sig mobbad, det är inte ovanligt vid skolskjutningar, tyvärr brukar de skjuta många som inte mobbat i farten.
Citera
2025-02-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Jösses… Det här är väl ett lågvattenmärke, till och med för ABoK.

Först kommer incel-klubben och bölar om invandrare, som de brukar göra. När det visade sig vara fel så slank de iväg med svansen mellan benen. Sedan förde någon nobelpristagare fram idén att då måste det ju ha varit en juuuuuuuude i stället.

Sedan kommer wannabe-nazisterna och kan inte bestämma sig… En juuuuude som GM är ju inte bra men om han hade ihjäl muuuuuuuslimer så är det ju bra. Vem ska man heja på, liksom…

Jag har ett förslag. Lås tråden och släng den åt helvete. Försöker någon starta en ny tråd så banna den användaren i sex år. Tillåt sedan en ny tråd att skapas om ungefär en vecka. Då har förhoppningsvis de värsta autisterna hittat på något annat att göra och vi andra kan diskutera vad som faktiskt hände.

Jag hoppade direkt t sista sidan nu när man öht kommer in på fb. Tack för att du tipsade så jag slipper scrolla i tråden...
Citera
2025-02-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Skitsnack. Det går inte att begå någon massaker på tiotals personer med nåt sketet repetergevär för jakt. Det måste varit ett illegalt vapen.

Jodå, om ingen vågar titta upp och göra motstånd medan du laddar om så kan du ha ihjäl hur många som helst. Dessutom är halvautomat godkänt för jakt sedan 2023, av någon anledning. Så det är förmodligen ett sånt.
Citera
2025-02-05, 01:07
Medlem
arnekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Enligt polisens utredning och underrättelser hittills saknas ideologiska motiv. Han mådde dåligt.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/februari/4/04-februari-12.33-skottlossning-orebro/

Tack.
Äntligen lite konkret information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in