2025-02-05, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LapiKapi
Jag tycker att det är lite ironiskt att många här har problem med att Aftonbladet kontaktat pappan till MGM, samtidigt som många är väldigt snabba med att dela bilder på personer som troligtvis är oskyldiga.

Kan vi alla va överens om att det inte finns en bild på MGM förutom den censurerade bilden på Aftonbladet? Ingen av bilderna som postats här stämmer överens med den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Hur får man tag i den där typen av vapen utan att ha tunga kopplingar till den undre världen?

Klara din jägarexamen, skaffa licens och köp ditt vapen.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
AR är inget militärt vapen, eller ett vapen heller en plattform. En CIVIL vapenplattform.

AR utvecklades på 60 talet för att bli ett militärt vapen primärt. Sen vad det blivit till idag är ju pga slappa vapenlagar. Ursprungliga tanken var ett militärt vapen.
Citera
2025-02-05, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-bagarn
Stackars MOD att rensa i denna tråd säger jag bara..

Jag har kollat upp RA genom släktforskning och ser precis som en tidigare medlem att det finns ingen född på samma datum med det efternamnet, ser också övriga skrivna på samma adress vid födseln vilket stämmer överens med släkten till den RA (f.d RS) som vi tror är bosatt på 53an.

Alltså:
NCS
MHS
FDS (Förmodar att det är denna som SVT hade en artikel om 2017, eller är jag helt ute o cyklar?)

+JRS(MGM)

innebär?
Citera
Medlem
HGs avatar
Har du släktforskat på GM?? 😱

Varför??

Citat:
Ursprungligen postat av pizza-bagarn
Stackars MOD att rensa i denna tråd säger jag bara..

Jag har kollat upp RA genom släktforskning och ser precis som en tidigare medlem att det finns ingen född på samma datum med det efternamnet, ser också övriga skrivna på samma adress vid födseln vilket stämmer överens med släkten till den RA (f.d RS) som vi tror är bosatt på 53an.

Alltså:
NCS
MHS
FDS (Förmodar att det är denna som SVT hade en artikel om 2017, eller är jag helt ute o cyklar?)

+JRS(MGM)
Citera
Medlem
så alltså är det fortfarande bara aftonbladet och polisens utredare som vet nåt... tydligen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Visst kan det vara GM med tanke på de uppgifter som ligger ute. Dock är chansen stor att det är en helt oskyldig man på bilden som blir uthängd av någon elak person.
Snygg stavning förresten av "skolskytten".
Det är inte han. Varför lägga upp fel person? Oskyldiga ska inte blandas in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Är en storebror till RA. Kan ha utvandrat = ej i folk.bokföringen. Kan också dolt sig på MrKoll, Ratsit, minupplysning mm. Kan ha bytt efternamn han också.

Men denna Fredrik bor i Stockholms län.

Ok, tack!
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
ok var är gravstenen länk?
Småland? Hur vet du det?

RA:s morfar är född med namnet S*mon i en liten ort i Småland och det finns släktforskare som frågat om samma efternamn på nätet. De har då fått information om att åtminstone en person med namnet S*mon invandrade just till den lilla orten från Frankrike på 1800-talet. Att det inte skulle finnas ett släktskap mellan den invandraren och morfadern känns minst sagt osannolikt med tanke på hur ovanligt namnet är och hur liten ort det handlar om.

Minns inte adressen till gravstenen men den borde vara enkel att hitta om man bara söker på morfaderns namn och hans födelseår.
Citera
2025-02-05, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFitnessJonathan
Hur fan fick GM vapenlicens? Tror många här undrar samma sak..

Man kan ju glida igenom livet som "ja lite märklig kanske" och ostraffad, tills ett sånt här dåd sker en dag...

+ "Lite psykisk ohälsa"

+ "Väx upp sluta grina" / toxic masculinity
Citera
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Kan vi alla va överens om att det inte finns en bild på MGM förutom den censurerade bilden på Aftonbladet? Ingen av bilderna som postats här stämmer överens med den.

Ja, och att mgm inte heter Fredrik eller Björn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Är en storebror till RA. Kan ha utvandrat = ej i folk.bokföringen. Kan också dolt sig på MrKoll, Ratsit, minupplysning mm. Kan ha bytt efternamn han också.

Men denna Fredrik bor i Stockholms län.

innebär att de troligen cirkulerar en bild på RA som egentligen är hans bror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in