2025-02-05, 01:42
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Verkar som modern ev är jude, pappan svensk med svenska efternamnet som mgm bytt till

Vad menar du? Pappan har hetat S*mon i efternamn sedan minst 1990. Hittar inget om att han skulle hetat A i efternamn?
Citera
2025-02-05, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftigkille18
Kan de har varit skytten? Hen sköt ju sig själv med ett automatvapen (troligtvis huvudet)

Citat:
Ursprungligen postat av solarvet
kanske bara är jag som är trött kl 01.40 men om detta är någon brorsa till honom är dom fan enäggstvillingar

https://imgur.com/a/Hn9qdkH

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/orebroare-vill-oka-tryggheten-med-ny-app

Översta bilden där har jag sett cirkulera på TikTok där det svärs att han är mgm men om det stämmer vet jag inget om..
Citera
2025-02-05, 01:43
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b1ts
Varför är i stort sett alltid skolskjutare vita?

För att de gått i skolan och vill hämnas på skiten.

Dock så verkar det inte vara så i det här fallet, även om det underliggande psykiska problemet bör vara detsamma.
Citera
2025-02-05, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowoowi
arbetslös, fattig, socialt handikappad, vit, inga vänner och förmodlingen aldrig haft en normal tjej. borde ringa några varningsklockor. vet att polishögskolan lägger väldigt enkelt märke till sånt.

Vapenlicens får man genom jägarexamenbevis. Det kan vara en helgkurs. Det enda som behövs är att man är ostraffad.
Citera
2025-02-05, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
De flesta människor tänker inte rationellt i en sådan här situation. Anledningen att de står högt är kanske för att de inte vill visa sina fötter. Ena filmen är från ett bås om jag inte minns fel.
Nej det är en toalett med en normal dörr.
Dock inte helt fel. generellt skulle nog en skytt skjuta rakt in och kanske riktat nedåt också, itne nödvändigtvis åt sidorna - så kanske slugt.

Tar för mycket ammunition att skjuta upp så jagar man itne en specifik person, itne helt sannolikt att en gärningsman skulle göra så.
Citera
2025-02-05, 01:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Vad menar du? Pappan har hetat S*mon i efternamn sedan minst 1990. Hittar inget om att han skulle hetat A i efternamn?

RA:s pappa är född A*dersson men bytte till fruns namn S*mon när de gifte sig. RA bytte således till sin pappas ursprungliga efternamn.
Citera
Medlem
pizza-bagarns avatar
Stackars MOD att rensa i denna tråd säger jag bara..

Jag har kollat upp RA genom släktforskning och ser precis som en tidigare medlem att det finns ingen född på samma datum med det efternamnet, ser också övriga skrivna på samma adress vid födseln vilket stämmer överens med familjen till den RA (f.d RS) som vi tror är bosatt på 53an.

Alltså, folkbokf initialer 1990:
NCS
MHS
FDS (Förmodar att det är denna som SVT hade en artikel om 2017, eller är jag helt ute o cyklar?)

+JRS(MGM)
Senast redigerad av pizza-bagarn 2025-02-05 kl. 01:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Vapenlicens får man genom jägarexamenbevis. Det kan vara en helgkurs. Det enda som behövs är att man är ostraffad.

Eller vara medlem i sportskytteklubb, tex pistolskytte
Citera
Medlem
HGs avatar
Låter som att han var din bästa kompis och att du precis visste vad han tänkte?
Eller du kanske är erfaren psykolog som jobbar inom rättsväsendet.
Jag själv är övertygad om att det är väldigt enkelt att uttala sig efteråt om hur mördare funkar, men nästan omöjligt att hitta dem i dagsljuset innan de mördar...

Citat:
Ursprungligen postat av Wowoowi
om denna rosa grisen till skytt var trött på invandrare, varför går han inte emot de kriminella och på sådana som försöker sköta sig. hmm... rasister ser inte skillnaden mellan skötsamma och kriminella. kristna/muslimer/hinduer. han sköt ju hejvilt. därför förstår jag itne hyckleriet av invandrare som röstar sånna partier som förmodlingen firar denna skjutning. smuts svenne som smuts svenne

35 åring som aldrig bidragit till samhället, arbetslös, fattig, socialt handikappade och försökte hitta en skyllebock för sabbade livsstilen han hade, precis som resten av drängarna som röstar sd. oftast jävligt fula utseendemässigt också, därav inget konsekvenstänk. kan slå vad om att han aldrig tvättade arslet efter toabesök och svamp på ollonet. typisk svennegris. usch
Citera
2025-02-05, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonks
Ska Flashback börja doxxa varenda individ vid namn Björn Andersson i Svea Rike nu också?

Räcker väl med Örebro och adressen de gjorde husrannsakan i?! 🙄🙄
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldTuppen
Eller vara medlem i sportskytteklubb, tex pistolskytte

I det här fallet var det ett jaktvapen.
Citera
Avstängd
Verkar ju vara en svensk som förfallit så till den grad att han levt i en misär som påminner om våra kära raketforskare.
Kanske ska man börja tro på den där socioekonomiska förklaringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in