2025-02-05, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFitnessJonathan
Hur fan fick GM vapenlicens? Tror många här undrar samma sak..
Inte så svårt om man är ostraffad och med i en skytteklubb eller är jägare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Inga konstigheter, man kan vara Psyko och smart samtidigt, fanns inget som tydde på att han skulle utföra en skolskjutning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Fattar inte varför anhöriga går och väntar utanför skolan ??

Ytterligare en grupp kommer till platsen.
– Letar ni också efter någon? frågade de Hossein och Ali.
De har också varit på sjukhuset i flera timmar och söker sin saknade syster.
De undrar om man kommer in i skolan, om man kanske kan gå runt. Det finns ett litet hopp om att kanske, kanske har systern lyckats fly ur byggnaden.
De har fått höra att det kan ta 48 timmar att identifiera kropparna.
– De döda ligger kvar inne i skolan, det är en brottsplats. Samtidigt undrar jag om det beror på att kropparna är i sånt skick att det tar lång tid att identifiera.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fortvivlade-anhoriga-vid-skolan-letar-ni-ocksa-efter-nagon/
Citera
2025-02-05, 01:40
Medlem
Jag är sällan aktiv här men ikväll kände jag att jag måste... först av allt

SNÄLLA!!!* Kan alla ta ett djup andetag, pausa 30 sekunder och tänka på följande:

- Svara inte på allt och alla - läs ikapp först.*
- Kolla så inte 25 andra svarat samma sak som du tänker svara redan
- Ha lite is i magen och läs ikapp innan du svarar
- Tänk extra en gång innan du postar - är detta relevant?!

--- Sen lite fakta i ämnet

Många fakta pekar på att MGM är RA på*St0rgatan 53 -

Några fakta om detta:
Det finns totalt 635 st RA i Hela Sverige (med ck i stavning, som den på 53an)
Det finns totalt 5 st RA i Örebro stad
Det finns 17 st RA i Örebro län

Var VÄLDIGT säker på din sak innan du länkar till olika profiler, bilder, företag etc att det är rätt RA som du*länkar till. T.ex den RA som gick ut och förklarade på*Facebook att han inte hade med dådet i Örebro att göra bor hela 170 km från Örebro och var helt fel person.

Den RA som verkar vara MGM föddes med ett annat efternamn (S1m0n) och ytterligare ett förnamn (J0n4s) som denne inte längre har. Detta betyder att han isåfall har bytt namn vid minst ett tillfälle eller två om han bytte bort förnamnet vid annat tillfälle än då han bytte efternamn.

Ja. S1m0n kan vara ett efternamn, det finns 93 st i hela landet och 12 st i Örebro.
Citera
Medlem
kanske bara är jag som är trött kl 01.40 men om detta är någon brorsa till honom är dom fan enäggstvillingar

https://imgur.com/a/Hn9qdkH

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/orebroare-vill-oka-tryggheten-med-ny-app
Citera
Medlem
Harmonizers avatar
Det är samma person som sen står uppe på toapapper/hållaren och står utmed väggen , helklart bästa platsen att ställa sig än att vara mitt i båset . Snabbtänkt av honom i den situationen då många annars förmodligen frusit fast i panik ....

Hoppas han får all professionell hjälp stöd , föreställ synen när han väl får komma ut och ska möta synen av allt han hört ...
Citat:
Ursprungligen postat av Hkspett
En tanke angående just sista filmen där någon sitter inlåst på toaletten.
Jag tänker att det sämsta måste ju vara att sitta direkt uppe på toaletten om nu ev GP skulle får för sig att börja skjuta genom dörren.
Jag såg också en annan video där en person stod uppe på handfatet inne i toaletten.

- Jag tänker att absolut bäst i en liknande situation borde ju vore att ligga ner på golvet och att ha huvudet nere vid golvet/väggen närmast mot toalettdörren.
Eller vad tänker ni?
Senast redigerad av Harmonizer 2025-02-05 kl. 01:42.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Du har rätt men ändå fel. "Ett tiotal" uttrycker ett ungefärligt antal och kan översättas som "ungefär 10 stycken". 8-12 är därför helt korrekt uppfattat.

En av de skadade är ju även i ett väldigt kritiskt läge.
Citera
2025-02-05, 01:41
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Tack
Så namn adress och medias pixlade bild

Ingen mer info?

Verkar ha gått inkognito på nätet, finns inga sociala medier som passar in på Aftonbladets bild. Eller inga som hittats ännu iaf.
Citera
Medlem
Citat:

En ickefråga? Man kan ta jägarexamen och ha dålig psykisk hälsa då man inte alltid ser det utifrån. Vad man sen gör med vapnet är ju upp till en själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Lita på Polisen...??

Efter det som kommit fram och dessutom skriver snuten på nyspråks-svenska att det är något skumt....

Troligtvis är det en "svensk rasist" eller en Jude. Är det en Jude skulle det vara mycket sensationellt och han kan fått sina ideer efter att flaggviftarn blev mördad samt folkmordet på palestinier som Israel för tillfället utför. Det verkar ju vara (helst) invandrade muslimer som varit målet. SFI är nog nr 2 efter moskeer där man hittar sådana.

Simon är ett Judiskt namn och morsan hette dessutom Helen.
Preppy judiska flicknamn
...
Helen
...
...

Det kan vara en jude.... och jag tar upp det därför att det är alldeles oerhört om det är det. Men det är oxå tidigt och kan vara ett rejält sidospår...

Nej S1monsläkten här är inte Judisk. De stammar från en glasblåsare från Frankrike som kom till Sverige på 1860-talet och var katolik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z70
Jag är sällan aktiv här men ikväll kände jag att jag måste... först av allt

SNÄLLA!!!* Kan alla ta ett djup andetag, pausa 30 sekunder och tänka på följande:

- Svara inte på allt och alla - läs ikapp först.*
- Kolla så inte 25 andra svarat samma sak som du tänker svara redan
- Ha lite is i magen och läs ikapp innan du svarar
- Tänk extra en gång innan du postar - är detta relevant?!

--- Sen lite fakta i ämnet

Många fakta pekar på att MGM är RA på*St0rgatan 53 -

Några fakta om detta:
Det finns totalt 635 st RA i Hela Sverige (med ck i stavning, som den på 53an)
Det finns totalt 5 st RA i Örebro stad
Det finns 17 st RA i Örebro län

Var VÄLDIGT säker på din sak innan du länkar till olika profiler, bilder, företag etc att det är rätt RA som du*länkar till. T.ex den RA som gick ut och förklarade på*Facebook att han inte hade med dådet i Örebro att göra bor hela 170 km från Örebro och var helt fel person.

Den RA som verkar vara MGM föddes med ett annat efternamn (S1m0n) och ytterligare ett förnamn (J0n4s) som denne inte längre har. Detta betyder att han isåfall har bytt namn vid minst ett tillfälle eller två om han bytte bort förnamnet vid annat tillfälle än då han bytte efternamn.

Ja. S1m0n kan vara ett efternamn, det finns 93 st i hela landet och 12 st i Örebro.

det är inte han som finns på bild.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Visst kan det vara GM med tanke på de uppgifter som ligger ute. Dock är chansen stor att det är en helt oskyldig man på bilden som blir uthängd av någon elak person.
Snygg stavning förresten av "skolskytten".

kanske, därav att inge här inne kan va säker. Men faktum kvartsår att personen i denna artikel heter Simón i efternamn vid tillfället, går inte att hitta idag (alls) och är helt sjukt jäkla lik

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/orebroare-vill-oka-tryggheten-med-ny-app
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in