2025-02-05, 01:37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Lita på Polisen...??

Efter det som kommit fram och dessutom skriver snuten på nyspråks-svenska att det är något skumt....

Troligtvis är det en "svensk rasist" eller en Jude. Är det en Jude skulle det vara mycket sensationellt och han kan fått sina ideer efter att flaggviftarn blev mördad samt folkmordet på palestinier som Israel för tillfället utför. Det verkar ju vara (helst) invandrade muslimer som varit målet. SFI är nog nr 2 efter moskeer där man hittar sådana.

Simon är ett Judiskt namn och morsan hette dessutom Helen.
Preppy judiska flicknamn
...
Helen
...
...

Det kan vara en jude.... och jag tar upp det därför att det är alldeles oerhört om det är det. Men det är oxå tidigt och kan vara ett rejält sidospår...

Ja ja, vi förstår att du gärna håller fast vid det där judiska (villo)spåret.

Till att börja med är Helen ursprungligen ett grekiskt namn och utöver det tycks namnet Simon vara en följd av att RA:s morfars släkt invandrade från Frankrike till Småland på 1800-talet. Vidare finns morfaderns gravsten att beskåda online, bland annat prydd med ett kors.
Citera
2025-02-05, 01:38
Avslutad
Hur fan fick GM vapenlicens? Tror många här undrar samma sak..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragesson
Hittat nån borttagen användare med mgm's namn på Facebook eller IG?

man måste ha en specifik url alt sub-url och sen kan man se tidigasre verioner av denna. Men som nämnts tidigare så vet vi redan rätt GM och att konton samt info som fanns när denna tråd startades har plockats ner sen dess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hkspett
En tanke angående just sista filmen där någon sitter inlåst på toaletten.
Jag tänker att det sämsta måste ju vara att sitta direkt uppe på toaletten om nu ev GP skulle får för sig att börja skjuta genom dörren.
Jag såg också en annan video där en person stod uppe på handfatet inne i toaletten.

- Jag tänker att absolut bäst i en liknande situation borde ju vore att ligga ner på golvet och att ha huvudet nere vid golvet/väggen närmast mot toalettdörren.
Eller vad tänker ni?
Han som stod på handfatet gjorde rätt, om GM hade skjutit genom dörren hade kulorna sannolikt gått förbi honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hkspett
En tanke angående just sista filmen där någon sitter inlåst på toaletten.
Jag tänker att det sämsta måste ju vara att sitta direkt uppe på toaletten om nu ev GP skulle får för sig att börja skjuta genom dörren.
Jag såg också en annan video där en person stod uppe på handfatet inne i toaletten.

- Jag tänker att absolut bäst i en liknande situation borde ju vore att ligga ner på golvet och att ha huvudet nere vid golvet/väggen närmast mot toalettdörren.
Eller vad tänker ni?

De flesta människor tänker inte rationellt i en sådan här situation. Anledningen att de står högt är kanske för att de inte vill visa sina fötter. Ena filmen är från ett bås om jag inte minns fel.
Citera
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmeladtjejen
Hur kommer du fram till att till exempel siffran 8 ska kunna vara ett tiotal?! Ett tiotal är fler än 9, eftersom 9 är det sista ENtalet i basen tio. Och ett tiotal är inte högre än 19 som är sista tiotalet i basen tio. Nu har du lärt dig lite matematik också såhär på kvällskvisten.
Du har rätt men ändå fel. "Ett tiotal" uttrycker ett ungefärligt antal och kan översättas som "ungefär 10 stycken". 8-12 är därför helt korrekt uppfattat.

Chatgpt borde ha vetat bättre. Den autistiska gpt:n tolkade frågan helt matematiskt.
Citera
2025-02-05, 01:39
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Kanske dumt av mig om detta är helt fel person men många konton på instagram har lagt ut just denna bild.

https://imgur.com/a/Hn9qdkH

Visst kan det vara GM med tanke på de uppgifter som ligger ute. Dock är chansen stor att det är en helt oskyldig man på bilden som blir uthängd av någon elak person.
Snygg stavning förresten av "skolskytten".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Husrannsakan på Storgatan 53 i Örebro!!
Tack
Så namn adress och medias pixlade bild

Ingen mer info?
Citera
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFitnessJonathan

Han fyllde väl i ett formulär och tog en kurs som alla andra som har vapenlicens.
Citera
Medlem
Citat:
Han har gått en helgkurs för jägarexamen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Fattar inte varför anhöriga går och väntar utanför skolan ??

Dom vet inte om deras anhöriga är döda. Det tar 48 timmar att identifiera vissa hälsar polisen. Vad hade du gjort?
Citera
Medlem
Citat:

Det tar tid, men är inte svårt, förutsatt att du är ostraffad dä du lär uppvisa brottsregister för att få delta i kurs och skjutning för skytteprov. När du klarat det kan du ansöka om licens hos polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in