2025-02-05, 01:17
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamnotsure
Det bör vara hans bror i svt-artikeln lr iaf nära släkt , om man jämför med bilden som cirkulerat så syns det tydligt imo , och då är det rätt bild på mgm med ( trol. blonderat ) hår och glasögon som cirkulerat.

Du får nog ta bilderna som cirkulerat med några ton salt. Varenda Rick*rd *ndersson i Sverige har snart outats i tråden .

Jämför med Aftonbladets pixlade bild på gärningsmannen, så ser du att du är fel ute.
Citera
2025-02-05, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneko
De finns många orsaker till att dom inte går ut med de direkt..

Jo jo jag förstår att även det ska undersökas. Men om han nu blev skjuten av en polis (om det stämmer?) så vet dom ju till 100% vem det är och finns väl då egentligen ingen anledning att vänta? Eller ger dom GMs anhöriga försprång att flytta och byta namn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragesson
Tror ni det blir hämdaktioner gentemot etniska svenskar nu om det visar sig vara en svensk/judisk person som skjutit ihjäl en massa invandrare/muslimer p.g.a. att den tröttnat på dem?

Såg nån intervju på tv för några timmar sen förresten med en student från syrien på aktuell skola som tydligen studerade svenska där och hade gjort så i 7-8 år. Svenskan var så dålig att man fick texta det hon sade för att det skulle gå att tyda. Vad fan får man för pengarna?

Något kommer säkert att hända. Det eldas på ganska friskt från muslimskt håll och polisen har gått ut med att det sprids felaktiga narrativ att dådet ska ha ett ideologiskt motiv.
Citera
Medlem
Mice.eagles avatar
Tycker det pixlade fotot på förövaren påminner om fotot på Andreas A (Malexander morden)..
Citera
2025-02-05, 01:19
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobTheBob
Jodå, om ingen vågar titta upp och göra motstånd medan du laddar om så kan du ha ihjäl hur många som helst. Dessutom är halvautomat godkänt för jakt sedan 2023, av någon anledning. Så det är förmodligen ett sånt.

Halvautomatiska kulgevär har varit lagliga för jakt sedan 1987. Hagel har jag för mig längre men ej säker.

En halvautomat har mkt lägre rekyl då energin åtgår för omladdning. Vilket ger högre träffsäkerhet i teorin. Men finns massa mer variabler.
Citera
Medlem
Ser man (och hör) filmerna från innefrån skolan så får vi nog räkna med fler offer än elva dessvärre.
Det är en jävla massa skott som skjuts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotrobot
Och ChatGPT har fel. Ett tiotal är samma som "omkring tio" på svenska, det vill säga typ 8-12.

Hur kommer du fram till att till exempel siffran 8 ska kunna vara ett tiotal?! Ett tiotal är fler än 9, eftersom 9 är det sista ENtalet i basen tio. Och ett tiotal är inte högre än 19 som är sista tiotalet i basen tio. Nu har du lärt dig lite matematik också såhär på kvällskvisten.
Citera
Medlem
Forenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weicon
Har nu fått bekräftat att GM är en svart neger.

Tack för info men du behövde inte påpeka att han var svart, det kanske uppfattas som rasism
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvall
Vill inte vara hans läkare om han led av psykiska problem .
Alla läkare har anmälningsplikt om man lider av svår depression, bipolär sjukdom och personlighetsstörningar.

Syftar du på anmälningsplikt utifrån vapenlagen?

Ja, läkare har anmälningsplikt om de bedömer någon olämplig att inneha vapen, men det står också tydligt i riktlinjerna från Socialstyrelsen att bedömning om en person är olämplig ALDRIG kan göras endast utifrån en specifik diagnos eller typ av ohälsa. Så där har du fel.
Citera
2025-02-05, 01:20
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Om det stämmer lär det bli rusning nu till att köpa halvautomatiska gevär innan de förbjuds. Kommer garanterat ett förbud inom kort efter det här!! Sverige i ett nötskal.

Se min andra post. De har varit lagliga sedan 1987. Varför postar du om sådant du inte kan något om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Halvautomatiska kulgevär har varit lagliga för jakt sedan 1987. Hagel har jag för mig längre men ej säker.

En halvautomat har mkt lägre rekyl då energin åtgår för omladdning. Vilket ger högre träffsäkerhet i teorin. Men finns massa mer variabler.

Det är halvautomatisk AR som är godkänd sedan 2023
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Sjukt jobbigt för Rikard om det du antar är GM och skulle vara osanning. Bara för att man är osocial osv betyder inte det att man skjuter ihjäl människor. Jag är osocial och avskyr mänskligheten men inte fan skulle jag skada en annan människa för det.
Tragiskt att det finns en människa som bestämmer sig för att utföra ett sådant meningslöst våld mot andra människor.
Klart att man inte skjuter ihjäl människor bara för att man är enstöring.
Nej det krävs att man har en skruv lös och något verkligt eller inbillat som triggar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in