2025-02-05, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobTheBob
Jodå, om ingen vågar titta upp och göra motstånd medan du laddar om så kan du ha ihjäl hur många som helst. Dessutom är halvautomat godkänt för jakt sedan 2023, av någon anledning. Så det är förmodligen ett sånt.

OM det stämmer så lär det i vanlig ordning om jag känner svenska politiker rätt innebära ytterligare restriktioner och svårigheter för hederliga jägare och sportskyttar att få sina licenser. Som vanligt är det några få idioter som misssköter sig som förstör för alla andra.
Citera
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnes0209
Jag hoppas du skojar , det där är journalister som arbetar för aftonbladet. Gå inte ut med felaktig information

Jag gick själv på det. Ska inte journalisternas namn listas under artikeluppdateringar? Nu är det upplagt för missförstånd. Aftonbladet visar sitt rätta ansikte i och med intervjun med GMs pappa och detta.
Citera
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
R1kard Anderss0n uppges vara enstöring, så jag tror inte att vi kommer att hitta några foton på honom.
De som kanske finns är skolfoton, släktingarna har tydligen stängt ned social medier som där hittar vi inget.
Skit samma, ändrar inte vad som hänt.
Jag gissar på att han var eller kände sig mobbad, det är inte ovanligt vid skolskjutningar, tyvärr brukar de skjuta många som inte mobbat i farten.

Källa?
Citera
2025-02-05, 01:10
Medlem
unikums avatar
Inga bilder på den där Rickard Andersson än som ni tjatar om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Ett tiotal är 10-19 enligt chat gpt.
Och ChatGPT har fel. Ett tiotal är samma som "omkring tio" på svenska, det vill säga typ 8-12.
Citera
Bannlyst
Det finns många på TikTok som skriver om att deras anhöriga blev mördade i Örebro, svarta och araber av dom jag sett hittills.
Citera
2025-02-05, 01:12
Medlem
Alltså vad håller poliserna på med?? Namn kommer 100% komma ut på GM förr eller senare, inatt eller imorgon förmodligen. Säkert redan postats i tråden ett flertal gånger men man vill ju ha det bekräftat. Dom vet vem det är varför publicerar de bara inte namn och bild så fler oskyldiga slipper bli uthängda och folk kan andas ut. Det finns inget att undanhålla!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Inga bilder på den där Rickard Andersson än som ni tjatar om?

Verkar ha raderat sociala medier och bilder före dådet. Om han ens haft några konton, beskrivs som en enstöring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Kanske inte många, men dessa är inte levande. Minst två är kvar. De har inte flyttat alla kroppar.

Hur funkar det tror ni? Att de undersöker alla kroppar på plats, Dvs gör teknisk undersökning med de ligger kvar? El bort med kroppar till bårhus först? Fan vilket jobb- se detta
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Men om han mådde dåligt, borde han ha uppsökt vård.
Vården borde ha upptäckt att han hade licens för vapen och stilla givit honom ett papper där han avsäger sig rätten att ha licens.

Detta har inte gjorts (se Peter Mangs), så antingen så sökte han ingen hjälp för att ha ”mått dåligt” eller så mådde han inte tillräckligt dåligt för att vården skulle upptäcka honom som en röd flagg.

Det kan också ha varit så att han gick och planerade detta länge, och att det var såhär han ville gå ur denna jord… storsint/småsint som en demonisk ensam galning.

Oh hemska morgondag, vad har du mer att ge oss när vi vaknar.

Det är en del av sjukdom att inte tänka rationellt. Svårt psykiskt sjuka vore just inte sjuka om dom kunde hantera sig fullt ut och inte begå liknande handlingar.
Citera
2025-02-05, 01:13
Medlem
knark-kungens avatar
Är 11 den officiella dödssiffran? Inklusive GM.

Har det kommit fram om han offade sig själv eller var det polisen som tog honom av daga?
Citera
2025-02-05, 01:13
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Källa?
En ”enstöring” utan tidigare brottshistorik.
Nu tros han ha utfört den värsta masskjutningen i Sveriges historia.
Polisen misstänker att han agerade ensam.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/detaljerna-om-den-utpekade-skytten-i-orebro/
Senast redigerad av Knut-Anne 2025-02-05 kl. 01:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in