Citat:
Ursprungligen postat av
Teddyrosevelt
Istället för att samhället erkänner problemen med invandring så kommer det här dådet spela fel sida i händerna och vi kommer få höra om allt positivt med invandring.
Det här borde fungera som en katalysator för samhället. Nu är det allvar. Folk har tröttnat och snart har vi fler såna här dåd.
Jag har sagt det här i flera år.
En ekonomisk recension som drabbar Sverige kommer locka fram personer som likt Falling down analogi kommer göra slut på besvär som ramlar över dom. En felaktig kvinna våldtagen, en dotter som blir dåligt behandlad, en son som blir dåligt behandlad. Till detta en svensk jägare med skjutvana som blivit av med jobbet och frugan på det. Där har du det.
Jag tänker detsamma. Nu har Sverige fått sin egen Breivik. Det är en tragedi i sig. Men från och med nu kommer diskussionen om våldsvågen i samhället att bli helt förskjuten och förljugen. Det är hög risk att frågan kapas helt av the usual suspects till vänster om mitten. De är experter på att skjuta över sina nederlag och politiska misslyckanden på borgarna. Och så går de ut i kamp för att protestera mot sin egen politik.
Plötsligt är SD det stora hotet mot Sveriges säkerhet. Var uppmärksam på vad som skrivs på Aftonbladets ledarsida. Det kommer att sätta tonen för debatten. Nu gäller det att stå på sig och inte hänga med i detta falskspel. Jag håller ögonen på Bali, Teodorescu, Ebba och Åkesson.