2025-02-04, 18:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Kan vara så, men fortfarande märkliga omständigheter. Vad har han för koppling till skolan? Skolskjutningar begås i regel av elever. Skulle gärningsmannen ha begett sig till en skola på måfå för att begå en massaker? Eller har han tänkt "På Komvux går det en massa invandrare. Jag åker till en sån skola och skjuter en massa invandrare". Det känns ju långsökt. Motivet känns väldigt vagt.
Han bodde väl tydligen i närheten, om jag inte förstått fel.
Skolan är en Vuxenskola full med svårplacerade nysvenskar som driver runt i ett område som ligger på gränsen till Örebros alla no go zoner.
Citera
2025-02-04, 18:03
Medlem
Det är ju sån jävla tur att dom som gör detta är usla !
Förstå hur många personen skulle kunnat dräpa, allt handlar bara om ammo.*
*
Verkar som personen fick med sig en hel del personer ändå.
Senast redigerad av AkerstromM 2025-02-04 kl. 18:06. Anledning: Uppdatering från Polisen, verkar vara fler än tidigare trott.
Citera
2025-02-04, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zokkiiie
Okej. Då försvann han med. FB okänd helt enkelt.

Är TD helt avskriven? Tycker det är sjukt suspekt att hans Facebook försvann för en stund sedan. Det kan förstås vara för att han inte vill att halva Sverige ska surfa in på den, men…
Citera
2025-02-04, 18:05
Medlem
"10-tal döda"
Citera
2025-02-04, 18:05
Medlem
JustTrollings avatar
Polisen: Ett tiotal personer har dödats

Polisen bekräftar att ett tiotal personer har dödats i skjutningen, säger Roberto Eid Forest, polisområdeschef i Örebro
Citera
2025-02-04, 18:06
Medlem
CyberIngmars avatar
Kan det vara politiskt motiverat. Enligt tv4 har bland annat liberalernas partiledare gått på Risbergska. En annan politiker har också kopplingar genom barn som gått där. Hörde ej namnet.

10 tal döda enligt pressträffen nu? Ensam gärningsman, inga kopplingar till gäng. Tidigare ostraffad.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Tiotal omkommit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Politiker, bögmedia och ni folk som röstat för att Sverige ser ut som det gör idag, ni är alla medskyldiga till det här, det hoppas jag ni förstår någonstans inne i era tomma själar... och självklart är det ni som gapar högst och beklagar er vid en sådan här händelse, jävligt absurt.
Total ignorans, total robotik. "Vi såg det inte komma!" Det var bara ytterligare en tidsfråga.

Exakt så. Det gäller även om man röstat på Moderaterna, om nu någon skulle tro att man inte är medskyldig då.
Citera
Medlem
10-tals!!! omkomna... Vilken jävla idiot!!!

Ledsen kamrater. Idag viker jag på ett korrekt och prydligt sätt ned mina svenska flaggor. Det här Sverige är inte vad jag är stolt över.
Citera
2025-02-04, 18:07
Medlem
B3rt3ls avatar
10 döda enligt polis
Citera
2025-02-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Dådet behöver ju inte vara politiskt motiverat. Kan lika gärna röra sig om nån med låg livskvalitet som snöat in på en idé, typ suicide by cop. Kanske studerade han själv på komvux.

Ganska usel idé att gå till en skola och börjar avrätta (killgissning) barn, om man nu vill ta livet av sig.
Han hade uppnått det genom att gå ut på gatan med vapnet framme bara.
Citera
2025-02-04, 18:08
Medlem
Hela Flashback är helt utflippat, tar evigheter att gå till nästa sida.
Har de framkommit vem som är GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in