Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-02, 18:40
Medlem
Pnizs avatar
Denna vecka slutade aningens minus, men klarade mig relativt okej. Är dock extremt tveksam till ifall jag ska fortsätta ligga lika tungt mot USA som jag gjort - magkänslan säger att det blir blodbad på måndag - och i Washington sätts betongsuggor upp runt vita huset, vilket tyder på att något riktigt jävligt beslut är på gång till veckan om kravaller förväntas. Blir nog att ta en reträtt och titta närmare på europeiska aktörer.
Citera
2025-02-03, 12:50
Medlem
Swingexpertens avatar
Nya aktier v06 🚀

Passar på att tanka dessa aktier på dagens rea:

ABB (-6,67%)
BONESUPPORT (+1,69%)
Camurus (+7,10%)

Electrolux B (-6,39%)
Embracer Group B (+11,0%)
Ericsson B (-1,57%)

Investor B (+0,35%)
JM (-6,20%)
SEB A (-4,99%)

(Utveckling vecka 05)
Citera
2025-02-03, 13:27
Medlem
tryffs avatar
Smyger in i guld och silver igen med mindre poster.
Citera
2025-02-03, 13:38
Medlem
Dumt att investera i Avanza global fonden nu när det verkar vara en del kaos i USA med Trump och allt?
Citera
2025-02-03, 13:42
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Dumt att investera i Avanza global fonden nu när det verkar vara en del kaos i USA med Trump och allt?

Nog en del som resonerar så, jag har fått kalla fötter och sålde allt i fonder som ligger exponerade mot U.S. tech .
Förväntar mig att det blir en stor osäkerhet framöver, och det är exakt vad som kvaddar börshumöret.
Kommer fler handelshinder på plats mot EU, så blir inte Sverige förskonat heller. Investor gissar jag åker på rejält med stryk, för att inte tala om stackars Volvo
Senast redigerad av Upplyften 2025-02-03 kl. 13:44.
Citera
2025-02-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Nog en del som resonerar så, jag har fått kalla fötter och sålde allt i fonder som ligger exponerade mot U.S. tech .
Förväntar mig att det blir en stor osäkerhet framöver, och det är exakt vad som kvaddar börshumöret

Jag har hört blandade åsikter om det där. Experterna säger olika, vissa säger att man kan sitta lugn i Amerikanska bolag fram till hösten andra säger att det kan bli tufft redan nu.

Jag skulle gärna vilja veta hur era tankar går kring det. Förra gången Trump var president var väl USAs ekonomi starkare än på många år = bra för de stora tech-bolagen? Vad är det som talar för att det är oroligt just nu? (Jag vill gärna bli upplyst men vet inte vart jag ska börja gräva).
Citera
2025-02-03, 14:22
Medlem
amerikanska bolag kommer gå starkt. andra länder inte lika starkt. enkel ekvation. america first.
Citera
2025-02-03, 14:42
Moderator
OceanDeeps avatar
Plus 10 för året. Vad har ni?

Tror dollar kan gå upp en sväng nu närmast en tid för att sedan gå ner efteråt.

Jag har köpt in en del global, valutasäkrad globalfond också och även Xact Bear senast förra veckan fredag.
Citera
2025-02-04, 10:49
Medlem
Gråter blod.

Som en kapten sa till mig- Ligg bara ner & håll käften!
Citera
2025-02-04, 15:03
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Gråter blod.

Som en kapten sa till mig- Ligg bara ner & håll käften!

Vad är det som får dig att känna så?
Citera
2025-02-05, 07:36
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
amerikanska bolag kommer gå starkt. andra länder inte lika starkt. enkel ekvation. america first.

Det är sant. Jag litar inte på folk som heter Gardell. Det är tech som är övervärderad, det finns andra branscher liksom.

De stora innehaven ligger kvar i dollars.
Citera
2025-02-05, 08:58
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Smyger in i guld och silver igen med mindre poster.
Ökade något igår. Skall öka lite Guld idag. Stabilt upp 13,52% i morse utan stora risker.

Trenden USD/EUR kan ha vänt här och så vi prövar att gå in med en liten post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in