Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Är det i denna tråd man ska ljuga ihop hur många miljoner man tjänat in under året?
Jag gick 154320% plus. Jag tänker inte säga på vad men trust me bro.
Precis, här kan vi ljuga fritt, eller vara ärliga - det spelar ingen roll, ingen kommer tro dig i alla fall.

Nu börjar det dock bli mer intressant hur det gått under året. Avanza brukar få till en kul återblicksfilm.
Citera
2025-12-23, 18:42
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Är det i denna tråd man ska ljuga ihop hur många miljoner man tjänat in under året?
Jag gick 154320% plus. Jag tänker inte säga på vad men trust me bro.
Jag investerar primärt i indexfonder och ligger +7% i år vilket jag är nöjd med. Visserligen ligger Dow Jones +17% i år (där merparten av mitt kapital ligger) men på grund av valutaeffekten (stark krona) blir uppgången bara 7% för min portfölj. Dock ska man inte bry sig så mycket om valutaeffekten om man investerar långsiktigt, kommande år kommer kronan säkerligen försvagas mot dollarn och min portfölj få en extra skjuts uppåt.
Citera
2025-12-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag investerar primärt i indexfonder och ligger +7% i år vilket jag är nöjd med. Visserligen ligger Dow Jones +17% i år (där merparten av mitt kapital ligger) men på grund av valutaeffekten (stark krona) blir uppgången bara 7% för min portfölj. Dock ska man inte bry sig så mycket om valutaeffekten om man investerar långsiktigt, kommande år kommer kronan säkerligen försvagas mot dollarn och min portfölj få en extra skjuts uppåt.
7%? Visste redan att du var helt kass på ekonomi.
Att du är nöjd visar ju att det är nåt mer som är helt fel kalibrerat i skallen också.
Citera
2025-12-24, 13:56
Medlem
Swingexpertens avatar
Rapport v52 🎄 2025

Nytt ATH i OMXS30 (2856,27) 🥳

Det som gick bäst för mig denna vecka:

Mitt eget ”spelande” Avanza (+8,64%)
Mitt eget ”spelande” Nordnet (+6,64%)
AuAg Silver Bullet A SEK (+6,00%)
BGF World Gold A2 USD (+2,63%)
BGF World Mining A2 USD (+2,33%)