Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Hur länge har du investerat på börsen och vad ligger din CAGR på?
Kört i snart tre år, dvs igenom lågkonjunkturen, lekar med en halvmiljon, dessa pengar ser jag inte som pengar, utan vad jag kan göra av detta belopp.
sålde volvo cars, igår, plocka den lilla vinsten på +1800kr, köpte tillbaka idag just innan stängning.
Viaplay sålde jag av hälften, denna gick lite back, men köpte igen även den idag på sista minuten, har två konton, dvs det var ena kontot jag sålde av lite back, köpte igen på en lägre kurs, känslan berättar gör det motsatta, alla tror börsen ska ner, jag tror det handlar om en reduktion för att fortsätta upp i sakta tempo, dels regeringar börjar pumpa ut pengar för att stimulera marknaden, sänka arbetslöshet osv.
Kanske lättar för mig att våga se andra sätt just för denna halva mille lever o dör jag inte för, utan har denna för att just lära mig börsens alla signaler, våga göra det oväntade, våga trejda. Har inga lån på bostad, bil osv, dessa är bortbetalda. har låg avgift på boendet osv. Jag vågar sälja även om den går lite back, samlar lite kraft, läster av marknaden, oftast köps aktierna tillbaka så fort jag kan sniffa till en vändning. Poängen är just att jag vågar sälja även när den är lite back, (eller jag ser den ska ner mer) samt inte vara för girig o följa med upp till absoluta toppen.