Citat:
Vid brott i vanliga fall så måste offret tycka det är ett brott mot denne när offret är en vuxen. Andra brott bestraffas av samhället för den utsattes räkning. En kvinna som jag känner blev våldtagen och hon sade det var det skönaste hon varit med om (och hon menade verkligen det), antagligen ovanligt. Mannen gjorde ett klart brott, man ska inte ens tänka tanken, men det blir ett brott vid utförandet. Ja hon anmälde det förstås inte, men om någon annan anmält det, hur hade rättsväsendet hanterat det, det undrar jag? Hon var trots allt vuxen. Skriver detta för att det alltid är problematiskt då offer inte tycker- vill delta i beivran, och även då det är unga inblandade, kan tänka mig att en tonåring tycker det är pinsamt när det kommer på tal, och helst vill slippa skiten, skiten kan vara värre än sexet. Det bör man tänka på innan man drar in en ungdom.
Tänker på när polisen gick ut med "Tafsa inte" kampanjen, https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-i-ny-kampanj-tafsa-inte Vilket ramaskri det blev från alla håll, Dan Eliasson fick hur mycket skit som helst, hans agerande var makalöst tyckte väldigt många. Ett handledsband delades ut av polisen. Det spyddes skit förmodligen för att det var kommet från polisen.
Men dumpen kläder går hem, ingen protesterar, och snart har de nog flicktrosor och pojkkalsonger i sitt sortiment.
Tänker på när polisen gick ut med "Tafsa inte" kampanjen, https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-i-ny-kampanj-tafsa-inte Vilket ramaskri det blev från alla håll, Dan Eliasson fick hur mycket skit som helst, hans agerande var makalöst tyckte väldigt många. Ett handledsband delades ut av polisen. Det spyddes skit förmodligen för att det var kommet från polisen.
Men dumpen kläder går hem, ingen protesterar, och snart har de nog flicktrosor och pojkkalsonger i sitt sortiment.
Det är vidrigt när föräldrar anmäler flickors pojkvänner för våldtäkt när båda varit med på det. Det är lite incest vibbar över det hela. Svartsjuka/sinnessjuka.