Citat:
Jag hävdar att Dallas var en av de mer skjutglada storstäderna i USA anno 1963.Här har du andra uppgifter?
Citat:
Givet att de två obducenterna, James Humes och Thornton Boswell, saknade utbildning i att genomföra obduktioner på skottskadade (forensic) och att ingen av dem tidigare hade genomfört någon sådan obduktion så, jo, då finns det ingen anledning att ifrågasätta mitt påstående om att trauma-teamet i Parklands Trauma Room 1, var överlägset mer skickade att bedöma skottskador än de båda obducenterna. Givet att det utgjorde en stor del av deras dagliga arbete.
Inget, igen, som visar på att dessa läkare och sköteskor var överlägset mer kunniga om skottskador än obducenterna!!
Både i akutintag, intensivvård och konvalescent vård.
Citat:
Till er andra. Jag kan bara konstatera att sugnaturen "kjellkritisk" likt sin idol och olycksbroder, signaturen "SnakePlisssken" saknar ett ärligt uppsåt med sitt deltagande i tråden.
Ingen källa på att obducenterna var kliniska obducenter och inte forensiska,
Chefen för obduktionen, James Humes:
In 1960 Captain Humes became the chief of anatomic pathology at the Bethesda Naval Hospital. The following year he became the director of the laboratories at the National Medical Center. In that capacity, he conducted an autopsy of President John F. Kennedy.Vad är då "anatomic pathology"?
Anatomical pathology (Commonwealth) or anatomic pathology (U.S.) is a medical specialty that is concerned with the diagnosis of disease based on the macroscopic, microscopic, biochemical, immunologic and molecular examination of organs and tissues.Humes' assistent, Thornton Boswell:
J. Thornton Boswell was educated at the College of Medicine, Ohio State University. He joined the United States Navy before taking pathology training at St. Albans Naval Hospital in New York. He was certified by the the American Board of Pathology at the National Naval Medical School in 1957. He was later appointed Chief of Pathology.Vad är då "pathology"?
Pathology is the study of disease.
Till skillnad från "forensic pathology":
The forensic pathologist performs autopsies/postmortem examinations with the goal of determining the cause of death as well as the possible manner of death. The autopsy report contains conclusions made relating to the following:Jfr svenska rättsläkare, rättsmedicinare.
The pathological process, injury, or disease that directly results in or initiates a series of events that lead to a person's death (also called the mechanism of death), such as a bullet wound to the head, exsanguination caused by a stab wound, manual or ligature strangulation, myocardial infarction resulting from coronary artery disease, etc.)
The manner of death, the circumstances surrounding the cause of death, which, in most jurisdictions, include the following:
°Homicide
°Accidental
°Natural
°Suicide
°Undetermined
Citat:
Här får jag återkomma. det var ett bra tag sedan jag diskuterade det här och det tar därför lite tid innan jag lokaliserar materialet.
och hade de senaste åren innan JFK obduktionen inte utfört obduktioner praktiskt!!
Citat:
Som sagt, jag väntar fortfarande på att dårfinken ska förklara vem som i så fall kan misstänkas ha förfalskat brevet med bilaga och i så fall, varför i hela friden då, och varför ingen i så fall har upptäckt förfalskningen under alla dessa år.
Japp du lyckades med parallellvärldsbevisvärde. Eftersom det en källa som, mycket vagt, stödjer din ”verklighet” så är det dubbla standader som ska gälla. Så Ralph R. Rea levde 1998?? Du har en källa på det?
Här väntar jag och ni andra ganska säkert förgäves.
Citat:
Då väntar vi fortfarande på att dårfinken ska förklara för oss hur postiljoner annars skulle kunna efterfölja US Postal Services klara och tydliga regler, redovisade av Director Rea i brevet till Stewart Galanor.
Lika källöst är det fortfarande att postanställda hade en pärm eller liknande som du skrev där de varje dag jämförde adressatens namn med postboxens innehavare/rätt att hämta post alternativt att postboxen hade namnskylt. Ingen källa, ingenting.
Alternativt att dårfinken presenterar de han menar var de verkliga reglerna anno 1963 om han nu insisterar på att Galanor hade förfalskat brevet med bilaga från Director Rea.
Igen. Även här väntar jag och ni andra ganska säkert förgäves.
Citat:
Hon var licensierad "crime scene technician" och licensierad "expert on blood spatter analysis" och hon får överlag mycket goda recensioner av en rad erkända forskare, lärare och experter på området.
För ca 10 år sedan rapade upp den kunskapsmässigt icke verifierbara mest självutnämnda Sherry Fiester påståenden.
Vad mer vill dårfinken ha?
En välsignelse från Påven?
Citat:
Men som vanligt inte ett spår av ens ett försök till att förklara vilket dokument han avser.
Du fick dokument skriven av en verifierbar expert som är forensiker och beskrev just olika blodstänk, och vars beskrivningar motsade Sherrys påståenden.
Dårhus.
Citat:
Och här kräver han att vi telepatiskt ska bena ut vad det är som han i hela friden menar?
Ditt svar var att juvenilt inte läsa utan begära skedmatning med länka, citera förklara!! Ja det var tydligen besvärligt ”lille vän”!!
Vet han det själv?
Citat:
Redan visat.
Och vilka experter stödde henne?? Den lokale sheriffen som förlaget hävdade utbildade FBI agenter??
Igen:
Citat:
Jag citerar 5 forskare/experter inom relevant fält vilka ger sitt stöd direkt eller indirekt till den forskning och slutsatser Fiesters bok bygger på: (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963
Bernd Karger (indirekt)
William LeBlanc (direkt)
Herbert MacDonell (direkt)
Robin M. Coupland (indirekt)
Christoffer Radford (indirekt)
Samtliga citat med relevans för Fiesters studie i sin helhet och/eller specifika delar av den. Samtliga ledande forensiska experter nationellt/internationellt.
Hur många forensiska experter citerar du i samma diskussion?
Vilket resultat vill du lyfta fram och argumentera för?
Börja där.
Nej, jag påstod att jag har citerat fem experter som antingen lovordar hennes bok eller ger stöd åt diverse enskildheter i hennes studie avseende det blodstänk som syns i Zapruderfilmen. Att blodstänket är ett TYPISKT bakåtstänk (i.e. back spatter) vilket i sig är en mycket säker indikation på att kulan träffade JFK's huvud framifrån. Det är allt. Inget 100% proof. Men väl ett mycket väl underbyggt argument från en erkänd forensisk expert på blood spatter analysis. Med 30 år i yrket och ofta anlitad som expertvittne i olika mordrättegångar i ett antal delstater i södra USA.
Då menar jag "expertvittne" i ordets snäva juridiska betydelse.
ALLT det du ovan har kritiserat mig för är nu grundligt tillbakavisat. Istället är det återigen DU som står med rumpan bar.
Menar du att det lysande bromsljuset är fejk?
Jag har inte citerat en enda person knuten till JFKlancer förutom just Fiester vars syster driver sajten. Jag har inte nämnt den sajten i anslutning till diskussionen om Fiesters bok.
Jag har inte citerat en enda person knuten till JFKlancer förutom just Fiester vars syster driver sajten. Jag har inte nämnt den sajten i anslutning till diskussionen om Fiesters bok.
Jag citerar 5 forskare/experter inom relevant fält vilka ger sitt stöd direkt eller indirekt till den forskning och slutsatser Fiesters bok bygger på: (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963
Bernd Karger (indirekt)
William LeBlanc (direkt)
Herbert MacDonell (direkt)
Robin M. Coupland (indirekt)
Christoffer Radford (indirekt)
Samtliga citat med relevans för Fiesters studie i sin helhet och/eller specifika delar av den. Samtliga ledande forensiska experter nationellt/internationellt.
Hur många forensiska experter citerar du i samma diskussion?
Vilket resultat vill du lyfta fram och argumentera för?
Börja där.
Nej, jag påstod att jag har citerat fem experter som antingen lovordar hennes bok eller ger stöd åt diverse enskildheter i hennes studie avseende det blodstänk som syns i Zapruderfilmen. Att blodstänket är ett TYPISKT bakåtstänk (i.e. back spatter) vilket i sig är en mycket säker indikation på att kulan träffade JFK's huvud framifrån. Det är allt. Inget 100% proof. Men väl ett mycket väl underbyggt argument från en erkänd forensisk expert på blood spatter analysis. Med 30 år i yrket och ofta anlitad som expertvittne i olika mordrättegångar i ett antal delstater i södra USA.
Då menar jag "expertvittne" i ordets snäva juridiska betydelse.
Det är du som hela tiden smiter från källor. Du citerar aldrig. Du argumenterar aldrig specifikt från specifika källor. Du länkar till videosnuttar som INTE ger stöd åt det du påstår. Du länkar till videosnuttar UTAN att ange precist vad i videon som bevisar vad eller hur det bevisar vad.
Det enda du gör är att fåna dig utan att producera något som ens kommer i närheten av produktiv text. Till slut ruttnar man.
VAD är det för källa i diskussion om mordet på polisman Tippit du menar jag har smitit ifrån att presentera?
Jag har inte citerat "JFKlancer" en enda gång i den här eller någon annan tråd.
Varför ljuget Du hela tiden, kjellkritisk? Har du ingen skam i kroppen?
Det enda du gör är att fåna dig utan att producera något som ens kommer i närheten av produktiv text. Till slut ruttnar man.
VAD är det för källa i diskussion om mordet på polisman Tippit du menar jag har smitit ifrån att presentera?
Jag har inte citerat "JFKlancer" en enda gång i den här eller någon annan tråd.
Varför ljuget Du hela tiden, kjellkritisk? Har du ingen skam i kroppen?
ALLT det du ovan har kritiserat mig för är nu grundligt tillbakavisat. Istället är det återigen DU som står med rumpan bar.
Och....