2025-02-03, 17:57
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Finns väl inget tillverkat i USA som är värt att köpa?
Odugliga bilar och motorcyklar.
För ca åtta år sen köpte jag ny dator, valde mellan HP och Lenovo. Valde HP och det ångrar jag. USA kan producera för egen marknad, jag köper kinesiskt nästa gång.

Men annars supportar jag Trump, han har många sunda ideal. Och antagligen inte han som skruvat ihop min HP-dator.
Citera
2025-02-03, 18:02
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Tänker inte bojkotta några amerikanska varor alls. Trams.
Håller med helt och hållet. Detta kommer bli precis som när folk skulle bojkotta företag som är verksamma i Ryssland.

Dock kanske det går att göra lite klipp på begagnatmarknaden nu ifall folk (ungefär samma människor som fyllde sina hem med toalettpapper och konserver i början på pandemin) ska avyttra sina amerikanska saker som dom tycker känns lite skämmigt att äga i dagsläget
Citera
2025-02-03, 18:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Det gör jag redan.. Kostar ju typ 4-5x priset av europeiska varor när man tittar på USA-hyllan på ica.. Flingor för typ 200kr/paketet eller nåt sådant.. 33Cl läsk för typ 50-60kr osv.
Det är väl just det Trump är irriterad på. EU har en massa regler och avgifter som försvårar för likvärdig handel.

Jag kommer givetvis inte bojkotta något från USA. Jag köper en del musikutrustning från USA. Högkvalitativa grejer och motsvarande tillverkas inte någon annanstans.
Senast redigerad av Karman 2025-02-03 kl. 18:29.
Citera
2025-02-03, 18:43
Medlem
Tyvärr är det ju väldigt många produkter som kommer från USA. Men jag kommer att försöka undvika McDonalds och KFC. Coca cola tycker jag är enkelt att undvika. Men de flesta liknande läskmärken ägs av Coca cola. Sedan finns ju Pepsi.
Amerikanska viner har jag aldrig köpt och inga amerikanska spritdrycker heller så det blir enkelt att låta bli.
När det gäller dator och it så är det ju närmast omöjligt att undvika amerikanska grejer. Där är de oslagbara på sånt
Jag kommer inte att handla på Amazon, men det har jag aldrig gjort.
Amerikanska kläder och skor kan jag också enkelt vara utan
Jag skulle aldrig få för mig att köpa en Tesla.
Citera
2025-02-03, 18:45
Medlem
Min första tanke var Budweiser, men de säljs inte under det namnet här i Sverige pga en lång (kronisk) varumärkestvist med tjeckiska Budvar/Budweiser. Och Bud Lite dricker jag i alla fall inte.
Citera
2025-02-03, 19:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Man får helt enkelt säga upp abonnemangen på Netflix, Disney+, Max och Prime. Sluta titta på YouTube. Sluta använda Google, Facebook, LinkedIn och X. Gå över till Linux och använda skrivmaskin i stället för att skriva i Word.

Jo själva nätet att surfa är amerikanskt. Skrivmaskinen uppfanns av en britt så den kan man använda.
Citera
2025-02-03, 19:32
Medlem
Nekro.s avatar
Ingenting, orka begränsa sig om man gillar något för en sån sak.
Citera
2025-02-03, 19:34
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad tycker ni man ska och kan bojotta? På rak arm kommer jag bara på att jag använder Apple, och dricker Pepsi som är amerikanskt. Ibland äter jag en Snickers.

Bojkotta på nu din fjant - om du gör det med alla länder som styrs utav slika ledare du inte gillar så skulle jag vilja se hur din lägenhet och hela ditt liv torde vara povert utrustad. För du tillämpar väl detta förhållningssätt med bojkott med flera än bara USA och Trump. Hur överlever du? Enkom incels och wokeister som bojkottar - patetiskt!

Går nu ut och stödköper allt amerikanskt jag kan tänka mig! Go Trump, GO!
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2025-02-03 kl. 19:37.
Citera
2025-02-03, 19:35
Medlem
Sleepdancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Nope, Schweiziskt.

Fråga till er som bojkottar Coca Cola nu - bojkottar ni även Visa och Mastercard?
Som ja sa. Det ägs av Blackrock i praktiken.
Citera
2025-02-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo själva nätet att surfa är amerikanskt. Skrivmaskinen uppfanns av en britt så den kan man använda.
Sist jag kollade använde jag svensk infrastruktur för att surfa.
Citera
2025-02-03, 19:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Sist jag kollade använde jag svensk infrastruktur för att surfa.

Skulle du börja kolla på alla dessa hubbar, routrar DNS servrar osv som gör detta möjligt är extremt mycket amerikanskt. Det grundläggande i nätets infrastruktur styrs från USA. Vilket ju är förståeligt eftersom det är i grunden en amerikansk uppfinning.
Citera
2025-02-03, 19:54
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Beror väl på vilket märke och ursprungsland skrivmaskinen har...?
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2025-02-03 kl. 19:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in