2025-02-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han har väl inte startat handelskrig med Sverige?

Carlsberg äger rättigheterna till Pepsi i Sverige, så där behöver du inte bry dig.

Vad spelar det för roll? Är du en sån som skiter fullständigt i om nån futtar eld på grannens tomt så länge det inte påverkar dig? Idiot Trump har bara skrapat på ytan med alla sjuka auktoritära förändringar som han tänker göra. Han är en diktator nu, precis som Putin. Om du inte tror att Sverige kommer bli påverkad så får du tänka om.
Citera
2025-02-03, 20:08
Medlem
Ifall alla helt enkelt överger McD och Coca Cola så skulle amerikanerna väldigt snabbt få skrämselhicka.

Skulle även bli något som folk ser har gett effekt, speciellt med öde McD.

En sådan bojkott funkar väl idag eftersom det finns gott om alternativ?
Citera
2025-02-03, 20:20
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Troligen tillverkat i Kungälv, av råvaror som aldrig varit i USA.
Jag tror inte att tobaken odlas i Kungälv. Finns dock fortfarande kvar en hel del tobaksodlingar i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Varken Apple eller Cola tillverkar något i USA som säljs här. Apple görs i Asien, där har vi väll inget handelskrig än? Det är väl det Trumpen är trumpen på. Elon måste vara mäkta glad att han startade den där fabriken i Tyskland nu.
Så i din bojkott är det alltså ok att köpa amerikanska märken så länge varorna inte tillverkas i USA? Hur ställer du dig till produkter som produceras i USA av europeiska bolag, och sedan exporeras till Europa? Typ BMW, Mercedes, Ericsson
Citera
2025-02-03, 20:21
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad tycker ni man ska och kan bojotta? På rak arm kommer jag bara på att jag använder Apple, och dricker Pepsi som är amerikanskt. Ibland äter jag en Snickers.

Lönnsirap och indier är väl det Kanada har mest av. Testa att bojkotta det.
Citera
2025-02-03, 20:43
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Bojkotta på nu din fjant - om du gör det med alla länder som styrs utav slika ledare du inte gillar så skulle jag vilja se hur din lägenhet och hela ditt liv torde vara povert utrustad. För du tillämpar väl detta förhållningssätt med bojkott med flera än bara USA och Trump. Hur överlever du? Enkom incels och wokeister som bojkottar - patetiskt!

Går nu ut och stödköper allt amerikanskt jag kan tänka mig! Go Trump, GO!

Jag har inget emot Trump. Inte direkt i alla fall. Tycker bara hans tullar är märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Lönnsirap och indier är väl det Kanada har mest av. Testa att bojkotta det.

Punjabi. Dom brukar ofta inte vilja bli förknippade med Indien. Jag tror det har med religon att göra. Lönnsirap äter jag ej. Tänker ej heller bojkotta nåt. Verkar som att Donald dragit tillbaka tullarna mot Mexico och Kanada. Så Eu kanske kan andas ut.
Citera
2025-02-03, 20:46
Medlem
Kanada återstår men börsen verkar tagit ut "segern" i förskott
Citera
2025-02-03, 21:06
Medlem
Twitter, facebook och amazon.
Kräktes lite i munnen över att se Zuckerberg slicka trumps röv.
Citera
2025-02-03, 21:22
Medlem
slagskotts avatar
Ungarna gillar donken och jag spolade Milwaukee för några år sedan, inte pga. har mot usa men för att Makita har kaffebryggare och micro på batteri 😎

Men.men, Trump vill att amerikaner ska köpa inhemsk teknologi och tja Med strafftull - why not.

Kan inte säga att han gick ut snällt mot sina allierade, det är som att få en på trynet.
Citera
2025-02-03, 21:45
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Jag får väl bojkotta "smaker från Usa" denna vecka på Lidl.
Det är ju finska smaker på Lidl denna veckan.
Själv bojkottar jag allt som inte är svenskt, förutom bensin och diesel.
Citera
2025-02-03, 21:49
Avslutad
Valutan $$$ samt jänkare i sig. Välj €€€ eller £££ istället och europeiska vänner.
Citera
2025-02-03, 21:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Man får helt enkelt säga upp abonnemangen på Netflix, Disney+, Max och Prime. Sluta titta på YouTube. Sluta använda Google, Facebook, LinkedIn och X. Gå över till Linux och använda skrivmaskin i stället för att skriva i Word.
Bara Google av allt detta som jag nyttjar.
Visste inte att jag var en sån USA- bojkottare.
Citera
2025-02-03, 21:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad tycker ni man ska och kan bojotta? På rak arm kommer jag bara på att jag använder Apple, och dricker Pepsi som är amerikanskt. Ibland äter jag en Snickers.
Det finns många skäl att inte köpa Tesla.
I övrigt är jag inte så mycket för en bojkott, förutom av sociala medier (oavsett ursprung), men det är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in