2025-02-03, 08:17
Medlem
trazkeis avatar
Snacket om Cabrera till Häcken fortsätter. Melgars fans är skitbesvikna då dom hoppades att han skulle hamna i en klubb i La Liga eller motsvarande. Men när Stora stygga Häcken ryter till så lyder man.
Senast redigerad av trazkei 2025-02-03 kl. 08:19.
Citera
2025-02-03, 09:27
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Snacket om Cabrera till Häcken fortsätter. Melgars fans är skitbesvikna då dom hoppades att han skulle hamna i en klubb i La Liga eller motsvarande. Men när Stora stygga Häcken ryter till så lyder man.

Kom ihåg att Musa tackade nej till La Liga för att spela i mighty Djurgårn!
Citera
2025-02-03, 10:05
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Kom ihåg att Musa tackade nej till La Liga för att spela i mighty Djurgårn!
Djurgården är inte Häcken. Glöm inte att Häcken är Sveriges näst mest framgångsrika lag på 20-talet medan Djurgården har lika många titlar som Dalkurd.
Citera
2025-02-03, 10:54
Medlem
Citat:
Vem? Scoutrapport?
Citera
2025-02-03, 12:44
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Nöjda och nöjda killen fyller 29 och hade mindre än 1 år kvar på kontraktet.

Det obegripliga är mest hur bajare och gårdare är så otroligt intresserade av oss och våra affärer men det visar bara vilka som har störst kuk i stan

Sååå du är nöjd?

Ja för inga gårdare eller gnagare kommenterar ju om våra försäljningar. Valfri gnagarpost på twitter: ”NeeeEeJj ni får bara 115 miljoner för Touré enligt tyska fotbolldirekt hahaha sopbajen”. Sen sitter ni själva kvar med sämre ekonomi än Sirius.
Citera
2025-02-03, 13:03
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Håller med och jag är Djurgårdare (samt jag bor i sthlm till skillnad från vissa andra Djurgårdare här).

Trist att vi arbetar med dom...
Det är som vanligt Hyenan och Quill som har ganska svårt att greppa grundläggande logik. Sist satt Pancev i typ tre dagar och förklarade det tämligen självklara i att det kanske inte är så jävla rimligt att spelare som Mohammed Bangura landar i Värnamo som då låg i Division Ett. Jag hade gärna sett att agenter eliminerades från fotbollen helt och hållet då det är ganska uppenbart att det pågår extremt mycket skit här men där är vi dessvärre inte idag och då får man tyvärr svälja skiten om man vill värva spelare.
Citera
2025-02-03, 14:08
Medlem
Citat:
Det obegripliga är mest hur bajare och gårdare är så otroligt intresserade av oss och våra affärer men det visar bara vilka som har störst kuk i stan
En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
Citera
2025-02-03, 14:42
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Det tror jag att han gör. Nu är han dock tillbaka i full träning först i mars men på sikt kommer han starta.

Han har egenskaperna vi saknar i övriga mittbackar och på sättet Jani Honkavaara vill spela sin fotboll. Dock ska väl sägas att vi hade mått jävligt bra av en ny mittbacksgeneral. Danielson blir inte yngre och är dessutom borta ett tag nu. Jaciob Une (som han bara numera heter) har en högre nivå i sig om han får spela med en mittbacksgeneral. Miro Tenho är egentligen den jag rankar lägst av våra mittbackar.

Men återigen. En ny klassmittback vore på sin plats. Får vi inte in det har jag svårt att se att vi är med och utmanar om något guld.
Var en klassmittback jag efterlyste snarare än marquez som iofs kan växa till sig på sikt. Vi har väl knappast resurser och plats för en femte mittback i truppen.
Citera
2025-02-03, 16:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Att jaga spelare i länder som Peru, Chile, och typ Uruguay är nog ingen dålig tanke. Känns spontant som oerhört underscoutade ligor. Har själv varit på fotboll i Chile och kvaliteten där är nog ett snäpp över Allsvenskan och ändå är deras rekord ett transfer på ~70 mille 2001 till Portugal och Sporting CP. Peru ligger väl ännu längre ner på totempålen?
Citera
2025-02-03, 16:54
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Att jaga spelare i länder som Peru, Chile, och typ Uruguay är nog ingen dålig tanke. Känns spontant som oerhört underscoutade ligor. Har själv varit på fotboll i Chile och kvaliteten där är nog ett snäpp över Allsvenskan och ändå är deras rekord ett transfer på ~70 mille 2001 till Portugal och Sporting CP. Peru ligger väl ännu längre ner på totempålen?

Bara tänka på Obolo som visserligen kom från Italien/Spanien men hade även spelat för Arsenal de sarandi i Argentina.

Jag brukar kolla mycket på argentinska ligan på kvällarna/nätterna och där finns riktiga fynd tyvärr dammsuger dom större ligorna landet på talanger.
Citera
2025-02-03, 16:56
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vi har ju haft flera lyckade sydamerikaner genom åren men helvete vilket strul det är med deras låååååånga resor varje gång det är landslagsuppdrag.
Citera
2025-02-03, 17:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Bara tänka på Obolo som visserligen kom från Italien/Spanien men hade även spelat för Arsenal de sarandi i Argentina.

Jag brukar kolla mycket på argentinska ligan på kvällarna/nätterna och där finns riktiga fynd tyvärr dammsuger dom större ligorna landet på talanger.
Jag tänker att Brasilien, Argentina, och kanske även Colombia till viss del är ganska saturated marknader med enorm konkurrens om signaturer, men dom andra länderna verkar bli missade?
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Vi har ju haft flera lyckade sydamerikaner genom åren men helvete vilket strul det är med deras låååååånga resor varje gång det är landslagsuppdrag.
Vad jag vill minnas är det anslutning i typ Madrid eller Paris sen 12 timmar över atlanten. Absolut ingen rolig resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in