Citat:
Ursprungligen postat av
PetterRetard
Samtidigt är det just detta som kina och Ryssland och Nordkorea önskar ska ske. En konflikt mellan Usa och Europa, en splittring. Och vi bör inte göra dessa skitländer nöjda, då Usa åtminstone har en demokrati, visserligen illa fungerande.
Europa inser kanske att Trump är en helidiot, men att vi behöver tolerera hans dumheter ett par år, till nästa val då det förhoppningsvis blir som vanligt igen.
Jag tror det räcker med att ge tillbaka samma som Trump ger oss, och att Europa söker mer samarbete internt än mot Usa.
Jo visst förstår jag att kinesen, Putin och andra liknande rövhål gnider sina händer och njuter av splitten mellan EU och USA. Men vi måste nog sätta mot hårdare och visa att vi inte accepterar tramset. För om vi inte gör det så kommer Trump köra på tills han har mer mer mer.
Samtidigt så kan det vara bra att vi blir tvingade till att bygga ett Europa som blir mer självständigt och självförsörjande.
Samtidigt som att vi hoppas att det här republikanska härket blir bortröstat om 4 år så kommer vi ha en ganska stor plattform med kravlistor mot USA för att "bli vän" igen med dem.
Jag tror det skulle kunna vara bra för Européer att få känna på lite sveda i sina liv. Vi har haft det för bra för länge nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
NoShowJones
jag kommer nog istället fortsätta bojkotta varor från kina.
Jag har inga problem med USA däremot med kina
Vi borde givetvis klippa banden till 100% med en fascistisk diktatur som Kina.
När det gäller amerikanska varor så borde vi för vår skull dra ner på konsumtionen (importen) från USA rejält och lära oss producera eget. Norge (och EU) kunde hjälpa Danmark att få igång en hälsosam oljeutvinning från Grönlandsområdet. Hela Europa borde dra sig ur NATO och bilda en egen försvarsallians och soppa bort USAs militär från Europa.
Sen patrullerar Europa Grönland och motar bort Trump-fittan från Grönland. Lägger överjävulska tullar för USA när de vill frakta på vattnen runt Grönland.