2025-02-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Trump hävdar att Europa har behandlat USA fruktansvärt illa. Den där slemmige Vice presidenten hävdar att lilla Danmark har varit en dålig allierad.

Efter alla jävla krig som dansken skickat gubbar till där USA är och härjar så är de alltså en dålig allierad? Ett sånt klappmongo.

Jag tycker man kunde önska att våra politiker i Europa fick lite bollar och satte ned foten.

EU borde lägga fram ett program där man gör klart att man inför vissa saker den 1 maj om inte Trump ber om ursäkt för det han sagt. Drar tillbaka alla hot mot EU och går med i parisavtalet och återupptar USAID, WHO och lite annat sånt smått å gott som han trasslat till det med.

Man kan även gå lite hårdare och hävda att deras involvering i Ukraina gör att de borde ta ansvar för det och skicka minst 50 000 gubbar till striderna i Ukraina.

Om de inte genomför detta innan 1 maj så klipper EU banden med USA. Alla band. Då får man ta svedan det ger men kulorna är i alla fall kroppsvarma på oss i EU. Om vi inte skulle klara det så är det fan dags att vi utsätts för det så vi LÄR OSS KLARA OSS PÅ EGEN HAND.

Samtidigt är det just detta som kina och Ryssland och Nordkorea önskar ska ske. En konflikt mellan Usa och Europa, en splittring. Och vi bör inte göra dessa skitländer nöjda, då Usa åtminstone har en demokrati, visserligen illa fungerande.

Europa inser kanske att Trump är en helidiot, men att vi behöver tolerera hans dumheter ett par år, till nästa val då det förhoppningsvis blir som vanligt igen.

Jag tror det räcker med att ge tillbaka samma som Trump ger oss, och att Europa söker mer samarbete internt än mot Usa.
Citera
2025-02-03, 14:02
Medlem
NoShowJoness avatar
jag kommer nog istället fortsätta bojkotta varor från kina.

Jag har inga problem med USA däremot med kina
Citera
2025-02-03, 14:03
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad tycker ni man ska och kan bojotta? På rak arm kommer jag bara på att jag använder Apple, och dricker Pepsi som är amerikanskt. Ibland äter jag en Snickers.
Allt från Kina kan vi bojkotta.
Citera
2025-02-03, 14:04
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad tycker ni man ska och kan bojotta? På rak arm kommer jag bara på att jag använder Apple, och dricker Pepsi som är amerikanskt. Ibland äter jag en Snickers.
All Amerikansk musik är nog ett tips. De drar stora pengar via STIM.
Citera
2025-02-03, 14:05
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Jag kan på rak arm inte komma på någon utpräglat amerikansk produkt jag använder, skitland som inte producerar något av värde.
Va? Massor av vapen och ammunition, kikarsikten, verktyg mm.
Citera
2025-02-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Alla amerikanska filmer och serier på tv och bio.
McDonalds och Burger King mfl.

Framförallt filmerna är det gott och väl dags att bojkotta nu. Hollywood har kört ned kvaliten på filmer i avgrunden de senaste decenniet, väldigt få filmer som går att titta på idag.
Citera
2025-02-03, 14:28
Medlem
laxen69s avatar
Vi får väl bli kineser allihopa, de vet ju hur man klarar sig utan USA.
Huawei-telefon, kinesisk bil (Volvo), osv..
Citera
2025-02-03, 14:32
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Framförallt filmerna är det gott och väl dags att bojkotta nu. Hollywood har kört ned kvaliten på filmer i avgrunden de senaste decenniet, väldigt få filmer som går att titta på idag.

håller med, det mesta disney och m.fl. skräpbolag bajsar ut är skit idag.. Samma manus, och sedan DIE-anställningar och black washing historiska personer för en sneknullad fitta tror Cleopatra var en svarting.

Själv tittar jag nu om på flera serier från 70-90-talet, det var kvalité och inte kvantitet.
Citera
2025-02-03, 14:38
Medlem
Börja sluta med att köpa Teslakärror så kommer snart The Donald och Musken börja clasha vilket jag ändå tror dom kommer göra framöver då den orangea mannen inte klarar av andra superegon
Citera
2025-02-03, 14:49
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Haha, knappast. Det blir bra för Trump och USAs motståndare. USA ses inte längre som pålitligt av sina tidigare allierade som söker sig till mer pålitliga parter istället och motpoler ökar sitt inflytande i världen. Han gynnar precis alla, utom nationen USA.

Det blir att bojkotta mac and cheesen nu då. Ingen större förlust.

Med facit i handen från förra gången han gjorde så här så blev det bättre.
Citera
2025-02-03, 14:50
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Svårt att bojkotta Apple då det inget alternativ finns.

I övrigt har jag bojkottat hela livet. Växte upp på 70-talet, då vi lärde oss vem den onda i världen är.

Nä, svårt att hitta maken till sån skit, det har du rätt i.

Till TS:

Skulle aldrig få för mig att bojkotta något bara för att någon politiker styr över dess handel. Tänker på mig själv och mina nära innan jag tänker på politiker, förstår du. Betalar inte heller skatt till svinen. Men kör på du, pröjsa dem och vänd kappan efter deras vind!
Citera
2025-02-03, 14:58
Medlem
Mullrets avatar
Man kan kan ju ge fan i semestra i usa. Blir det ett movement så blir det kännbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in