Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Har du hört något bra om något försäkringsbolag?
Många tenderar ju att överskatta vad deras grejor är värda och vad som ingår i olika försäkringar.
Sällan någon får mer än vad de väntat sig...
De enda positiva man hör är väl när någon byter och får lägre premie, om försäkringen är likvärdig den tidigare är det då som har koll på...
Jag har hört några bra historier faktiskt.
IF Metal har ju samarbete med något försäkringsbolag. Minns inte vilket det var nu. Men jag har hört flera solskenshistorier från dessa fall med IF Metall och Folksam (jag slog en goggel).
Sen har jag en polare som faktiskt hade If och blev bestulen på sin cykel. De ville inte ge honom en endaste krona eftersom han var tvungen att ha med sig det uppbrutna låset, vilket inte fanns kvar på platsen. Eftersom alla cyklar i cykelrummet var borta så misstänker polisen att de bara lastat på de låsta cyklarna i en bil/lastbil och kört iväg.
Han frågade If hur han skulle göra om tjuvarna tagit cykeln när den var låst. Då följer ju låset med. Han trasslade och åkte till deras kontor nästan varje dag under några veckor och till slut så fick han ett kvitto att handla ny cykel för.
Han bytte försäkringsbolag (minns inte till vilket) och hade oturen att bli bestulen på sin bil. Från det nya försäkringsbolaget var det helt andra tongångar. Det var leenden och de tog hand om allt.
Nu är detta ett antal år sen så jag räknar med att alla försäkringsbolag blivit sämre. Det är ju det där vanliga, allt var bättre förr.