2025-02-02, 22:06
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterParkarbetare
...hur menar ni att världen fungerar då?

Ni som menar att det här med Rothschilds, Rockefeller, NWO, zionism, Blackrock, Vatikanen och Bilderbergsmötena m fl bara är löjliga konspirationsteorier, hur funkar samhället och världen enligt er?
Utveckla?
Citera
2025-02-02, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Utveckla?

Jag misstänker att de med pengar och hög status påverkar allas liv.
Citera
2025-02-02, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vad tror du om fotbolls-VM i Sverige 1958? Har det verkligen hänt?

För några år sedan skrattade jag åt att det fanns människor som du. Idag nästan gråter jag. Du är beviset på att människor förtjänar att gå under. Vi är inte som grupp tillräckligt intelligenta för att gå vidare i utvecklingen. Hade vi varit det, hade vi nu eliminerat all religion och plockat bort andra avarter. Men vi låter er finnas kvar och tyvärr accepterar de flesta er. Därför är det kört, så jag hoppas du är nöjd.
Sånt trams är ju bara gjort för att förminska dom äkta bluffarna.
Det tror jag alla begriper.
Citera
2025-02-02, 23:38
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Jag misstänker att de med pengar och hög status påverkar allas liv.
Du tänker att de som har makt utövar makt? Tja, så är det väl, men det är ju knappast så enkelt som folk vill ha det till i de här konspirationena.
Citera
2025-02-02, 23:46
Medlem
marytraders avatar
Alltså. Det finns två större krafter i samhället.

1.) Globalister. Typ McDonald's som vill ha så mycket kunder som möjligt. Så mycket konsumtion som bara är möjligt. De vill ha fritt inflöde av människor i väst där de kan ta bättre betalt för sina varor. De vill ha obegränsad invandring. Allt ökar deras förmögenhet naturligtvis. De skiter fullkomligt i all brottslighet som drabbar dessa samhällen som en följd av all okontrollerad invandring bara de får fler konsumenter.

2.) Nationalister som har fokus på att minska brottsligheten, vill strypa invandringen och den snabbt ökande befolkningsmängden. De vill istället gynna de inhemska företagen genom ökade strafftullar mot utländska konkurrenter.

Ungefär så. Det är sanningen. Mellan dessa står valen och krigen just nu i hela världen. Sedan kan man kalla olika saker för konspirationer och annat men detta är sanningen.
Senast redigerad av marytrader 2025-02-02 kl. 23:50.
Citera
2025-02-03, 01:48
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Det här med Rothschilds och centralbanker då?

Och varför får vi "barn" inte veta vad de "vuxna" diskuterar på Bilderbergsmötena?
Innan många centralbanker nationaliserades ägde Rothschild aktier i dessa. I vilken omfattning ägandet var och om det nådde upp till majoritetsnivå saknar betydelse idag då bankerna inte längre ägs och styrs - helt eller delvis - av familjen Rothschild.

Bilderberggruppens deltagares möten sker under åtlydnad av Chatham House Rule, som lyder:

When a meeting, or part thereof, is held under the Chatham House Rule, participants are free to use the information received, but neither the identity nor the affiliation of the speaker(s), nor that of any other participant, may be revealed.

Det är del av en uppgörelse som man går med på om man är en av de 150 som bjuds till mötet. Det kanske låter spännande och att det är något väldigt speciellt med dessa möten, men jag skulle nog själv finna det oerhört trist att delta i ett. Stofiler som diskuterar fördelarna med frihandel och hur det står till med relationerna mellan Europa och USA. Det går att ha roligare och jag hade hellre stannat hemma.
Citera
2025-02-03, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Att covid kom från ett labb är omtvistat och inget som "bevisats" annat än bland just konspirationsteoretiker.
Maskerna är omtvistade men resten är uppenbart fortfarande konspirationsteorier och inget som "visat sig vara sant"...

När nyheten om covid bröt ut läste jag att man antog att det kom från en kinesisk marknad i Wuhan.

Sedan läste jag att det fanns ett Labb i Wuhan precis bredvid marknaden.

Intuitivt tänkte jag genast att det förmodligen måste ha något och göra med det. Jag gillar inte slumpen.

Vad som hände sedan är att Trump gick ut och påstod samma sak. Vi lever i ett kulturkrig mellan vänster och höger där människor kategoriserar sig i en grupp och tycker likadant. Många är svaga och vågar inte stå emot kollektiva åsikter eller liknande. Ibland har det att göra med att man inte är modig ibland har det och göra med att man har ett lån och betala med hus och familj och därför så håller man tillbaka på kaffe rasten.

I och med att Trump påstod detta så tog det eld och då fick man plötsligt inte påstå detta för att då ansågs man vara rasistisk.

Men jag har fortfarande mycket svårt att tro att det inte släpptes ur labbet medvetet eller inte medvetet. Kina är ett land som har dåliga system. Man kan tänka sig att det är Uland i vissa avseenden.

Senare fick jag nys om att det här labbet har särskilt riktat in sig på att skapa Corona virus av militära och forskningsmässiga skäl och lära sig om hur man skapar vaccin och liknande. Hmm. Min övertygelse stärks ännu mer här.

Sedan har jag suttit och tittat på massor med hearings från utskottsförhör i USA där Rand Paul frågat ut dr Anthony Fauci flertalet gånger om USA har varit med och bekostad forskning från det här labbet i Wuhan, gain of function kallas det, att lära sig att skapa nya virus osv. Det är olagligt i Västvärlden och därför görs det ofta i länder som Ukraina och Kina där det är tillåtet via pengar från västvärlden. Hur som helst. Det framkommer via dessa utskottsförhören att USA har varit med och bidragit med ekonomiska resurser till det här labbet för att utveckla virus inom Corona strängen.

Sedan läser jag att den samlade amerikanska underrättelsetjänsten, som är opolitisk och inte under tiden då Trump var president utan när Biden var president sammantaget går ut i ett gemensamt meddelande att man av underrättelsekällor är helt säker på att Covid härstammar från Labbet i Wuhan.

Till sin stödbevisning hittar man en hel del, bland annat har forskare försvunnit från labbet - de ansvariga. Poof helt borta. Man har sett att man har byggt om labbet och installerat mer modern utrustning och nya ventilationstrummor. Det här är alltså underrättelsetjänsterna som påstår allt detta.

Det har även kommit fram att forskning kring covidvirusets DNA sträng inte är normalt och kan inte uppstå normalt i naturen har blivit "supressed" av NHI den del av Anthony Fauci som nu blev benådad av Biden.

Så att fortsätta dogmatiskt tro att viruset spridits av en fladdermus är att bidra med missinformation.

Det här är den fulla redogörelsen som jag har fått till mig.
Citera
2025-02-03, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Varifrån har du fått att vi inte kan landa på månen idag? Anledningen det inte görs är för att det inte finns mycket mer att hämta ifrån månen, man har lärt sig det man kan och det finns bättre sätt att spendera tiden i rymden.
Nej du har fel, ett ”nytt” månlandningsrace är i full gång
Citera
2025-02-03, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Har vi ens varit i rymden eller är det bara en konspiration det med?
Egentligen inte(om vi ser ”månlandningarna som fejk), ”rymd”färjor och ”rymd”stationer är och har inte befunnits utanför jordens atmosfär, safe space kan man iof kalla det.
Citera
2025-02-03, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
När nyheten om covid bröt ut läste jag att man antog att det kom från en kinesisk marknad i Wuhan.

Sedan läste jag att det fanns ett Labb i Wuhan precis bredvid marknaden.

Intuitivt tänkte jag genast att det förmodligen måste ha något och göra med det. Jag gillar inte slumpen.

Vad som hände sedan är att Trump gick ut och påstod samma sak. Vi lever i ett kulturkrig mellan vänster och höger där människor kategoriserar sig i en grupp och tycker likadant. Många är svaga och vågar inte stå emot kollektiva åsikter eller liknande. Ibland har det att göra med att man inte är modig ibland har det och göra med att man har ett lån och betala med hus och familj och därför så håller man tillbaka på kaffe rasten.

I och med att Trump påstod detta så tog det eld och då fick man plötsligt inte påstå detta för att då ansågs man vara rasistisk.

Men jag har fortfarande mycket svårt att tro att det inte släpptes ur labbet medvetet eller inte medvetet. Kina är ett land som har dåliga system. Man kan tänka sig att det är Uland i vissa avseenden.

Senare fick jag nys om att det här labbet har särskilt riktat in sig på att skapa Corona virus av militära och forskningsmässiga skäl och lära sig om hur man skapar vaccin och liknande. Hmm. Min övertygelse stärks ännu mer här.

Sedan har jag suttit och tittat på massor med hearings från utskottsförhör i USA där Rand Paul frågat ut dr Anthony Fauci flertalet gånger om USA har varit med och bekostad forskning från det här labbet i Wuhan, gain of function kallas det, att lära sig att skapa nya virus osv. Det är olagligt i Västvärlden och därför görs det ofta i länder som Ukraina och Kina där det är tillåtet via pengar från västvärlden. Hur som helst. Det framkommer via dessa utskottsförhören att USA har varit med och bidragit med ekonomiska resurser till det här labbet för att utveckla virus inom Corona strängen.

Sedan läser jag att den samlade amerikanska underrättelsetjänsten, som är opolitisk och inte under tiden då Trump var president utan när Biden var president sammantaget går ut i ett gemensamt meddelande att man av underrättelsekällor är helt säker på att Covid härstammar från Labbet i Wuhan.

Till sin stödbevisning hittar man en hel del, bland annat har forskare försvunnit från labbet - de ansvariga. Poof helt borta. Man har sett att man har byggt om labbet och installerat mer modern utrustning och nya ventilationstrummor. Det här är alltså underrättelsetjänsterna som påstår allt detta.

Det har även kommit fram att forskning kring covidvirusets DNA sträng inte är normalt och kan inte uppstå normalt i naturen har blivit "supressed" av NHI den del av Anthony Fauci som nu blev benådad av Biden.

Så att fortsätta dogmatiskt tro att viruset spridits av en fladdermus är att bidra med missinformation.

Det här är den fulla redogörelsen som jag har fått till mig.
Klart USA’s underrättelsetjänst vet allt om wuhan incidenten, dom var ju inblandade i den
Citera
2025-02-03, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Klart USA’s underrättelsetjänst vet allt om wuhan incidenten, dom var ju inblandade i den

Det vet vi inget om
Citera
2025-02-03, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det vet vi inget om
Deras språk talar sitt tydliga språk, dessutom deras handlingar i att faktiskt varit operativt närvarande i wuhan veckor innan den offentliga rapporteringen om viruset, den konspirationen är sedan ett bra tag nu inte en teori längre, såklart därför dom gapar och skriker och pekar finger så kraftfullt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in