Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Att covid kom från ett labb är omtvistat och inget som "bevisats" annat än bland just konspirationsteoretiker.
Maskerna är omtvistade men resten är uppenbart fortfarande konspirationsteorier och inget som "visat sig vara sant"...
När nyheten om covid bröt ut läste jag att man antog att det kom från en kinesisk marknad i Wuhan.
Sedan läste jag att det fanns ett Labb i Wuhan precis bredvid marknaden.
Intuitivt tänkte jag genast att det förmodligen måste ha något och göra med det. Jag gillar inte slumpen.
Vad som hände sedan är att Trump gick ut och påstod samma sak. Vi lever i ett kulturkrig mellan vänster och höger där människor kategoriserar sig i en grupp och tycker likadant. Många är svaga och vågar inte stå emot kollektiva åsikter eller liknande. Ibland har det att göra med att man inte är modig ibland har det och göra med att man har ett lån och betala med hus och familj och därför så håller man tillbaka på kaffe rasten.
I och med att Trump påstod detta så tog det eld och då fick man plötsligt inte påstå detta för att då ansågs man vara rasistisk.
Men jag har fortfarande mycket svårt att tro att det inte släpptes ur labbet medvetet eller inte medvetet. Kina är ett land som har dåliga system. Man kan tänka sig att det är Uland i vissa avseenden.
Senare fick jag nys om att det här labbet har särskilt riktat in sig på att skapa Corona virus av militära och forskningsmässiga skäl och lära sig om hur man skapar vaccin och liknande. Hmm. Min övertygelse stärks ännu mer här.
Sedan har jag suttit och tittat på massor med hearings från utskottsförhör i USA där Rand Paul frågat ut dr Anthony Fauci flertalet gånger om USA har varit med och bekostad forskning från det här labbet i Wuhan, gain of function kallas det, att lära sig att skapa nya virus osv. Det är olagligt i Västvärlden och därför görs det ofta i länder som Ukraina och Kina där det är tillåtet via pengar från västvärlden. Hur som helst. Det framkommer via dessa utskottsförhören att USA har varit med och bidragit med ekonomiska resurser till det här labbet för att utveckla virus inom Corona strängen.
Sedan läser jag att den samlade amerikanska underrättelsetjänsten, som är opolitisk och inte under tiden då Trump var president utan när Biden var president sammantaget går ut i ett gemensamt meddelande att man av underrättelsekällor är helt säker på att Covid härstammar från Labbet i Wuhan.
Till sin stödbevisning hittar man en hel del, bland annat har forskare försvunnit från labbet - de ansvariga. Poof helt borta. Man har sett att man har byggt om labbet och installerat mer modern utrustning och nya ventilationstrummor. Det här är alltså underrättelsetjänsterna som påstår allt detta.
Det har även kommit fram att forskning kring covidvirusets DNA sträng inte är normalt och kan inte uppstå normalt i naturen har blivit "supressed" av NHI den del av Anthony Fauci som nu blev benådad av Biden.
Så att fortsätta dogmatiskt tro att viruset spridits av en fladdermus är att bidra med missinformation.
Det här är den fulla redogörelsen som jag har fått till mig.