2025-02-02, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Personer som du som tror på konspirationsteorier är korkade och fattar inte hur vetenskap och bevis fungerar. Ni borde inte få ta del av sådant som vetenskapen tagit fram så stäng av internet direkt.
Du som förstår bevis, kan du förklara beviset för integralkalkylens fundamentalsats? Jag förstår inte Wikipedias bevis helt och hållet, kan du hjälpa mig?
Citera
2025-02-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterParkarbetare
...hur menar ni att världen fungerar då?

Ni som menar att det här med Rothschilds, Rockefeller, NWO, zionism, Blackrock, Vatikanen och Bilderbergsmötena m fl bara är löjliga konspirationsteorier, hur funkar samhället och världen enligt er?
Konspirationsteorier är inte trams. Här är en i raden av alla trovärdiga konspirationsteorier:

Ett nätverk i USA sprider budskapet att fåglar inte finns. Enligt nätverket började USA ersätta fåglar med övervakningsenheter redan 1946 och sen dess har alla fåglar bytts ut mot drönare eller andra flygande farkoster. Sedan en tid tillbaka så finns det här nätverket även i Sverige. Många anser att den här teorin inte är mer osannolik än många andra teorier som sprids.

I länken berättar en anonym representant för nätverket om sina bevis.

https://www.youtube.com/watch?v=OBPYI14vkho
Citera
2025-02-02, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Konspirationsteorier är inte trams. Här är en i raden av alla trovärdiga konspirationsteorier:

Ett nätverk i USA sprider budskapet att fåglar inte finns. Enligt nätverket började USA ersätta fåglar med övervakningsenheter redan 1946 och sen dess har alla fåglar bytts ut mot drönare eller andra flygande farkoster. Sedan en tid tillbaka så finns det här nätverket även i Sverige. Många anser att den här teorin inte är mer osannolik än många andra teorier som sprids.

I länken berättar en anonym representant för nätverket om sina bevis.

https://www.youtube.com/watch?v=OBPYI14vkho
Om man anser att t ex påståendet att månlandningarna var fejk är jämförbart med tramset om fåglarna...då är man bortom hjälp.
Citera
2025-02-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Om man anser att t ex påståendet att månlandningarna var fejk är jämförbart med tramset om fåglarna...då är man bortom hjälp.
Ja, du har nog rätt, sånt folk som anser det är nog bortom hjälp. Vilken hjälp är det annat folk kan få för att förstå konspirationsteorier?
Citera
2025-02-02, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ja, du har nog rätt, sånt folk som anser det är nog bortom hjälp. Vilken hjälp är det annat folk kan få för att förstå konspirationsteorier?
Läs på om månlandningarna t ex.
Någonting som kunde göras för snart 60 år sedan kan inte göras idag.
Väcker inte det lite frågor?
Citera
2025-02-02, 11:54
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Varifrån har du fått att vi inte kan landa på månen idag? Anledningen det inte görs är för att det inte finns mycket mer att hämta ifrån månen, man har lärt sig det man kan och det finns bättre sätt att spendera tiden i rymden.
Citera
2025-02-02, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Varifrån har du fått att vi inte kan landa på månen idag? Anledningen det inte görs är för att det inte finns mycket mer att hämta ifrån månen, man har lärt sig det man kan och det finns bättre sätt att spendera tiden i rymden.
Don Petitt säger det i en intervju.
Citera
2025-02-02, 11:57
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Nej jag håller det helst för mig själv.
Du gör en av de absolut larvigaste sakerna man kan göra, du gör ett vagt påstående som du sen vägrar utveckla.
Det här är flashback, i konspirations delen. Berätta det du tror.
Citera
2025-02-02, 11:57
Medlem
Konspirationsteorier är ju som en gissningslek eftersom det inte är baserat på faktiska bevis. Bara för att man ”gissar rätt” en gång av tio så betyder det inte att man är smart, det betyder inte heller att alla ens gissningar är rätt.

Alla kan ha teorier om saker och ting men att se saker som inte har några bevis som sanning är idiotiskt.
Citera
2025-02-02, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Du gör en av de absolut larvigaste sakerna man kan göra, du gör ett vagt påstående som du sen vägrar utveckla.
Det här är flashback, i konspirations delen. Berätta det du tror.
Nope, men om du PM:ar mig så kan jag väl berätta då.
Citera
2025-02-02, 12:07
Medlem
Citat:
Okej, tack för tips. Om jag träffar någon som tror att både månlandning och fåglar är fejk så ska jag be dem läsa på om månlandningen. Uppfattar jag dej rätt om att månlandningar inte heller kan göras idag?
Citera
2025-02-02, 12:12
Bannlyst
Citat:
Okej, tack för tips. Om jag träffar någon som tror att både månlandning och fåglar är fejk så ska jag be dem läsa på om månlandningen. Uppfattar jag dej rätt om att månlandningar inte heller kan göras idag?
Man kan inte landa folk på månen idag, nej.
Men enligt legenden kunde man det på 1960-talet.

Så ungefär samtidigt som folk började fundera på att köpa den nya sensationen FÄRG-TV så hoppade amerikanarna runt på månen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in