Jag körde N1 i 2-3 år och sista året började mer & mer sändningar lagga.
Använt provider som kör NXT senaste året och inte en enda match jag vill se har laggat.
Conclusion;
Dels för att de har flera olika sändningar av samma match, t.ex. en svensk hockeymatch på TV4 Hockey.
Då finns den via "SWEDEN" kanallistan, x3 TV4Hockey SD, HD & FHD. Den finns även under gruppen "TV4 PLAY" i listan, där man kan hitta matchen. Även under "DAGENS UTVALDA" vilket brukar vara HD streams på alla Europeiska fotbollsmatcher & SHL, NHL & HA.
Skulle även alla de lagga, kan man kika t.ex. CL via brittisk/fransk/tysk/amerikansk sportkanal
Mitt råd är följande, NXT utklassar N1 på sportsändningar, N1 har en mycket bättre VOD & Serier katalog samt snabba uploads på nya avsnitt osv. Sport = NXT
VOD & Serier = N1
Har också alltid tyckt att N1 har varit snabba på just VOD/serie uppladdningar men att det blivit bra mycket sämre på sistone.
Då jag kör Formuler box som gör det lätt att skifta mellan abonnemang så har jag en billig lev som jag använder som back-up.
Många serie-avsnitt har på sistone kommit snabbare på den billigare än på mitt "premium-abonn".
Senaste exemplet är filmen "Nosferatu" som släpptes för en vecka sedan på snik-abonnemanget och fortfarande inte släppts på N1.........
Har också alltid tyckt att N1 har varit snabba på just VOD/serie uppladdningar men att det blivit bra mycket sämre på sistone.
Då jag kör Formuler box som gör det lätt att skifta mellan abonnemang så har jag en billig lev som jag använder som back-up.
Många serie-avsnitt har på sistone kommit snabbare på den billigare än på mitt "premium-abonn".
Senaste exemplet är filmen "Nosferatu" som släpptes för en vecka sedan på snik-abonnemanget och fortfarande inte släppts på N1.........
N1 (=Arab1) vägrar ju lägga upp filmer om det inte finns svensk eller arabisk text i releasen. Så vi som vill ha engelsk text får vänta, och vänta, och vänta...
Jag bytte Arab1 mot Lajv-gå för snart två år sedan, väldigt nöjd.
Tycker den appen var riktigt kass. Fick det inte alla att fungera med min iptv leverantör. Allt bara hamnar på en lån lista så hittar inget.
Ser ingen casting symbol heller så kan inte casta från mobilen. Finns det någon annan app som rekommenderas för att casta iptv från mobilen?
La du in abonnemangs uppgifterna som XTREME code? Om inte så får du en lång hemsk ohanterbar- lista. Du behöver starta en tv eller vod sändning då kommer ikonen fram uppe till höger i själva bildrutan vid fullskärm.
La du in abonnemangs uppgifterna som XTREME code? Om inte så får du en lång hemsk ohanterbar- lista. Du behöver starta en tv eller vod sändning då kommer ikonen fram uppe till höger i själva bildrutan vid fullskärm.
Gjore exakt detta men ändå en lång lista. Även ikonen för casting dyker inte upp.
Varför är det så mycket 4K-material som är helt okollbart hos N1? Skulle se en film nu på morgonen och efter 10 sek ska den buffra för att sen buffra igen efter 10 sek. Provade en annan film och den verkade funka bättre, även om det också var svajigt, men det ska ju inte vara ett jävla lotteri varje gång om tänkt film kommer fungera att titta på eller ej? Då kan man lika gärna leta fram fhd/hd direkt istället och bespara sig ett mindre nervbryt.
Edit: Kör vanligtvis tivimate men testade även Mytv2 som jag körde förr, där funkade det ännu sämre... Slut på Edit.
Är det så att vissa ligger på annan server som funkar piss, ja då kanske man helt enkelt ska plocka bort de titlarna i 4k om de ändå inte fungerar.
Jag har 500/500 och får ändå ut 90mbps trådat till tvn i vardagsrummet, det ska räcka gott och väl till material i 4k. Det verkar bli något bättre om jag kopplar in mig direkt på routern och får ut 300mbps, då funkar uppspelningen något bättre.
Har testat med VPN också men den cappade mig på 70/90 när jag fick ut 300/450 utan vpn 😂
Det trådlösa nätverket på formuler z8 som jag sitter på ska vi bara inte prata om, fullständig katastrof. Formuler z8 är en jävla skitbox tbh och jag kommer byta ut den inom snar framtid.
hypnotix
iptv-smarters-expert finns med i ubuntu repo
yuki-iptv finns som flatpak
IPTVnator
FreetuxTV
VLC
UIPTV Java baserad
Kodi med plugin "simple iptv"
Går också bra att köra android emulator vilket jag gillar mes med tivimate
Lycka till och berätta gärna vilken som funkar bäst, har blandade resultat