Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Zelenskyj uttalar sig igen om tron på Trump och ett fredsavtal.

"Zelenskyj hoppas på snart möte med Trump"

"Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj ser fram mot ett möte snarast med kollegan Donald Trump i USA, men fruktar direktsamtal mellan Moskva och Washington.

Det framkommer i en intervju i Kiev med nyhetsbyrån AP."

"Han lade till att Trump kan få Ryssland till verkliga förhandlingar genom utökade sanktioner mot Rysslands bank- och energisektor, samt genom fortsatt stöd till Ukrainas militär."

"Han hoppas att ett möte med Trump kan leda till verkliga förhandlingar med Ryssland:

– Vi borde då kunna hitta ett format. . . där USA, Ukraina och ryssarna sitter vid förhandlingsbordet. Och om jag ska vara ärlig, EU ska också vara med. Jag tror det skulle kunna bli rättvist, effektivt. Men hur det kommer att sluta, det vet jag inte, sade Zelenskyj under den timslånga intervjun."

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/zelenskyj-hoppas-p%C3%A5-snart-m%C3%B6te-med-trump/ar-AA1yfyPt?ocid=msedgntp&pc=LCTS&cvid=3cd290dc15e44c 36a5422056c532ec89&ei=9

Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nej det var inte vad Zelensky sa . Vad han sa var att det vore väldigt farligt om Trump och Putin förhandlade utan att Ukraina var involverat .

Snyggt försök till att glida ifrån den rådande situationen dock .

Samt varför skulle Ukraina ge upp nu ? Samt varför tror du att USA eller EU är intresserade Du förstår alla känner Ryssland och alla vet att Ryssland kommer att bryta detta avtalet också . De vet också att sanktionerna fungerar och att rysk ekonomi smular sönder Ryssland inifrån .

Från ovan citat av mig:

"Han hoppas att ett möte med Trump kan leda till verkliga förhandlingar med Ryssland:

– Vi borde då kunna hitta ett format. . . där USA, Ukraina och ryssarna sitter vid förhandlingsbordet. Och om jag ska vara ärlig, EU ska också vara med. Jag tror det skulle kunna bli rättvist, effektivt. Men hur det kommer att sluta, det vet jag inte, sade Zelenskyj under den timslånga intervjun."
Citera
2025-02-02, 18:59
Medlem
Citat:
Från ovan citat av mig:

Problemet är att Putin vägrar sitta med Zelensky då han menar att han inte är legitim.
Citera
2025-02-02, 19:07
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Problemet är att Putin vägrar sitta med Zelensky då han menar att han inte är legitim.

Det har skickats lite trevare som jag förstår det. Okej, den krigsbrottslingen är internationellt efterlyst just nu. Men om man kan få Putin i ett någorlunda respekterat land..

Jag vet inte.. Turkiet kanske? Erdogan skulle älska dom fredsförhandlingarna.
Citera
2025-02-02, 19:13
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Nevermind, jag föll i er fälla. Taktiskt misstag av mig... Det kommer bara sluta med mer Natosnack, USA och allt annat som inte hör hemma i en tråd som handlar om Rysslands invasion av Ukraina.

Men om jag skulle börja det spåret. Jag skulle börja med osintkällor som hänvisar till Sydkoreas säkerhetstjänst och hur dom spårade fartyg från Nordkorea till Ryssland och sedan byggdes det på med mer information.

Jag antar att du är ute efter en intervju med en Nordkoreansk soldat i Rysk teve, kanske Solovyov som är ute i tjänsten och berättar hur bra det går och intervjuar en Nordkoreansk soldat? Skulle det duga för dig som bevis?

Japp.

En snabb koll på posthistoriken.
Bara slagord om judar och neos.
Ryssland kommer käka ukrainare.
Osv.
Citera
2025-02-02, 19:14
Medlem
Citat:
Det kan hända att det inte blir något fredsavtal. Men då kommer kriget fortsätta och båda sidor är ansträngda. Vi vet inte heller om Trump kommer stödja Ukraina militärt i samma utsträckning som Joe Briben gjorde. Eller så kanske Trump gör det i ännu större utsträckning om inte Ryssland accepterar ett avtal.

Jag läste att man i Ryssland har slutat med affisherna som säger: Bli soldat och skydda Ryssland från Nato...
Ryssland har tillräckligt många soldater nu. Och Ryssland har tillräckligt med vapen och många nya sorters vapen som de provar.
Det där med att båda sidor är ansträngda är väl inte riktigt sant. Ryssarna attackerar just nu och det verkar gå bra. Ukraina får inga pengar mer från USA... med vad skall de betala sina soldater?
Citera
2025-02-02, 19:18
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
🇺🇦 The 61st Separate Jaeger Brigade once again repelled a Russian attempt to capture the village of Makhnivka in Kursk Oblast. Russia tried to storm the village for several times but failed each time.

https://t.me/noel_reports/23736
Ukrainavänliga warmonitor3 skriver att Ukraina nu besitter bara 1/3 av det territorium dom hadde som mest i Kursk. Självklart var aldrig målet antall km2, men att påföra ryssen stora förluster och större kommer dom bli.
Citera
2025-02-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag läste att man i Ryssland har slutat med affisherna som säger: Bli soldat och skydda Ryssland från Nato...
Ryssland har tillräckligt många soldater nu. Och Ryssland har tillräckligt med vapen och många nya sorters vapen som de provar.
Det där med att båda sidor är ansträngda är väl inte riktigt sant. Ryssarna attackerar just nu och det verkar gå bra. Ukraina får inga pengar mer från USA... med vad skall de betala sina soldater?

Om man lyssnar på SanctionedIvan som är ryss och får all information från Ryssland så har ryssarna problem med att rekrytera nya trots löften om stora pengar så är det inte samma köer längre till att åka till dödens fält i Ukraina.

Vilket även den oboeroende tidningen Meduza skriver.
Senast redigerad av pettersson72 2025-02-02 kl. 19:22.
Citera
2025-02-02, 19:28
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Verkar det gå bra vatnik?
Ni avancerar långsammare än en snigel.
Var " läste " du att man slutat affischera efter folk till köttkvarnen?
Citera
2025-02-02, 19:41
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Zelensky är ju inte legitim eftersom han ställt in valen och hans mandatperiod har gått ut.

Eller, du är inte klok då du inte förstår dig Ukrainas på lagar och regler. Men vi har haft det här uppe för diskussion gång efter annan. Men bara för din skull, vi tar det igen.

Grundproblemet här är Putin. Han är en gammal diktator. Vi äldre personer som följt gamla diktatorer vet att det bara kan gå ett håll. Jag för min del är sjukt fascinerad över Trump och hur det kommer gå åt helvete där.

Men det är en sidohistoria då dom här två sjuka människorna verkar vilja skriva in sig i historiens historieböcker som dom värsta ledarna vi alla hade.
Citera
2025-02-02, 19:42
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Ukraina lider stora förluster. Sedan starten av fientligheterna i Kursk-regionen har Ukraina förlorat över 34 540 man, 215 stridsvagnar, 147 infanteristridsfordon, 120 pansarvagnar, 1 190 pansarstridsfordon, 988 fordon, 296 artilleripjäser, 1 raketgevär, 40 HIMARS och sex USA-tillverkade MLRS.
Det är inte särskilt lovande.

Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Sedan starten av fientligheterna i Kursk-regionen har Kiev förlorat över 36 600 soldater, 223 stridsvagnar, 158 infanteristridsfordon, 123 pansarvagnar, 1 201 pansarstridsfordon, 1 056 motorfordon, 305 artilleripjäser, inklusive flera artilleripjäser, inklusive 40 raketer. 11 HIMARS och sex MLRS av amerikansk tillverkning, 13 luftvärnsmissiluppskjutare, sju transport- och lastfordon, 70 elektroniska krigsföringsstationer, 13 motbatteriradarer, fyra luftvärnsradarer, 27 konstruktionsdelar och annan utrustning, inklusive 13 mothinderfordon, en UR-77 minröjningsfordon, sex bepansrade reparations- och bärgningsfordon samt ett kommando- och personalfordon.

Eftersom det är sådana här uppgifter ni rysstroll postar och påstår att ni har källor till och som ni uppenbarligen uppfattar som trovärdiga så är det ju egentligen inte så märkligt att ni faktiskt inbillar er att alla cv90 är utslagna.

Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är du du dum i huvudet? Jag skrev om Hägglunds CV90 och att dom plockas som alla andra av minor och drönare. Sen din Leopard 2 skiter jag i för snart finns det inga kvar i Ukriana.

Knappt 10 av de 50 levererade är dokumenterat förstörda eller erövrade av ryssarna. Detta enligt Oryx, som är rätt trovärdiga när det gäller förluster.

3 stridsvagnar 122 har blivit skadade. Men kör på ni med era 51 Himars och motviktsfordon. Det blir nog bra.
Vi är så vana med dina och de andra rysstrollens lögner att ni nog faktiskt kan kläcka ur er vad som helst utan att någon blir förvånad.
Snart har väl Ryssland byggt en rymdbas på månen, är världsledande på miljöteknik och databrickstillverkning
Citera
2025-02-02, 19:52
Medlem
https://x.com/ChrisO_wiki/status/1886001244063334414

Beskrivning av ryska armén. De behandlar sina egna lika uselt som om de vore krigsfångar
Citera
2025-02-02, 19:53
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Tveksamt om Trump/USA kan göra så mycket mer i sanktionsväg mot ryssen. Dessutom har Trump rensat ut de judiska neokonservativa hökarna från UD så den politiska viljan att jävlas med ryssen i Ukraina verkar försvagad. Det troliga är att Trump lämnar den ukrainska bajsbomben i knät på sina europeiska lydhundar i Nato. Clownerna i Europa får nog finna sig i att det som återstår av Ukraina när Putler är klar blir ett litet dysfunktionellt rysshatande neonazistiskt sjul i västra Ukraina.
Slutar för Putin som för Hitler, pillertrillande i en bunker och den dagen kommer snart så champagnen ligger på kylning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in