Citat:
Ursprungligen postat av
Erik.Blodyx
Tveksamt om Trump/USA kan göra så mycket mer i sanktionsväg mot ryssen. Dessutom har Trump rensat ut de judiska neokonservativa hökarna från UD så den politiska viljan att jävlas med ryssen i Ukraina verkar försvagad. Det troliga är att Trump lämnar den ukrainska bajsbomben i knät på sina europeiska lydhundar i Nato. Clownerna i Europa får nog finna sig i att det som återstår av Ukraina när Putler är klar blir ett litet dysfunktionellt rysshatande neonazistiskt sjul i västra Ukraina.
Det där har ni sagt hela tiden men faktum är att Trump är en av de starkaste rösterna i världen just nu för att Ryssland ska lämna Ukraina eftersom det är, och detta är riktigt, ett totalt onödigt krig. Trump har påpekat detta för Putin, och Putin har hittills inte stängt dörren för att sätta sig vid fredsförhandlingarna eftersom han vet att Trump menar allvar med att han kan införa striktare sanktioner mot Ryssland, speciellt nu när han gjort verklighet av tariffer mot Kanada och Mexiko.
Varför skulle Trump visa sig svag och överge projektet med att skapa fred i Ukraina? Han vet att USA:s heder står på spel om han inte skapar fred och han vet att om Ryssland fortsätter har han tappat ansiktet om han inte gör något. Dessutom är den ryska krigsekonomin väldigt sargad efter snart 3 år i krig, som är det dödligaste sedan andra världskriget, och Ryssland har i mångt och mycket förlorat anseendet efter Assads fall.
Sorry, du utgår från önsketänkande (jag vet att du står på Rysslands sida i detta, vilket är jävligt sjukt i min mening). Jag utgår från vad Trump faktiskt sagt och är det något som sticker ut med Trump så är det just att han undviker att svika såna här löften.