2025-02-02, 09:45
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inipatienten
Led han av någon sjukdom som innebär återkommande risk för anfall? Tänkte eftersom de misstänker det så tätt inpå. Epilepsi, diabetes, muskelkramper, blodtryck?
Om han hade haft det hade han inte haft något körkort.
Citera
2025-02-02, 09:46
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
En del tar ju livet av sig genom att smälla in i lastbilar. Det blir i regel bara skit kvar. Just självmord genom att krocka med en lastbil är vanligare än folk verkar tro.

Det här kan ju såklart röra sig om en olyckshändelse där den mänskliga faktorn varit framme, vilket är den vanligaste orsaken bakom en trafikolycka.

Hegamon före detta lastbilschaufför.
Vad tänker du om att lastbilschaufför nu är misstänkt för vållande till annans död?
Citera
2025-02-02, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister

Du kan mycket väl ha körkort både med epilepsi och diabetes. Det är inte länge sen dom minskade den tid som du ska ha varit anfallsfri (epilepsi) och kunna få körkort.
Citera
2025-02-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
en vägren kan vara 25 cm bred... Det blir inte mycket av lastbilen som får plats i den om man säger så.
Din analys luktar körkortslös...

och inan du öppnar kakhålet och frågar efter källa (som bara idioter gör)
https://bransch.trafikverket.se/for-dig-i-branschen/vag/langa-lastbilar-pa-det-svenska-vagnatet/

Läser du vad du citerar eller vet du inte skillnaden mellan höger och vänster?
Citera
2025-02-02, 10:01
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Jag förstår inte vad valet av bil eller eventuell förmögenhet skulle ha med olyckan att göra.
Det är helt annat folk, helt andra gener, att vara godsägare är stort ansvar. Du är sossialiserad att tro att alla är lika. Så är det ju såklart inte.
Citera
2025-02-02, 10:18
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Vad är det med äldre män och bilar. Det var alltså en 15 år gammal bil. När han var god för massor.

Gubbar är skumma. Men vila i frid.

Han (eller företaget "Karlsholms gods AB") har flera nyare och större bilar

Företaget i sig går inte särskilt bra, mestadels går det med förlust. Marken stiger såklart i värde. Men rent kassaflödesmässigt så har han inte det så fett så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Det är snarare en markör för gamla pengar.
Att inte synas, inte framstå som brackig eller - Oh ve: nyrik.

Visst, men de brukar väl snarare köra gamla land/range rovers och inte audi a4...
Citera
2025-02-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Nu kan ju dimma börja samt försvinna ganska snabbt har jag märkt genom åren, visserligen i Skåne där det är lite andra väderförhållanden.

Men märkte du av dimman på vägen dit ?
Ööh, nu tror jag att du citerat fel inlägg, jag var inte i närheten av olycksplatsen.
Citera
2025-02-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Läser du vad du citerar eller vet du inte skillnaden mellan höger och vänster?
Exakt 👍
Citera
2025-02-02, 10:53
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Jo, uttalandet om hastigt sjukdomsfall kom väldigt snabbt. Jag trodde det var lång väntetid på obduktion.

Enda sättet jag får ihop tidsaspekten på uttalande om hastigt sjukdomsfall är om han ringde någon från bilen och berättade att han (exempelvis) mådde illa, fått smärta i bröstet, tungt att andas eller liknande. Kanske någon i familjen eller 1177 vårdguiden.
Endast spekulation.
Citera
2025-02-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
...
Nån som har fler detaljer.
Treschow ägde Karsholms slott, han blev 54 år.
...
Fakta om bostaden
Boarea: 899 kvm
Byggår: 1624

Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Jag förstår inte vad valet av bil eller eventuell förmögenhet skulle ha med olyckan att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
...
Självklart, dom har ju i regel nåt att leva för, och några som lever för dom.

Socfall i hyreslägenhet däremot..
Citera
2025-02-02, 12:49
Medlem
5549s avatar
Citat:
Vad tänker du om att lastbilschaufför nu är misstänkt för vållande till annans död?
Troligtvis bara en tidig utredningsåtgärd.

Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Enda sättet jag får ihop tidsaspekten på uttalande om hastigt sjukdomsfall är om han ringde någon från bilen och berättade att han (exempelvis) mådde illa, fått smärta i bröstet, tungt att andas eller liknande. Kanske någon i familjen eller 1177 vårdguiden.
Endast spekulation.
Det är sant.
Brukar man gå ut med sånt i media så här pass tidigt dock?
Citera
2025-02-02, 13:13
Medlem
Citat:
Jodå, jag har det själv och mobilen mäter det mesta med sensor och klocka. Men kräver ju ett visst eget ansvar att hålla koll och inte ge sig ut i dåligt skick eller utan hjäpmedel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in