• 1
  • 2
2025-02-01, 22:54
Bannlyst
Programledaren i årets första omgång skojar om hasch istället för att dricka. Ett skämt som på något sätt färgas och nyanseras givet den tid som råder. Genast blir det ramaskri där ute och ämnet glöder i de olika chattarna på nätet.

Jag noterar att allt blivit rumsrent och PK och man får inte ens dra samma vitsar eller skämt som en viss Robert Gustafsson alltid drog när han briljerade som mest och värst under 90-talet.

Nu när Trump gått all in på att rensa bland den giftiga Woke-rörelsen som de facto lamslagit en hel värld senaste åren, kan inte vi börja skämta om svart och vitt igen? Eller ska vi acceptera att Melodifestivalen 2025 också redovisar hur samhället i stort ser ut? Ett jäkligt skitnödigt klimat där minsta innebär ramaskri och rullade huvuden på jobbet imorgon?

Notera; Läggs under Feminism då Woke och Feminism kan beröras under samma "förgrening". Diskutera hur ni ser på saken givet den samtid som råder. Går vi mot fel utveckling? Eller kan vi stoppa trenden innan det är alldeles och uppenbart "för sent" att stoppa något?
Senast redigerad av Hallekis 2025-02-01 kl. 23:11.
Citera
2025-02-01, 22:59
Medlem
IRMEs avatar
Vilka skämt vill du ha?

Tycker du inte det var lite oväntat att de skämtade om att joost slog ner någon, eller att melloartister jämfördes med skamlös vinhora?
Citera
2025-02-01, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Vilka skämt vill du ha?

Tycker du inte det var lite oväntat att de skämtade om att joost slog ner någon, eller att melloartister jämfördes med skamlös vinhora?

Vill att det ska vara filterlöst som för 10-20 år sedan. Känns som att allt måste gå igenom just ett "filter" idag innan det får sändas. Det gör att man inte slappnar av som tittare på samma sätt.

Ang. Joost är jag inte insatt i ämnet specifikt, jag syftade mest på det stora hela.
Citera
2025-02-01, 23:06
Istället för Woke-rörelse har ju bara brun mossa och SD kommit. Manliga rättigheter för alla vanliga män kan du glömma.
Pengar gäller eftersom det är så kvinnan vill. Mäns testiklar ska vara förgasare till näringslivet.
Citera
2025-02-01, 23:08
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallekis
Genast blir det ramaskri där ute och ämnet glöder i de olika chattarna på nätet.

Vilka chattar är det du talar om?
Citera
2025-02-01, 23:09
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Vill att det ska vara filterlöst som för 10-20 år sedan. Känns som att allt måste gå igenom just ett "filter" idag innan det får sändas. Det gör att man inte slappnar av som tittare på samma sätt.

Ang. Joost är jag inte insatt i ämnet specifikt, jag syftade mest på det stora hela.

Tänkte mer att det var oväntat så det kanske har släppt?

Joost var med i eurovision förra året och var ganska hypead. Han blev diskad innan han fick vara med för att han var aggressiv/slog en reporter (? oklart). Lite olika synpunkter på om det var korrekt eller inte. Nu var det alltså ett skämt att joost skulle vara med i melodifestivalen men sedan "slog han" kameramannen.

Sen vet jag inte, jag kollade för att jag var tvingad, skulle aldrig kolla annars. Skämten är väl för publiken som kollar. Du verkar ju inte ha kollat ? Så varför skulle programmet formas efter dig?
Citera
2025-02-01, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vilka chattar är det du talar om?

Aftonbladet Live och Expressen Live. Alla tjurade över vilka skämt som hade dragits.

Personligen tänkte jag, skojar de? Allt är ju en blek kopia på vad som faktiskt levererades på Mello kring millenieskiftet. Den tiden fanns noll filter eller PK närvarandes.
Citera
2025-02-01, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Tänkte mer att det var oväntat så det kanske har släppt?

Joost var med i eurovision förra året och var ganska hypead. Han blev diskad innan han fick vara med för att han var aggressiv/slog en reporter (? oklart). Lite olika synpunkter på om det var korrekt eller inte. Nu var det alltså ett skämt att joost skulle vara med i melodifestivalen men sedan "slog han" kameramannen.

Sen vet jag inte, jag kollade för att jag var tvingad, skulle aldrig kolla annars. Skämten är väl för publiken som kollar. Du verkar ju inte ha kollat ? Så varför skulle programmet formas efter dig?

Stämmer inte. Jag har följt mello sedan 20-25 år tillbaka. Givet att jag om någon har fog för att hävda att saker och ting förändrats i klimatet. Allt är mycket mer tillrättalagt nu än tidigare år.
Citera
2025-02-01, 23:13
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Stämmer inte.
Du verkar ju inte veta vem joost är så du kan ju inte ha följt senaste året. Du verkar ju inte heller vara med på vad som sagts i kväll.
Citera
2025-02-01, 23:14
Medlem
Citat:
Programledaren i årets första omgång skojar om hasch istället för att dricka. Ett skämt som på något sätt färgas och nyanseras givet den tid som råder. Genast blir det ramaskri där ute och ämnet glöder i de olika chattarna på nätet.

Jag noterar att allt blivit rumsrent och PK och man får inte ens dra samma vitsar eller skämt som en viss Robert Gustafsson alltid drog när han briljerade som mest och värst under 90-talet.

Nu när Trump gått all in på att rensa bland den giftiga Woke-rörelsen som de facto lamslagit en hel värld senaste åren, kan inte vi börja skämta om svart och vitt igen? Eller ska vi acceptera att Melodifestivalen 2025 också redovisar hur samhället i stort ser ut? Ett jäkligt skitnödigt klimat där minsta innebär ramaskri och rullade huvuden på jobbet imorgon?

Notera; Läggs under Feminism då Woke och Feminism kan beröras under samma "förgrening". Diskutera hur ni ser på saken givet den samtid som råder. Går vi mot fel utveckling? Eller kan vi stoppa trenden innan det är alldeles och uppenbart "för sent" att stoppa något?

Va? Har man slutat skämta om melodifestivalen?
Ibland känner jag att man blivit gammal och missat alla trender på vägen hit.
Citera
2025-02-01, 23:33
Bara pensionärer och homos tittar på denna woke-smörja ändå. Mello är idag ej lämpat för barn.
Citera
2025-02-02, 00:39
Medlem
Hatar skiten, värst är körerna i bakgrunden, samma varje gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in