Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Luktade ju i så fall mer än en vanlig cigarett vilket i sin tur kanske ledde till att han drog blickarna åt sig från övriga grannar, att hans plats på så sätt röjdes.
Är det ovanligt att nån röker på i sånt ställe som Hovsjö, på balkongen så att nån bryr sig tror du? Har du varit i nån förort nån gång? Finns ingen som bryr sig om sånt längre, det är för allmänt förekommande, tyvärr.
Citera
2025-01-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrull81
Är alla dumma i huvudet här?

En av dem har ett märkligt namn. Marc*s finns både som förnamn och efternamn. Givetvis något han lagt till i Sverige men varför? Han blir ju knappast svensk för det.

*=u

Du tycks vara en av dumskallarna.

M är kristen assyrier och det är vanligt med romerska namn som M bland assyrier och andra kristna i MENA.
Dubbletter av förnamn i efternamnet är ett irakiskt signum.
Exempelvis Ahmed Ibrahim Mohammed Mohammed.
Alltså är Mar*us hans farsas eller farfars namn och inte hans förnamn.

M har hyrt ut lägenheten till 3 druser som delar efternamn.

Ingen av dem är muslimer.
Med andra ord, de har troligtvis inget med detta att göra. Och om de skulle ha det, så är det högst troligtvis inte motiverat av islamism.
Citera
2025-01-31, 23:34
Medlem
laddsteffes avatar
Är det klargjort att de fem männen som frihetsberövades var grannar med Salwan, eller är det enbart lösa rykten från forumet? Borde finnas någon anledning till att man lokaliserade fram fem gärningsmän så tätt inpå mordet. Synd att de släpptes, lär bli ett kallt fall utan en offentlig Fup och därmed många frågetecken..
Citera
2025-01-31, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Du tycks vara en av dumskallarna.

M är kristen assyrier och det är vanligt med romerska namn som M bland assyrier och andra kristna i MENA.
Dubbletter av förnamn i efternamnet är ett irakiskt signum.
Exempelvis Ahmed Ibrahim Mohammed Mohammed.
Alltså är Mar*us hans farsas eller farfars namn och inte hans förnamn.

M har hyrt ut lägenheten till 3 druser som delar efternamn.

Ingen av dem är muslimer.
Med andra ord, de har troligtvis inget med detta att göra. Och om de skulle ha det, så är det högst troligtvis inte motiverat av islamism.

Tillåt mig skratta...

Så Marc*s är ett vanligt förekommande namn tillsammans med de övriga namnen de har?

Sen fattar jag inte vad du menar med att M hyrt ut sin bostad?! Du verkar ha sniffat för mycket lim.

Gör oss alla en tjänst, pffffff.
Senast redigerad av Patrull81 2025-01-31 kl. 23:47.
Citera
2025-01-31, 23:45
Medlem
Citat:
Är det klargjort att de fem männen som frihetsberövades var grannar med Salwan, eller är det enbart lösa rykten från forumet? Borde finnas någon anledning till att man lokaliserade fram fem gärningsmän så tätt inpå mordet. Synd att de släpptes, lär bli ett kallt fall utan en offentlig Fup och därmed många frågetecken..

RATSIT FÖR HELVETE!!!!

Du kan uppenbarligen skriva här på FB. Hur svårt är det att öppna en sida till???
Citera
2025-01-31, 23:49
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
RATSIT FÖR HELVETE!!!!

Du kan uppenbarligen skriva här på FB. Hur svårt är det att öppna en sida till???
Flashback slukar redan en hel del datamängd, då kör jag givetvis inte igång ännu en hemsida i onödan. Blir alldeles för dyr surfkostnad.
Förövrigt så förstår jag inte hur Ratsit skulle kunna besvara mina frågor? Jag efterfrågar inte namn på grannarna, jag frågar om det är klargjort att det är grannar till Salwan som greps.
Citera
2025-01-31, 23:53
Medlem
Citat:
Flashback slukar redan en hel del datamängd, då kör jag givetvis inte igång ännu en hemsida i onödan. Blir alldeles för dyr surfkostnad.
Förövrigt så förstår jag inte hur Ratsit skulle kunna besvara mina frågor? Jag efterfrågar inte namn på grannarna, jag frågar om det är klargjort att det är grannar till Salwan som greps.

Ja, din mupp! De bodde i samma hus men är släppta. Om nu internet är en dyr historia för dig, stäng ner ner den och sätt på nyheterna i stället. Du lär dig mer genom att lyssna på kunniga än allt patrask här på internet.
Citera
2025-01-31, 23:56
Medlem
ArnoldPalmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
lugna och professionella?
Vad annars skulle de vara? Det föreligger ingen fara för deras liv och de har ingen brådska att göra något åt BO.
En poliskvinna hörs domdera.

Inte?
https://www.psut.edu.jo/en/staff/professor/King_business_technology/dr-bilal-ibrahim-faiq-hamoud

Mycket snack om hus här.
Vilket hus var BO i och vilket hus sköts det från?

Jag tyckte det var betryggande att höra svensk polis i arbete med full koll på situationen, en dag på jobbet med ett lik med sönderskjutet ansikte. Domdera hörde jag inte någon som gjorde, du är nog överkänslig för kvinnoröster.

BO bodde på Granövägen 46, i ”penthouse” lägenheten högst upp och skyttarna stod sannolikt på taket ovanför balkongen och sköt nedåt/hoppade ner efter att de knäppt honom.
Citera
2025-02-01, 00:03
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Låter som rimlig hypotes detta!

Vart finns information kring det fetade?
Uppgiften har förekommit i tråden men jag skrev OM eftersom jag inte sett den bekräftad
Citera
2025-02-01, 00:06
Medlem
Citat:
RATSIT FÖR HELVETE!!!!

Länka bara ratsit sidan det är en trappuppgång med flera boende
Citera
2025-02-01, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldPalmer
Jag tyckte det var betryggande att höra svensk polis i arbete med full koll på situationen, en dag på jobbet med ett lik med sönderskjutet ansikte. Domdera hörde jag inte någon som gjorde, du är nog överkänslig för kvinnoröster.

BO bodde på Granövägen 46, i ”penthouse” lägenheten högst upp och skyttarna stod sannolikt på taket ovanför balkongen och sköt nedåt/hoppade ner efter att de knäppt honom.
Ni som spekulerar i att mördaren besköt från taket ovanför balkongen och sen hoppade ner på en utav balkongerna för att avsluta jobbet. Hur tänker ni sen då, att mördaren klättrade upp på taket igen och försvann den vägen? Är det inte svårt att hoppa upp på taket igen?
Citera
2025-02-01, 00:07
Medlem
ArnoldPalmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Granöv. 46 är samtliga lgh uthyrda? Skulle han bo längst upp är det då tillsammans med det svenska gamla paret eller dörr 2 där fyra andra är folkbokförda?

Och dom tidigare misstänkta bodde på nmr 50? Vilka är det då? EN lgh är 5 pers boende mellan 20-59ÅR däremot är det syrianska namn, inte muslimska varav den gamla är läkare?

Lägenheten kan vara uthyrd i andra hand, svart eller till polisen som skyddsbostad. Mest troligt att det inte är lägenheten där det gamla paret bor kanske? Folkbokföring fuskas det mycket med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in