2025-01-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Kvällens föreställning har börjat

Drones attack on Russia: Here We Go! 🦅👀
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1885427170392019408
Och som vanligt förstör ryssarna alla drönare genom att placera ubåtar/raffinaderier/vapendepåer mitt framför dem. Inte en enda ukrainsk kamikaze-drönare överlevde. En stor framgång för rysseriet, samtidigt som infrastrukturen brinner vidare (och bristen på modern utrustning i brandförsvaret gör de hela ännu bättre, vatten på oljebrand är inte något om har rekommenderats i väst de senaste hundra åren).
Citera
2025-01-31, 22:13
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
JDAM-ER in action!

Ukrainian Su-27 fighter launches American JDAM-ER precision-guided bombs to destroy Russian targets

https://bsky.app/profile/militarynewsua.bsky.social/post/3lh2mxpiyas2k

Nordfront, samnytt, swebb-tv och resten av lögnarpacket, inklusive mytomanen och nazist-sympatisören Mertext, sprider ryska lögner och blåljuger om ryssland och KGB-Putin.

Vad står ryska folket och deras institutioner för egentligen bortom lögnerna från svenska nazister, samnytt och andra ryssfinansierade avskum? Så här firar och hyllar statliga Moskvauniversitet rysslands massmördare Stalin och resten av ryska tyrannerna.

Varning för totalt genomvidrig hyllningscermoni av ryska massmördare.

Professors and students of Moscow State University celebrate the 270th anniversary of the institution.

https://bsky.app/profile/antongerashchenko.bsky.social/post/3lh2rb5aco22q
Citera
2025-01-31, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
JDAM-ER in action!

Ukrainian Su-27 fighter launches American JDAM-ER precision-guided bombs to destroy Russian targets

https://bsky.app/profile/militarynewsua.bsky.social/post/3lh2mxpiyas2k

Det där var tamejfan det finaste jag sett sedan jag konfirmerade mig!

Vilka förhoppningar det väcker! SU-plan, F-16 och Mirage!
Citera
2025-01-31, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Kvällens föreställning har börjat

Drones attack on Russia: Here We Go! 🦅👀
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1885427170392019408

Bra att fyrverkerierna, det totala utraderandet av ryzka raffinaderier och oljedepåer startar vid en rimlig tidpunkt, istället för mitt i natten. Så att man kan gå lägga sig i tid och vara hyggligt pigg på jobbet imorgon bitti.
Citera
2025-01-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag blir alltid lika förvånad hur hårt ukrainarna biter sig fast. De utnyttjar verkligen situationen att döda så många ryssar som möjligt innan de ger sig och drar sig tillbaka till nästa försvarslinje.

Ibland får de kritik för att stanna för länge så att onödigt många ukrainare dör.

Hoppas att de drog sig tillbaka i rätt tid denna gång. När det går smidigare så är soldaterna mycket mer motiverade att upprepa processen en gång till sen vid nästa försvarslinje, och sen vid nästa och nästa igen ända till det inte finns några ryssar kvar.

Förskönande omskrivning, Ukraina förlorar kriget.
Citera
2025-01-31, 22:36
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
I slutet av februari så har Ukraina slagit ut 10 000 stridsvagnar. Var är alla T14 som är undangömda i Uralbergen? Drivmedel, förnödenheter och ammo är snart en bristvara vid fronten också. Allt går enligt plan säger putler.

De ska ju ha tre gubbar i varje vagn som ska köra den också. Inte helt lätt att skrapa ihop för Vlad-the-Mad Putin…
Citera
2025-01-31, 22:39
Medlem
Vad tror vi om 2025 kommer ryssarna ta mer mark eller Ukraina hålla emot, eller ta tillbaka mer mark än dom förlorar? Båda sidor pumpar ju som vanligt ut info om hur uselt det går för motståndaren och hur denna kollapsar vilken dag som helst ungefär. Sanningen är väl någonstans i mitten att det står och väger och båda länder är i dåligt skick men kan kriga på länge till?

Och bytet av Biden mot Trump verkar inte göra någon direkt skillnad heller. Dom där 24 timmarna har blivit många timmar nu Donald..
Citera
2025-01-31, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Hm, Putins besök i Kina hade en figur med jättemarkerade käkben. Hade hans botox tagit slut? Eller var det en doppelganger som besökte Xi?

Jag tycker mig se att han börjar se lite sliten ut, äntligen.

Tycker inte ni? Att alltid hålla på att bråka och jävlas, det tar faktiskt på krafterna att aldrig kunna ha det lugnt, ens för 5 minuter. Det är alltid nån jävla östersjökabel som ska saboteras, det är alltid nåt jävla sandnegerland i Afrika som ska interveneras, det är alltid nån ur oppositionen som ska slängas i fängelse, det är alltid nån tidigare KGB-agent som ska få kalsongklåda, det är alltid nåt av axelländerna som ska få tiggeribesök.....fan, gubben är ju 72 år fyllda!
Citera
2025-01-31, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Vad som kommit från militäranlytiker är att varken ryssland eller ukraina fokuserar på attacker mot järnvägsräls (undantag broar) pga av att både ryssarna och ukrainarna är duktiga på att återställa järnvägsrälsen mycket snabbt. Då är urspårningsabotage mer effektiva. Jackpot är ett urspårat godståg på 40-50 vagnar. Har för mig att godståg med 40 vagnar kol spårade ur i östra ryssland i december. Ett sådant haveri tar tid att städa upp.

Alltså, jag har funderat på det där. När våra malmtåg spårade ur så tog det 1½ år innan dom fick tillbaka full kapacitet.

Tvivlar starkt på att ryzz-jävlarna är så väldigt mycket mer duktiga eller har mer kompetens och förmåga. Eller?
Citera
2025-01-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Vad tror vi om 2025 kommer ryssarna ta mer mark eller Ukraina hålla emot, eller ta tillbaka mer mark än dom förlorar? Båda sidor pumpar ju som vanligt ut info om hur uselt det går för motståndaren och hur denna kollapsar vilken dag som helst ungefär. Sanningen är väl någonstans i mitten att det står och väger och båda länder är i dåligt skick men kan kriga på länge till?

Och bytet av Biden mot Trump verkar inte göra någon direkt skillnad heller. Dom där 24 timmarna har blivit många timmar nu Donald..

mark? vem fan bryr sej om några åkrar nedsmutsade med tusentals ryska lik?

Kriget tar slut i år, ryssen är slut och det går snabbt nu.
Citera
2025-01-31, 22:51
Medlem
Uppenbart att orcherna har enorma brister på stridsfordon.

Russian assault column of one tank and four civilian vehicle.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1885436769803341883?t=F4dslZ8wEPciGfshBZ1Z-Q&s=19
Citera
2025-01-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Hej klappmongo, Rapport sa precis att dom nordkoreanska soldaterna inte har synts till på flera veckor.

Så håll käften nu, era lögner håller inte i längden.

Jag förstår inte varför just nordkoreanerna är en så känslig punkt för dig. Varför är det helt otänkbart att nordkoreanska soldater stridit för Ryssland? Och vad spelar det för roll, för dig personligen, om nordkoreanska soldater stridit för Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in