Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Det märks tydligt att Ryssland vinner kriget för här är det enbart tramsprat. Du minns mycket ser jag och man får anta att det är det nya skriptet då du och andra inte vill skriva om vad som händer vid fronten. Du verkar ha glömt bort all tortyr av ryska krigsfångar som ukrainarna själva också leende filmade. Du verkar ha glömt bort granatbeskjutingen mot civila i Donbas som dödade gamla, kvinnor och barn. Du verkar ha glömt granatbeskjutningen av kärnkraftverket i Zaporizhzhia. Du verkar ha glömt terroristdåden mot ryska journalister och politiker. Glömde du då Kievregimens terrorister dödade en stor mängd av deras egna soldater med missiler som satt som krigsfångar? I Kursk drabbades civilbefolkningen som inte flydde hårt och många blev mördade. I Mariupol så finns inte en enda film som stödjer vad du och dina expert säger för det lyckades "vittnena" som flydde aldrig ta. Varför inte lyssna på dom som satt i källaren? Jag skulle kunna hålla på länge.
Ryssland har en rationell anledning till detta krig och det var Donbas samt att se till att Ukraina aldrig blir medlemmar av NATO. Du försöker inbilla människor att Ryssland bara vaknade upp en dag för tre år sedan och gick in i Ukraina utan anledning, NATO:s dagisversion. Den här konflikten har pågått sedan 2014 då inbördeskriget startade och Kiev med väst ignorerade alla ryska krav för en ny säkerhetsordning och Minskavtalet.
Ukraina blev ett riktigt trasigt land 2014 då råskinnen fick makt. Idag är landet Ukraina helt kört och beroende av stöd från väst. Nu tigger tidningarna mer pengar från folket eftersom USAID lagts på is.
Jag har definitivt inte glömt ryssarnas och deras marionetters beskjutning av de civila i Donbas.
Jag har inte glömt att Igor Girkin erkände att de använde Donbasborna som civila sköldar.
Jag har inte glömt att det var ryssar som startade kriget mot folket i Donbas.
Det finns inga belägg för att Ukrainarna skulle ha mördat civila i Kursk. Lokalborna berättar istället att de behandlas väl av Ukrainarna. Har det hänt kommer ryssarna bjuda in internationella team för att undersöka saken vilket de, föga förvånande, hittills inte har gjort.
Det är däremot klarlagt att ryssarna mördat civila i Donbas, Kyiv, Kherson, Kharkiv.
Det finns såväl bilder som videos av dramateatern, inklusive texten ”barn” utanför, som ryssarna bombade i Mariupol.
Ryssarna dödade flera tusen civila i Mariupol.
De civila som lyckades fly Mariupol har berättat hur ryssarna bombade dem.