2025-01-12, 23:51
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Han frågade efter Vita Lögner och ni länkar till Skilda världar? Varför då?

Vita Lögner finns inte på dvd, eftersom serien inte var en hit som Skilda Världar och Tre Kronor och Rederiet var.

Jag länkade inte till något nägot?
Citera
2025-01-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
En jävla massa avsnitt det är frågan om. 500 st.

Men här verkar en vara aktivt till salu via Tradera Auktionsstopp 18/1-25 I skrivande stund uppe i 33 bud och 1560 kr. https://www.tradera.com/item/341127/657093317/skilda-varldar-komplett-dvd-serie

Här finns också en annos som var ute för ett kvartal sen, men köpet avslutades aldrig men du kan ju skicka en köpförfrågan. https://www.tradera.com/item/341127/647088941/skilda-varldar-den-kompletta-serien-1-15-dvd

Jag slötittade väl lite på serien när de första säsongerna gick, men det är ju inget som får mig att hoppa högt. Det det kan givetvis finnas många skäl till att tycka om serien. Vill TS köpa den skulle jag rekommendera att buda på första länken, det verkar ju som att den är komplett och då är ju saken biff sen. Går säkert att hitta vissa delar av serien men att få ihop en komplett kan vara både dyrt och tidsödande. Kan kanske finnas billigare på någon second hand, men då ska man ju hitta den med. Så lägg ett bud TS.
Vita lögner sökte TS efter inte skilda världar! Ta på dig glasögonen!
Citera
2025-01-31, 02:31
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Den gick på Tv3 mellan 1997 och 2002. Helt jävla guld serie som jag kommer ihåg som barn.

Referens: https://www.youtube.com/watch?v=23BCbQJXWWA

Vita Lögner kommer aldrig att släppas på DVD eftersom Nordisk Film tyckte att videomaterialet var så dåligt så de struntade i det helt enkelt..

Och inget annat bolag kommer att släppa såna serier mer eftersom folk tittar tyvärr inte den typen av tv-serie längre..Nu när streaming har har tagit över allt så kan du hoppas på om Pluto.tv lägger ut avsnitt, men inte ens där kan du hoppas på för mycket..
Citera
2025-01-31, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Ferguson-
Vita Lögner kommer aldrig att släppas på DVD eftersom Nordisk Film tyckte att videomaterialet var så dåligt så de struntade i det helt enkelt..

Och inget annat bolag kommer att släppa såna serier mer eftersom folk tittar tyvärr inte den typen av tv-serie längre..Nu när streaming har har tagit över allt så kan du hoppas på om Pluto.tv lägger ut avsnitt, men inte ens där kan du hoppas på för mycket..
Bla Rederiet, skilda världar, tre kronor finns och streama? Vita lögner var bra och skulle kunna visas igen.
Hur vet du att det aldrig kommer att visas igen?
Citera
2025-01-31, 04:08
Medlem
Citat:

besta tv showen!
Citera
2025-01-31, 04:37
Avslutad
7 år sedan var det rea på den och massa andra serier som rederiet på hemmakväll men tveksamt om de fortfarande säljer DVD filmer numera.
Citera
2025-01-31, 17:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
7 år sedan var det rea på den

För helvete, tråden gäller Vita Lögner och INTE Skilda världar. Vita Lögner har aldrig släppts på dvd.
Citera
2025-01-31, 17:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Ja, Vita Lögner var blek. Inte för att jag såg så jättemycket.
Citera
2025-01-31, 18:58
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Bla Rederiet, skilda världar, tre kronor finns och streama? Vita lögner var bra och skulle kunna visas igen.
Hur vet du att det aldrig kommer att visas igen?

Rederiet finns att streama men de andra finns inte att streama, om du inte menar Youtube..
Just för att videomaterialet var så dåligt, den har ju några år på nacken.Så det blir både dyrt och komplicerat för de att fixa alla 700-avsnitt från originalbanden..
Citera
2025-01-31, 19:23
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
besta tv showen!

Jag såg från allra första början när Annika körde på Roger sen stack därifrån..Sen säsongens sista när Jan siktade med vapen utifrån in till Fridells villa så hör man ett skott och man vet inte som blir skjuten..Men bleknade serien allt mer tyvärr, kan ha att göra med att de bytte storyliners/manusförfattare..
Citera
2025-01-31, 19:31
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag såg från allra första början när Annika körde på Roger sen stack därifrån..Sen säsongens sista när Jan siktade med vapen utifrån in till Fridells villa så hör man ett skott och man vet inte som blir skjuten..Men bleknade serien allt mer tyvärr, kan ha att göra med att de bytte storyliners/manusförfattare..

Roger (Per Morberg) försvann och ersattes sedan av sin kompis Piru som spelades av Jarmo Mäkinen från Jägarna och K-Rauta. Piru skrämde skiten ur de som jobbade på hotellet, sedan efter någon säsong försvann Piru också.

Det var så det var i såpor. Många roller var bara på tid och sedan fick de hitta på ett snabbt och ofta dåligt sätt att skrota karaktären på:

Piru var en konstig figur, verkade dyka upp och sen bara försvinna. Det som var poängen, men särskilt spännande eller roligt var det inte:

The Piru Show
https://www.youtube.com/watch?v=BxeGYPR6yNQ
Citera
2025-01-31, 20:47
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, Vita Lögner var blek. Inte för att jag såg så jättemycket.

Jag såg några avsnitt,sen mitten av säsong 2/3 blev serien mer som beverly hills, allting var nästan bara på strandklubben eller hotellet..Då tappade man intresset för serien..Det är också kanske därför Nordisk Film valde att strunta i att lägga mycket energi på serien..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in