2025-01-31, 20:59
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Roger (Per Morberg) försvann och ersattes sedan av sin kompis Piru som spelades av Jarmo Mäkinen från Jägarna och K-Rauta. Piru skrämde skiten ur de som jobbade på hotellet, sedan efter någon säsong försvann Piru också.

Det var så det var i såpor. Många roller var bara på tid och sedan fick de hitta på ett snabbt och ofta dåligt sätt att skrota karaktären på:

Piru var en konstig figur, verkade dyka upp och sen bara försvinna. Det som var poängen, men särskilt spännande eller roligt var det inte:

The Piru Show
https://www.youtube.com/watch?v=BxeGYPR6yNQ

Ja, precis,det var någonstans där jag tappade intresset för serien.. sen slutade jag titta helt..han var jobbig figur, man fattade aldrig vad han gjorde där? Nordisk Film måste ha tänkt att de kommer inte gå med vinst, så lika bra vi struntar helt med att krångla med 700-videoband..Ja bara det klippet från avsnittet så undrade man verkligen..
Senast redigerad av Mr-Ferguson- 2025-01-31 kl. 21:04.
Citera
2025-01-31, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
För helvete, tråden gäller Vita Lögner och INTE Skilda världar. Vita Lögner har aldrig släppts på dvd.

För fan när min käraste bonde har rätt, shit, men snyggingen kan väl tanka hem med restriktioner för endast enskilt bruk från XYZ, ingen åklagare kommer få stånd, hälsningar jurist.
Citera
2025-06-06, 07:27
Medlem
SlitenGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Den gick på Tv3 mellan 1997 och 2002. Helt jävla guld serie som jag kommer ihåg som barn.

Referens: https://www.youtube.com/watch?v=23BCbQJXWWA

Jag har för mig att jag läste för många år sen att avsnitten inte finns kvar, att inte ens TV3 brydde sig om att spara dem.
Citera
2025-06-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlitenGubbe
Jag har för mig att jag läste för många år sen att avsnitten inte finns kvar, att inte ens TV3 brydde sig om att spara dem.

du menar borta för alltid???
Citera
2026-06-05, 05:56
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
du menar borta för alltid???

Jag kom på en sak, de kan omöjligtvis ha kastat allt då MTG som ägdes av TV3 sjävla gav ut året 2001 DVD – Det Bästa Ur Blåsningen som innehåller totalt 12 blåsningar (har den själv) Så jag tror tror mycket väl att att seriens originalband kan vara sparad..Jag tänker har de sparat Blåsningen så har de nog sparat Vita Lögner ocksså.Men att de banden har några år på nacken..

Och även serien Skurt som gick på TV3 har också släppts på DVD
Citera
2026-06-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Ferguson-
Jag såg några avsnitt,sen mitten av säsong 2/3 blev serien mer som beverly hills, allting var nästan bara på strandklubben eller hotellet..Då tappade man intresset för serien..Det är också kanske därför Nordisk Film valde att strunta i att lägga mycket energi på serien..

skickade nyss ett mejl till deras service, får se vad som sker.
Citera
2026-06-24, 14:11
Medlem
Citat:
Jag kom på en sak, de kan omöjligtvis ha kastat allt då MTG som ägdes av TV3 sjävla gav ut året 2001 DVD – Det Bästa Ur Blåsningen som innehåller totalt 12 blåsningar (har den själv) Så jag tror tror mycket väl att att seriens originalband kan vara sparad..Jag tänker har de sparat Blåsningen så har de nog sparat Vita Lögner ocksså.Men att de banden har några år på nacken..

fick detta svar:

Tack så mycket för att du kontaktade oss.
Angående din fråga om originalbanden för serien "White Lies" (1997–2002), har vi tyvärr ingen information i våra arkiv beträffande deras nuvarande status eller om de har bevarats eller förstörts. Jag beklagar att vi inte kan ge dig ett mer definitivt svar på detta.
Vi uppskattar verkligen din entusiasm och din önskan att se denna titel tillgänglig på vår plattform. Vi har vidarebefordrat din förfrågan direkt till våra interna innehålls- och programmeringsteam för framtida övervägande.
Tack igen för att du delade din feedback med oss. Vänligen meddela oss om du har några andra frågor.
Citera
2026-06-24, 14:56
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Jag har alltid hört att det är kvaliteten på banden som är anledningen till att de aldrig ens försökte. De behöver helt enkelt städas upp för att få en acceptabel kvalité och de tycker inte att det är värt jobbet. Att de har slängt banden tror jag är väldigt låg chans till. Det slutade de flesta produktionsbolag göra kring 1980.

Det bästa vi kan hoppas på idag är väl att de tycker kvaliten är tillräckligt okej för streaming.
Citera
2026-06-25, 17:34
Medlem
Citat:
fick detta svar:

Tack så mycket för att du kontaktade oss.
Angående din fråga om originalbanden för serien "White Lies" (1997–2002), har vi tyvärr ingen information i våra arkiv beträffande deras nuvarande status eller om de har bevarats eller förstörts. Jag beklagar att vi inte kan ge dig ett mer definitivt svar på detta.
Vi uppskattar verkligen din entusiasm och din önskan att se denna titel tillgänglig på vår plattform. Vi har vidarebefordrat din förfrågan direkt till våra interna innehålls- och programmeringsteam för framtida övervägande.
Tack igen för att du delade din feedback med oss. Vänligen meddela oss om du har några andra frågor.

Låter som ett ganska intetsägande svar, och att de inte har något intresse för att kolla deras nuvarande status. Eller så vill de inte ge ett sådant svar. Om det har bevarats eller förstörts. Oklart om din förfrågan leder nånstans.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in