Nja, lite har dom nog kvar. Och givetvis jag älskar att skratta åt dom här skapelserna men har dom inte en uttänkt och specifik uppgift som första fordon vid attacker?
Till en början var det bara dom som hade störningsutrustning (april 2024), vet inte hur det är i dag för dom andra fordonen.
Till en början hade dom rullar framtill för att aktivera minor på ett någorlunda säkert sätt. Jag läser även att dom hade minröjningspersonal med sig som skulle hoppa ut och ta svårare fall.
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2024/04/25/the-russian-turtle-tank-is-the-weirdest-armored-vehicle-of-the-war-the-craziest-thing-is-it-might-ac tually-work/
Citat:
Early this month, Ukrainian drone operators were flabbergasted to spot, on the battlefield outside Krasnohorivka—just west of Donetsk in eastern Ukraine—a Russian T-72 tank with what appeared to be a metal roof atop its hull and turret.
Incredibly, the bizarre up-armored tank wasn’t a one-off. In fact, it launched a vehicular trend in the Russian army in Ukraine as more and more Russian crews came around to the idea that the strange improvised armor might actually work.
Incredibly, the bizarre up-armored tank wasn’t a one-off. In fact, it launched a vehicular trend in the Russian army in Ukraine as more and more Russian crews came around to the idea that the strange improvised armor might actually work.
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2024/06/25/blind-loud-and-stupid-ukrainian-troops-conclude-after-inspecting-a-captured-russian-turtle-tank/
Citat:
Desperate to clear mines in the no-man’s-land between Russian and Ukrainian positions—and equally desperate to protect the mine-clearers from Ukraine’s explosive drones—the Russian military devised a new kind of vehicle this spring.
It’s an up-armored tank with mine-exploding rollers and shed-like improvised armor to shield the crew, and any infantry passengers, from first-person-view drones.
It’s an up-armored tank with mine-exploding rollers and shed-like improvised armor to shield the crew, and any infantry passengers, from first-person-view drones.
Numera så kan jag tänka mig dom här påbyggnaderna för lite fler uppgifter än som förstafordon i en attack. Ukraina har gått upp till lite större drönare som tar kraftigare sprängladdningar. Dom har även bytt taktik och kör med dubbeltap, en drönare gör ett hål i sköldpaddeskalet, en till drönare flyger in i hålet och sen är det kört.
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2024/07/13/how-to-blow-up-russias-turtle-tanks-hit-them-with-two-drones-in-a-row/
Citat:
As a surveillance drone observed from high overhead, one FPV struck the tank on its metal-encased flank. Soon, a second FPV zoomed in—apparently aiming for the same side. The strikes triggered a blaze that consumed the tank.
“Double defeat,” is how the 108th Territorial Defense Brigade described the back-to-back strike tactic.
“Double defeat,” is how the 108th Territorial Defense Brigade described the back-to-back strike tactic.
Jag avslutar med att jag tror dom har fordon kvar, men i takt med att Ukraina ändrar taktik och byter upp sig drönarväg så tvingas Ryssarna till dessa "knepigare" lösningar för att ens ha en chans.