Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Bör verkligen sådana här individer som #559 få gå lösa eller borde vi öppna upp våra mentalsjukhus igen. Är det mer viktigt att en sådan här gris får ha sin frihet men där konsekvenserna blir att barn skadas istället. Det är sjukt hur samhället prioriterar när dom struntar i våra barn och låter dessa grisar få springa lösa. Vid det här laget vet alla att pedofili inte går att bota utan det är en livslång farlig sjukdom. Ändå så blundar samhället och låter dessa as få gå lösa.
Tänker du dig då också att vi ska backa bandet på hur psykatrimottagningarna ska skötas?
Mig veterligen får människor på stängd psykiatri har viss tillgång till både mobiltelefoner och datorer med internet samt att de ibland kan få permissioner.
Det framgår med all tydlighet att #559 är något av en lågbegåvad och underutvecklad individ utöver hans pedofilia läggning, så det kan ju redan på förhand funnits skäl att han ska bo på något särskilt boende med utbildad personal som kan hantera honom.
Detta är en av de få konfrontationer där jag mest tycker synd om gäddan, det är ju uppenbarligen inte en man i maktposition med socialt kapital och förutsättningar för ett "normalt" liv. Då säger jag inte att hans läggning är okej i sig, bara att det verkar vara en sorgsen varelse i överlag med stort vårdbehov.