2025-01-30, 13:25
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Vem är den medåtalade?
Om det är Salwan Najem du tänker på så är det han som brukade ackompanjera Salwan Momika under koranbränningarna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...er-de-till-mig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Vad är det vi vet, menar du? Jag har bara sett klippet där mobilen plockas upp av polisen. Hur bevisar detta att det var, eller inte var, grannar som sköt Momika?
Varför skulle det vara grannar
Citera
Medlem
Statsministern menar att det är risk för att främmande makt är inblandad i mordet.
Iran?

https://omni.se/kristersson-om-salwa...-makt/a/QMXojJ

Har kanske redan nämnts, ber om ursäkt isf!
Citera
2025-01-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Om det är Salwan Najem du tänker på så är det han som brukade ackompanjera Salwan Momika under koranbränningarna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...er-de-till-mig
Han är väl näst på tur
Citera
2025-01-30, 13:27
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ja, möjligt. "Försöker fortfarande vara" kanske hade varit bättre av mig att skriva.
Tack för ett civiliserat svar, uppfriskande minst sagt.
Oavsett vad man tycker så tror jag det är viktigt att svenskar skippar sin verklighetsflykt och ser sanningen i vitögat. Finns inget annat sätt. Tror dock att skiten gått så långt ner i avgrunden att detta enbart kommer leda till ännu större verklighetsflykt. Människor klarar psykiskt inte av att behöva ta del av sånt här, det är för smärtsamt och otäckt och många kan bli helt tokiga av att tänka på det.
Sverige befinner sig på så sätt i en nedåtgående spiral men räddningen är återigen att alla ser verkligheten för vad den är oavsett hur jobbigt det må vara.
Senast redigerad av EnDumSosse 2025-01-30 kl. 13:29.
Citera
2025-01-30, 13:27
Medlem
SegPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Vad är det vi vet, menar du? Jag har bara sett klippet där mobilen plockas upp av polisen. Hur bevisar detta att det var, eller inte var, grannar som sköt Momika?

Foppatopplor och linne och så. Det är ju inget man alls går runt med utomhus i januari. Och det är under inga omständigheter något man tar på sig om man ska åka nånstans och skjuta nån.

Är du efterbliven eller? Du la ut ett scenario där grannarna störde sig på han för att han stod och var högljudd med sin mobil ute på balkongen.
Mer troligt är att någon granne (muslim) har konspirerat med lokala muslimska förmågor att mörda Salwan Momika.
Citera
2025-01-30, 13:28
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Så stjälpa över de eskalerande problemen på nästa generation är lösningen för Svensken?
Som de konflikträdda syltryggar vi är, så är det nog rätt svar.

Fast självklart helt fel ändå. Vi får hoppas att detta utreds noga och att PK inte tar sig in i brottsutredningen eller domstolen (så låt inte Södertäljes domstol ta hand om fallet, då dom ägs av maffian ..) och avsluta samtliga domar med ".. och därefter utvisning".
Citera
2025-01-30, 13:28
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Varför skulle det vara grannar

För att det finns saker som indikerar att Momika blev skjuten från en näraliggande lägenhet när han stod på balkongen, och för att det finns både bilder och information som indikerar att gärningsmannen/männen var ledigt klädda i kläder som inte lämpar sig för att vara utomhus.
Citera
2025-01-30, 13:29
Citat:
Ursprungligen postat av BojkottarALLA
Är det någon som använt sniper på honom? Inte troligt att bli skjuten med pistol till 3e våningen eller?
Om jag förstått rätt har han blivit skjuten flera gånger i huvudet - men ändå sägs han skrika.
Det måste rent teoretiskt vara någon annan som skriker - det är omöjligt att ett sniper skjutit honom.
Detta måste vara gjort från insidan av lägenheten.
Citera
2025-01-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Tack för ett civiliserat svar, uppfriskande minst sagt.
Oavsett vad man tycker så tror jag det är viktigt att svenskar skippar sin verklighetsflykt och ser sanningen i vitögat. Finns inget annat sätt.

Håller med, sanning är viktigt.
Hur funkade det att sopa skit under mattan eller sängen när man var barn?
Jo, det blev 1000ggr jobbigare att städa när morsan märkte vad man gjort.
Slutar där, förstår att det varit mycket OT i tråden.

Vila i frid Momika!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Om jag förstått rätt har han blivit skjuten flera gånger i huvudet - men ändå sägs han skrika.
Det måste rent teoretiskt vara någon annan som skriker - det är omöjligt att ett sniper skjutit honom.
Detta måste vara gjort från insidan av lägenheten.
Har skytten varit inne i lägenheten?
Citera
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Om Salwan Momikas kritik av religion ledde till hans mord, visar det att Sverige inte har tillräcklig förmåga att skydda människor från hot när de uttrycker kontroversiella åsikter.

Vilket land har tillräckligt med förmåga att skydda människor som framför kritik av religion? Inget land skulle jag säga och det borde du fatta själv att inget land har den förmågan överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in