2025-01-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Jepp.
Man ska inte ta kratom som om det vore godis, men sjukt löjligt när man hör en radiopratare på P4 svamla om att det är en "mycket stark drog"
Om man någonsin tagit någon annan drog, inkl. alkohol, så inser man ju förstås att kratom snarare är en påtagligt klen drog, som är i princip omöjlig att ta ihjäl sig med, om man inte missbrukar annat skit samtidigt. Möjligtvis kan man kalla kratom starkt jämfört med kaffe eller te...

Första gången jag tog Kratom så tog jag några matskedar och oj vad risig i kistan jag blev, så drogen är definitivt inte harmlös när det kan bli så av att blanda ihop teskeds- och matskedsmått, dock så är väl det en fördel med Kratom, att man spyr före man tar så mycket att andningen/hjärtat påverkas, eller vad som nu teoretiskt sätt kan hända.
Citera
2025-01-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swesteel
Står fortfarande som registrerat för mig på Ss, och beställde i måndags. Tror inte jag kommer få någonting då det känns skumt alltihop.

Jag beställde från 2 för att säkra mig från exit scams.

Nu lossnade det, 2 dygn senare och är påväg till mig.
Citera
2025-01-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hubblebubble
Jag beställde från 2 för att säkra mig från exit scams.

Nu lossnade det, 2 dygn senare och är påväg till mig.

Ok får hoppas att det inte är selektiv scam som försiggår.
Citera
2025-01-29, 19:35
Medlem
RompeTodos avatar
Citat:
Står fortfarande som registrerat för mig på Ss, och beställde i måndags. Tror inte jag kommer få någonting då det känns skumt alltihop.

Det kommer, de har apmycket att göra
Citera
2025-01-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ok får hoppas att det inte är selektiv scam som försiggår.
Glöm inte att det bedrivs som ett legitimt företag. Fskattsedel, avgifter etc. Dom har allt att förlora på att ens försöka sig på en exit scam.

Dom har nog sjukt mycket och göra. Tänk dig själv, ss skickar ut mailet och folk får fullständig PANIK.

Dom packar nog ordrar så fingrarna blöder
Citera
2025-01-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofflan
Glöm inte att det bedrivs som ett legitimt företag. Fskattsedel, avgifter etc. Dom har allt att förlora på att ens försöka sig på en exit scam.

Dom har nog sjukt mycket och göra. Tänk dig själv, ss skickar ut mailet och folk får fullständig PANIK.

Dom packar nog ordrar så fingrarna blöder

Mer min noja drog igång att polisen skulle ha nått fuffens för sig.
Citera
2025-01-29, 21:50
Medlem
En sak jag inte förstår lustgas som dödar o flera blivit förlamade av de är okej o sälja? O de såldes 130 kg av kronofogden ganska nyligen vilket jävla pajas land alltså, men kratom en naturlig växt som är besläktad med kaffe ja de ska bort från gatorna!
Folket vi måste göra motstånd jag tycker alla mailar klownen Jakob Forsmed och regeringen under covid då tog de alla WHO rekommendationer? Men nu tog de inte ens hänsyn till de då WHO klassas kratom som en växt utan hälsofara och ingen drog som de säger att det är..
Citera
2025-01-29, 22:30
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan82
En sak jag inte förstår lustgas som dödar o flera blivit förlamade av de är okej o sälja? O de såldes 130 kg av kronofogden ganska nyligen vilket jävla pajas land alltså, men kratom en naturlig växt som är besläktad med kaffe ja de ska bort från gatorna!
Folket vi måste göra motstånd jag tycker alla mailar klownen Jakob Forsmed och regeringen under covid då tog de alla WHO rekommendationer? Men nu tog de inte ens hänsyn till de då WHO klassas kratom som en växt utan hälsofara och ingen drog som de säger att det är..

Det kommer inte hända nånting innan en hel generation bejerot-skolade nykterhetsförbundsnördar och deras fanatiska lobby-organisationer dött, och då deras inflytande pga tidsmässiga skäl börjar lossna. Och att man sätter stopp mot att låta polisen driva agenda med narkotikapolitiskt styrande mot ökad kriminalisering. I inga andra länder dikterar polisen villkoren som i Sverige.
I USA och Kanada ser polisen det som onödigt jobb att jaga harmlösa "svenssons" som röker cannabis eller sysslar med shrooms eller liknande. De vill ägna sig åt riktiga brott - tunga droger, mord, misshandel och annat som måste bekämpas. I Sverige älskar polisen dock att jaga svenssons.

I detta avseende är tyvärr sverige jävla efterblivet - och om det börjar ändra riktning kommer det ske i Sverige 25-30 år senare än resten av europa

Att några protestlistor kommer göra skillnad kan man glömma. Tvärtom, det kommer skrattas ut. "Titta, pundarna är upprörda för de förbjudit deras knark!!"
Inga rationella argument, i stil med att det hjälpt folk att sluta med alkohol och andra droger, kommer hjälpa. För i Sverige är total renhet från alla sinnesförändrande substanser som inte är läkemedel den enda linjen som alla följer..
Citera
2025-01-30, 01:04
Medlem
Citat:

Beställde i Måndags och paketet är beräknat att komma på Fredag, naturligtvis så har dom haft otroligt mycket att göra och då blir leveranstiden längre. Även om det såklart är lite störigt att behöva vänta en hel vecka för att tillverka sin favorit tvål!( ) Trist att vi kriminaliserar så mycket bra rengöringsmedel, först GHB och nu det här!
Citera
2025-01-30, 02:17
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Du vet inte vad du snackar om kompis, benim har tänt av på benz, kratom AT är 100 ggr värre. Dock med benzo finns risken för att dö, det är det enda som gör det "värre", men i fråga av smärta så är kratom AT 100 ggr värre.

Då måste det vara jävligt individuellt.
Jag låg på 20-25gpd i snitt och i 15 månader 24/7, vissa dagar uppåt 40g. Blev lite oförsiktig eftersom jag inte märkt av någon egentlig AT efter 6 månaders bruk tidigare innan varje paus. Men jag blev tvungen att trappa ner två veckor och sedan köra sista veckan cold turkey mer eller mindre, tog väl någon enstaka på runt 1g under veckan och sedan blev det bra. Att sluta rakt av var sjukt obehagligt redan tredje dagen, så jag valde avtrappning istället. Det var inte särskilt svårt, men har man gått på det hårt i flera år kan jag tänka mig att det blir ett helvete.
Men jag har svårt att tro att det ligger på liknande nivå som opiater och benzo för i så fall är folk förjävla klen. Så för mig känns det som att du snackar skit.
Citera
2025-01-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Då måste det vara jävligt individuellt.
Jag låg på 20-25gpd i snitt och i 15 månader 24/7, vissa dagar uppåt 40g. Blev lite oförsiktig eftersom jag inte märkt av någon egentlig AT efter 6 månaders bruk tidigare innan varje paus. Men jag blev tvungen att trappa ner två veckor och sedan köra sista veckan cold turkey mer eller mindre, tog väl någon enstaka på runt 1g under veckan och sedan blev det bra. Att sluta rakt av var sjukt obehagligt redan tredje dagen, så jag valde avtrappning istället. Det var inte särskilt svårt, men har man gått på det hårt i flera år kan jag tänka mig att det blir ett helvete.
Men jag har svårt att tro att det ligger på liknande nivå som opiater och benzo för i så fall är folk förjävla klen. Så för mig känns det som att du snackar skit.

Hade Kratom gett sådana avtändningar rent generellt så hade sjukvården varit fullbelagd, för det låter som att det finns risk för hjärtpåverkan om man blir så fruktansvärt dålig som vissa skriver här, men jag har inte förstått det som att sjukvården belastas hårt av Kratomanvändare. Kanske dessa "avtändningar" folk skriver om i verkligheten är en influensa som dök upp just när de slutade med Kratom?
Citera
2025-01-30, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Första gången jag tog Kratom så tog jag några matskedar och oj vad risig i kistan jag blev, så drogen är definitivt inte harmlös när det kan bli så av att blanda ihop teskeds- och matskedsmått, dock så är väl det en fördel med Kratom, att man spyr före man tar så mycket att andningen/hjärtat påverkas, eller vad som nu teoretiskt sätt kan hända.

Jag har klämt typ 2-3 matskedar en gång i tiden. Blev snurrig och trött och gick och somnade.
Vaknade typ 100 procent och fortsatte dagen som vanligt.

Allt som är naturligt ska bort, här ska vi äta läkemedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in