2025-01-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Fick inget exempel som jag bad om heller. Ang tunga missbrukare som säger kratom är värre än tex heroin. Sluta med kratom är inte värre än att sluta med cannabis. Inte i närheten av något annat som ni vill påstå. Nu säger vi punkt och avslutar kapitlet.

Jag säger allt av erfarenhet, av vänner och bekanta.
Och du tror att jag sitter och plockar fram mina argument ur arslet eller? Jag pratar också utifrån egen erfarenhet, jävla mupp.
Citera
2025-01-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Det mesta är över efter en dag typ. Och att någon dött av det är för mig sjukt. Då är det förgiftning snarare än drog overdos och isåfall är personen en idiot som häller i sig såna mängder. Två teskedar på morgonen och en kopp kaffe får upp mig på morgonen då jag har en helvetes ångest, det är knappast pundargrejer det här. Pundare är såna som käkar 100 piller mot diarré och får hjärtstopp

Din ångest grundar sig med stor sannolikhet i kratomet.
Citera
2025-01-29, 14:18
Medlem
RompeTodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en_liten_ren
Jag fick precis det som jag beställde i Söndags. Men jag tror att den riktiga hetsen började i Måndags, det var då texten om längre leveranstider kom upp. Jag beställde ännu mer igår och det står fortfarande som reseverat. Det kanske blir likadant som för dig. Jag håller tummarna och väntar.

Tack
Citera
2025-01-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofflan
Och du tror att jag sitter och plockar fram mina argument ur arslet eller? Jag pratar också utifrån egen erfarenhet, jävla mupp.

Finns hur mycket historier som helst på Reddit om folk som inte kan fungera under lång tid när dom slutar med Kratom. Dock kan man ju med logiskt tänkande förstå att ett långt missbruk av diverse morfinderivat kommer ge en fysisk avtändning som är värre än Kratom. Varför vissa tunga missbrukare känner ett behov att bagatellisera andras misär kommer jag aldrig förstå dock.
Citera
2025-01-29, 18:20
Medlem
swimp78s avatar
Jag använde tramadol dagligen under flera års tid.
Jag minns hur den avtändningen var. Så jag tror jag är hyfsat förberedd.

Kratomet har jag tagit på kvällstid de senaste åren Ett par teskedar.

Har köpt på mig några påsar och kommer trappa ner nån sked kommande tiden. När jag är nere i "en tesked per kväll"- nivån slänger jag det som är kvar.
Citera
2025-01-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag använde tramadol dagligen under flera års tid.
Jag minns hur den avtändningen var. Så jag tror jag är hyfsat förberedd.

Kratomet har jag tagit på kvällstid de senaste åren Ett par teskedar.

Har köpt på mig några påsar och kommer trappa ner nån sked kommande tiden. När jag är nere i "en tesked per kväll"- nivån slänger jag det som är kvar.

Tramadol är ju rätt likt Kratom jämfört med de andra opiaterna i att den har en antidepressiv effekt. Det verkar vara individuellt men förbered dig på en långdragen psykisk kamp. För mig var det svårt att orka göra något i mer än en månad. Kanske att insättning av antidepressiv kan hjälpa dig, tycker det borde forskas mer på om det kan hjälpa folk att sluta.
Citera
2025-01-29, 18:33
Medlem
CptKirks avatar
skriv en kommentar här.

https://www.openpetition.eu/se/petition/online/bevara-kratom-lagligt-i-sverige-foer-frihet-och-ansvarsfull-anvaendning
Citera
2025-01-29, 18:55
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Tramadol är ju rätt likt Kratom jämfört med de andra opiaterna i att den har en antidepressiv effekt. Det verkar vara individuellt men förbered dig på en långdragen psykisk kamp. För mig var det svårt att orka göra något i mer än en månad. Kanske att insättning av antidepressiv kan hjälpa dig, tycker det borde forskas mer på om det kan hjälpa folk att sluta.

Fördelen jag har idag jämfört med då är att jag numera fått adhd-medicin.

Kratomet har jag haft för att ta "the edge off" lite på kvällen. Istället för en bärs. Men när jag härom sommaren var utan kratomet några dar kändes det inte så värst. Så troligen dödar elvansen en del av effekten vilket antagligen underlätta den psykologiska avvänjningen.Jag ska rapportera hur det gick sen för den som är intresserad.
Citera
2025-01-29, 18:56
Medlem
Har beställt från 2 sidor. Ena fick jag ett mail ifrån att paketet är skickat, och andra har lämnat in till Postnord, men verkar som om paketet stannat vid inlämningsstället några dagar nu. Fler som haft problem? Beställde i söndags och i måndags
Citera
2025-01-29, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hubblebubble
Har beställt från 2 sidor. Ena fick jag ett mail ifrån att paketet är skickat, och andra har lämnat in till Postnord, men verkar som om paketet stannat vid inlämningsstället några dagar nu. Fler som haft problem? Beställde i söndags och i måndags

Har det fastnat på inlämningstället i flera dagar är det nått som hänt för det ska aldrig hända så kontakta postnord
Citera
2025-01-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Och det blir att de går på fmh tror du? Och vet någon om vi talar dagar, veckor eller månader? Brukar lagar börja gälla direkt och sker det omröstning, samt hur ofta brukar sådana ske?

Inte tar det månader iaf. När de pysslade med att klassa RC-droger så tog det 1-2 veckor för klassningen att börja gälla.
Citera
2025-01-29, 19:11
Medlem
Står fortfarande som registrerat för mig på Ss, och beställde i måndags. Tror inte jag kommer få någonting då det känns skumt alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in