2025-01-27, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Ungefär så jag har räknat..1250kr per dygn är min tänkta nivå.Jag studerar så kan följa börsen hela dagen. Jag måste trixa mer för jag vill upp i en miljon att spekulera i. Tack för ett jättebra råd. Men varför inte Nasdaq, högre snitt än omx. Hittar heller inte summan där det knockas?
Välj vilket index du vill. Det viktigaste är att det är lagom volatilt. Ett index som teoretisk skulle röra sig upp 0,9% varannan dag och ner 1% varannan dag skulle avkasta bättre än ett index som stiger 0,1% varje dag.
Citera
2025-01-27, 15:54
Medlem
OK. Vilken jävla dag på börsen..Alla Tech-aktier faller 15-30%..Fortsätter det imorgon tror du? Svenska brukar väl påverkas dagen efter ett ras i USA?
Citera
2025-01-27, 16:51
Medlem
Citat:
OK. Vilken jävla dag på börsen..Alla Tech-aktier faller 15-30%..Fortsätter det imorgon tror du? Svenska brukar väl påverkas dagen efter ett ras i USA?
Kan kanske bli en rekyl i morgon men på några veckors sikt kommer det absolut fortsätta.
I dag var dagen som techkraschen inleddes.
Citera
2025-01-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Kan kanske bli en rekyl i morgon men på några veckors sikt kommer det absolut fortsätta.
Ska man köra bear rakt av ett tag?
Citera
2025-01-27, 18:38
Medlem
Citat:
Lägg till mig på insta om du vill, du verkar just och trevlig.

trillis74
Citera
2025-01-27, 22:08
Medlem
Citat:
OK. Vilken jävla dag på börsen..Alla Tech-aktier faller 15-30%.
Vilken fantasivärld lever du i?
Citera
2025-01-28, 21:28
Medlem
deddds avatar
Citat:
Kommer aldrig ske.
No shit. Det var en retorisk fråga.
Att du inte kan visa något som inte existerar är ju en självklarhet.

Citat:
Han är schysst och berättar om hans bästa sätt att tjäna stålar, och du bara pissar på honom för att han inte vill visa dokument eller berätta för hela världen var han gör sin business!?
Tror du inte på det hela så sluta posta i den här tråden då din idiot!
Lol, ja, vad schyst han är som berättar om gratis pengar helt utan källor, bevis, eller någon som hels sanning bakom.
Precis som alla drönare till alla lyckade bedragare. "sluttta va elak han e ba'a snäll".

Det bästa med scams är att väldigt stor andel förtjänar att bli av med sina pengar.
Det värsta med scams är den lilla delen som inte förtjänar det, typ när du din frälste idiot försöker sälja in det till din morsa, som gör samma sak för att hon korkat nog litar på dig, utan att inse att du är en mjukhjärnad sektmedlem.

TS. Starta en en crypto och skicka ett PM till mig så fort du skapat det. Jag svär på heder och samvete att jag inte kommer syna dig, jag kommer vara på din sida här på fb och utanför och snacka upp crypton, och vara med resan upp till jag beslutar att sälja. För det här med lura korkade jävlar kan du. Du slösar tid på den här lögnen eftersom du knappt tjänar på den själv. Starta en shitcoin och du har möjlighet att faktiskt tjäna riktiga pengar på det du är duktig på, det vill säga vapenisera din narcissism.
Senast redigerad av deddd 2025-01-28 kl. 21:31.
Citera
2025-01-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
No shit. Det var en retorisk fråga.
Att du inte kan visa något som inte existerar är ju en självklarhet.

Lol, ja, vad schyst han är som berättar om gratis pengar helt utan källor, bevis, eller någon som hels sanning bakom.
Precis som alla drönare till alla lyckade bedragare. "sluttta va elak han e ba'a snäll".

Det bästa med scams är att väldigt stor andel förtjänar att bli av med sina pengar.
Det värsta med scams är den lilla delen som inte förtjänar det, typ när du din frälste idiot försöker sälja in det till din morsa, som gör samma sak för att hon korkat nog litar på dig, utan att inse att du är en mjukhjärnad sektmedlem.

TS. Starta en en crypto och skicka ett PM till mig så fort du skapat det. Jag svär på heder och samvete att jag inte kommer syna dig, jag kommer vara på din sida här på fb och utanför och snacka upp crypton, och vara med resan upp till jag beslutar att sälja. För det här med lura korkade jävlar kan du. Du slösar tid på den här lögnen eftersom du knappt tjänar på den själv. Starta en shitcoin och du har möjlighet att faktiskt tjäna riktiga pengar på det du är duktig på, det vill säga vapenisera din narcissism.
Du har nog rätt, jag som var grön och naiv...Hade aldrig kört med hävstång eller BULL innan, har satt mig in i det rätt rejält sista dagarna. De höga hävstångarna existerar inte vad jag kan se..Men det var spännande och kul och jag har kärt mig nåt nytt..
Citera
2025-01-30, 00:11
Medlem
PimPimOriginals avatar
Citat:
Du har nog rätt, jag som var grön och naiv...Hade aldrig kört med hävstång eller BULL innan, har satt mig in i det rätt rejält sista dagarna. De höga hävstångarna existerar inte vad jag kan se..Men det var spännande och kul och jag har kärt mig nåt nytt..

Man behöver inte hög hävstång. Jag hade ett snitt på 88 i häv förra året. Jag har en metod där jag säljer om OMX dippar under 0% under dagen.

Sen är det är inte "gratis pengar" eller en scam, det är en systematisk tradingmetod som kräver kunskap, pengar, tid och en viss skicklighet.
Citera
2025-01-30, 00:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimPimOriginal
Man behöver inte hög hävstång. Jag hade ett snitt på 88 i häv förra året. Jag har en metod där jag säljer om OMX dippar under 0% under dagen.

Sen är det är inte "gratis pengar" eller en scam, det är en systematisk tradingmetod som kräver kunskap, pengar, tid och en viss skicklighet.

Försökte du vara lite lustig nu?
Citera
2025-01-30, 13:58
Medlem
PimPimOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Försökte du vara lite lustig nu?

Min poäng var, man behöver inte 160 i häv som nämns i tråden.
Citera
2025-01-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimPimOriginal
Min poäng var, man behöver inte 160 i häv som nämns i tråden.
Just precis. Man väljer själv vilken hävstång man vill ha, vilket index man följer och åt vilket håll, hur mycket man lägger på varje enskild affär, vid vilken tidpunkt man gör det och hur stor del av kassan totalt man avsätter till just den här metoden.

Det här är bara ett exempel att väcka ert intresse att tänka och räkna lite själva.

Tyvärr klarar en del inte av det och de personerna kan väl hålla sig till sina indexfonder, är man nöjd med det lilla så blir det utmärkt för dem.
De tror ju ändå att det inte finns nåt enda sätt i hela världen att prestera bättre än ett genomsnitt så då passar det dem ju som hand i handsken.

Fast själva tycker de att alla som inte tycker som den sanning de läst skrivet av ”experter” till amatörer är jättedumma. För forskningen säger ju att ingen kan vara bättre än ett genomsnitt. Trots att de aldrig ens försökt hämta hem lite siffror i excel och skapat några formler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in