2025-01-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Förklara för en dummie som mig varför?

Hävstångscertifikat (bull) är för daytrading och ökar i värde bara vid börsuppgång då de ombalanseras efter varje handelsdag. Det innebär att om börsen går sidledes eller neråt så tappar det i värde och dessutom fort. Så om inte börsen stiger under i stort sett varenda handelsdag som du behåller värdepappret så kommer värdet fort att närma sig 0, alltså anpassade för köp och sälj samma dag när börsen går superbra. Ju större hävstång desto mer riskfyllt.
Citera
2025-01-25, 13:33
Medlem
Citat:
Du måste vara efterbliven, till och med jag hittar drygt 160

Ok, var hittade du den?
Citera
2025-01-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan81
Hävstångscertifikat (bull) är för daytrading och ökar i värde bara vid börsuppgång då de ombalanseras efter varje handelsdag. Det innebär att om börsen går sidledes eller neråt så tappar det i värde och dessutom fort. Så om inte börsen stiger under i stort sett varenda handelsdag som du behåller värdepappret så kommer värdet fort att närma sig 0, alltså anpassade för köp och sälj samma dag när börsen går superbra. Ju större hävstång desto mer riskfyllt.
Det har du rätt i, men varför svarar du på hur en annan produkt än den han valt fungerar?
Citera
2025-01-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Ok, var hittade du den?
Hittade 280 också, men bara för att jävlas säger jag inte var..
Citera
2025-01-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan81
Ok,Tack. Hur är det med helgerna, jag måste ju vänta till måndag innan inlösen..Kan man följa börsindex på helgerna?
Citera
2025-01-25, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Ok, jag är inne. RSI var nere på 19 i 15-minuters-grafen. Köpt OMXS30 på 1870. Semesterkassan fylls på om vi når 1910. Nu är det bara att hålla tummarna 🥶
Varför OMX och inte NASDAQ?
Citera
2025-01-26, 01:38
Medlem
Citat:
Härligt, ser fram emot det...
Om det är 150000 du har och vill tjäna pengar med minimal risk är mitt förslag att du gör enligt följande.
Multiplicera din kassa med 2 och dividera sen med den hävstång du väljer på den produkt du önskar.

Som exempel tar du 150000(kassa)X2(Faktor)/150(hävstång)=2000(Daglig insats)
Sälj ditt certifikat varje dag samma tid om det inte förfallit och köp ett nytt.

Har du möjlighet att bevaka utvecklingen och det går åt motsatt håll så sälj strax innan knockout för att inte förlora riskpremien. Ibland hinner man inte med eller så öppnar det under knockoutnivån och då är det inget att göra nåt åt.

Du bör göra dig en vinst per år på ungefär 50000 eller 33,3% om du inte ens nån gång räddar hem riskpremien. Men om du lyckas med det ett par gånger per månad blir det 10000 till per år i vinst.

Börja så men sen när du har fått riktig kläm på det så använder du kassan även till att göra affärer intradag på andra produkter med högsta möjliga hävstång med ungefär 1% av kassan vardera som du säljer när värdet stigit med 0,5% eller säljer av strax innan knock och tar en förlust på cirka 0,75%.

Inte för många produkter som troligen kommer röra sig åt samma håll samtidigt.
Hela grejen med den här strategin är att få en bättre avkastning men ha en lägre risk än att investera i en global indexfond.

Då följer man den gyllene regeln att inte lägga alla ägg i samma korg, nåt som inte de med indexfonderna förstått, de har nästan hela sitt kapital investerat i sju amerikanska bolag.
Citera
2025-01-26, 03:24
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Det är det positiva med att göra misstag, man vill inte göra samma sak igen och blir visare ju äldre man blir.
Jag tror inte du lever, eller kommer leva, som du lär där.

Kan du inte bara ge exakta köptider och säljtider, summa, pris, och köpt papper för dessa för de sista 10 åren december/januari?
Det är inte svårt. Eller ja, jättemycket jobb att hitta på för en enkel rollspelschatt som detta är. Men kan ju ta rollspelandet det till nästa nivå när du har tid.
Citera
2025-01-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deddd

Kan du inte bara ge exakta köptider och säljtider, summa, pris, och köpt papper för dessa för de sista 10 åren december/januari?
Det är inte svårt. Eller ja, jättemycket jobb att hitta på för en enkel rollspelschatt som detta är. Men kan ju ta rollspelandet det till nästa nivå när du har tid.
Kommer aldrig ske.
Speciellt inte för att hjälpa dig.
Citera
2025-01-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deddd

Han är schysst och berättar om hans bästa sätt att tjäna stålar, och du bara pissar på honom för att han inte vill visa dokument eller berätta för hela världen var han gör sin business!?
Tror du inte på det hela så sluta posta i den här tråden då din idiot!
Citera
2025-01-26, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Om det är 150000 du har och vill tjäna pengar med minimal risk är mitt förslag att du gör enligt följande.
Multiplicera din kassa med 2 och dividera sen med den hävstång du väljer på den produkt du önskar.

Som exempel tar du 150000(kassa)X2(Faktor)/150(hävstång)=2000(Daglig insats)
Sälj ditt certifikat varje dag samma tid om det inte förfallit och köp ett nytt.

Har du möjlighet att bevaka utvecklingen och det går åt motsatt håll så sälj strax innan knockout för att inte förlora riskpremien. Ibland hinner man inte med eller så öppnar det under knockoutnivån och då är det inget att göra nåt åt.

Du bör göra dig en vinst per år på ungefär 50000 eller 33,3% om du inte ens nån gång räddar hem riskpremien. Men om du lyckas med det ett par gånger per månad blir det 10000 till per år i vinst.

Börja så men sen när du har fått riktig kläm på det så använder du kassan även till att göra affärer intradag på andra produkter med högsta möjliga hävstång med ungefär 1% av kassan vardera som du säljer när värdet stigit med 0,5% eller säljer av strax innan knock och tar en förlust på cirka 0,75%.

Inte för många produkter som troligen kommer röra sig åt samma håll samtidigt.
Hela grejen med den här strategin är att få en bättre avkastning men ha en lägre risk än att investera i en global indexfond.

Då följer man den gyllene regeln att inte lägga alla ägg i samma korg, nåt som inte de med indexfonderna förstått, de har nästan hela sitt kapital investerat i sju amerikanska bolag.
Ungefär så jag har räknat..1250kr per dygn är min tänkta nivå.Jag studerar så kan följa börsen hela dagen. Jag måste trixa mer för jag vill upp i en miljon att spekulera i. Tack för ett jättebra råd. Men varför inte Nasdaq, högre snitt än omx. Hittar heller inte summan där det knockas?
Citera
2025-01-26, 15:09
Medlem
Aktierna som stiger/sjunker mest som jag gör mina vinster på har inte ens nån hävstång?
Vad är en lagom nivå att ha placerat? 50% i papper och 50% cash?
Vad tror du om att köra en BEAR på omx, och en Bull på Nasdaq varje dygn?
Senast redigerad av Ricktactoe 2025-01-26 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in