Citat:
Ursprungligen postat av
KallaKarar
Köpa något av en 25-årig blatte som finns på Lexbase och har butik på Lantmannagatan i Malmö?
En del verkar verkligen tigga om att bli blåsta.
Har som sagt inte handlat där själv och undviker det aktivt efter alla rykten och recensioner.
Jag uppfattar det dock som att de har kört webbutik sedan några år(?) och att det är vid köp och förbeställningar via den som folk blivit lurade. Trillat in ännu fler negativa omdömen senaste veckorna och även några positiva som ser väldigt suspekta ut. Sedan har företaget bemött en del av de negativa recensioner a på ett allt annat än professionellt sätt
Lade själv ut en del krokar för att kolla läget då jag har viss insyn i världen. Är mer för brädspel men har många vänner och bekanta från den kretsen som även sysslar med kort både på hobby- och yrkesmässig nivå. Mycket riktigt var det en där som sade sig ha blivit blåst av dem. Det är en liten värld i Sverige och snacket går.
Många liknande fysiska butiker säljer mycket även via nätet och för den som handlar online är kanske inte adressen eller ägarens namn det första man kollar upp? Så jag kan förstå folk.
När omdömen dessutom legat runt full pott, vilket jag vet att det gjorde för ett tag sedan, ser folk kanske ingen anledning att misstänka någonting.
Sedan känns det väldigt ovanligt att sabba sitt rykte redan inom ett år efter öppning. Man borde tvärtom vara extra mån om sitt rykte i början när kundkretsen ska byggas upp.