2025-01-29, 15:56
Medlem
Såg att butiken ligger på Lantmannagatan i Malmö och den gatan har väl inte det bästa ryktet. Har dock aldrig varit där, kanske är en lång gata men har någon erfarenhet av Swepoke.se? Kommer produkterna väl paketerade och är kundservice hjälpsamma?

Väldigt höga priser på vissa produkter trots att det nyss har kommit ut.
Citera
2025-01-29, 20:17
Medlem
Jag hade inte handlat av dem.

Varför?

För det första så anger de rena lögner i sina köpvillkor.

Enligt dem:
”5.2 ångerrätten gäller inte vid:
•produkter som levererats förseglade i originalförpackning till kunden, där kunden bryter förseglingen.”

Lagen säger dock
”5:2 ångerrätten gäller inte vid:
•en vara som har bruten försegling och inte kan återlämnas på grund av hälso-eller hygienskäl, till exempel underkläder.”

Så Isam som ”ägaren” heter klipper och klistrar lite som han själv tycker och vill. Ska nog börja kalla honom Sigvard Marjasin tror jag.

Där utöver så anger han sin privata hotmail adress som företagsmail. Något som får mig att dra öronen åt sig.

Du säger att priserna är höga, bara det tyder väl på att du inte ska handla där?
Citera
2025-01-29, 20:28
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
”5.2 ångerrätten gäller inte vid:
•produkter som levererats förseglade i originalförpackning till kunden, där kunden bryter förseglingen.”

Nu är ju detta ganska självklart då dom säljer boosterpacks, ska kunderna få öppna dom och begära återköp om dom inte får några värdefulla kort menar du?
Citera
2025-01-30, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Nu är ju detta ganska självklart då dom säljer boosterpacks, ska kunderna få öppna dom och begära återköp om dom inte får några värdefulla kort menar du?

Det menar jag inte. Det är något som rätten får ta ställning till. Lagen är lagen. Fyrkantig ja men samma för alla. De kan inte friskriva sig från vad som står i distansavtalslagen.
Citera
2025-03-21, 18:08
Medlem
Nån annan som har förbokat hos swepoke sen inte fått sina saker?

Jag förbokade Pokémon 151 booster bundle den 28 juli 2024 men ej fått sakerna fick på mejl från swepoke nu att sakerna har skickat ut nån annan som har haft detta problem med dom?
Citera
2025-04-14, 18:05
Medlem
Går mycket rykten och trillat in mycket negativa recensioner på Google, Trustpilot och liknande den senaste tiden. Folk menar att de har blivit blåsta på förbeställningar och pengar och det är inte bara en eller två personer heller.

Har aldrig handlat där själv men när det kommer till samlarkort är det en ganska liten värld i Sverige och det är ont om ställen med bra sortiment.
Fysiska butiker för den här typen av grejer växer inte heller direkt på träd så tråkigt om det stämmer.
Citera
2025-04-14, 20:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Går mycket rykten och trillat in mycket negativa recensioner på Google, Trustpilot och liknande den senaste tiden. Folk menar att de har blivit blåsta på förbeställningar och pengar och det är inte bara en eller två personer heller.

Har aldrig handlat där själv men när det kommer till samlarkort är det en ganska liten värld i Sverige och det är ont om ställen med bra sortiment.
Fysiska butiker för den här typen av grejer växer inte heller direkt på träd så tråkigt om det stämmer.

Köpa något av en 25-årig blatte som finns på Lexbase och har butik på Lantmannagatan i Malmö?

En del verkar verkligen tigga om att bli blåsta.
Citera
2025-05-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Köpa något av en 25-årig blatte som finns på Lexbase och har butik på Lantmannagatan i Malmö?

En del verkar verkligen tigga om att bli blåsta.
Har som sagt inte handlat där själv och undviker det aktivt efter alla rykten och recensioner.
Jag uppfattar det dock som att de har kört webbutik sedan några år(?) och att det är vid köp och förbeställningar via den som folk blivit lurade. Trillat in ännu fler negativa omdömen senaste veckorna och även några positiva som ser väldigt suspekta ut. Sedan har företaget bemött en del av de negativa recensioner a på ett allt annat än professionellt sätt

Lade själv ut en del krokar för att kolla läget då jag har viss insyn i världen. Är mer för brädspel men har många vänner och bekanta från den kretsen som även sysslar med kort både på hobby- och yrkesmässig nivå. Mycket riktigt var det en där som sade sig ha blivit blåst av dem. Det är en liten värld i Sverige och snacket går.

Många liknande fysiska butiker säljer mycket även via nätet och för den som handlar online är kanske inte adressen eller ägarens namn det första man kollar upp? Så jag kan förstå folk.

När omdömen dessutom legat runt full pott, vilket jag vet att det gjorde för ett tag sedan, ser folk kanske ingen anledning att misstänka någonting.
Sedan känns det väldigt ovanligt att sabba sitt rykte redan inom ett år efter öppning. Man borde tvärtom vara extra mån om sitt rykte i början när kundkretsen ska byggas upp.
Senast redigerad av radiopanna 2025-05-06 kl. 16:25.
Citera
2025-05-06, 17:01
Medlem
svearikesfags avatar
Är det Pokémon kort? Hade jag varit du hade jag hittat någon du litar på som åkt köpt i butiken till dig sen skickat till dig.
Citera
2025-05-06, 17:02
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Har som sagt inte handlat där själv och undviker det aktivt efter alla rykten och recensioner.
Jag uppfattar det dock som att de har kört webbutik sedan några år(?) och att det är vid köp och förbeställningar via den som folk blivit lurade. Trillat in ännu fler negativa omdömen senaste veckorna och även några positiva som ser väldigt suspekta ut. Sedan har företaget bemött en del av de negativa recensioner a på ett allt annat än professionellt sätt

Lade själv ut en del krokar för att kolla läget då jag har viss insyn i världen. Är mer för brädspel men har många vänner och bekanta från den kretsen som även sysslar med kort både på hobby- och yrkesmässig nivå. Mycket riktigt var det en där som sade sig ha blivit blåst av dem. Det är en liten värld i Sverige och snacket går.

Många liknande fysiska butiker säljer mycket även via nätet och för den som handlar online är kanske inte adressen eller ägarens namn det första man kollar upp? Så jag kan förstå folk.

När omdömen dessutom legat runt full pott, vilket jag vet att det gjorde för ett tag sedan, ser folk kanske ingen anledning att misstänka någonting.
Sedan känns det väldigt ovanligt att sabba sitt rykte redan inom ett år efter öppning. Man borde tvärtom vara extra mån om sitt rykte i början när kundkretsen ska byggas upp.
Var läser du omdöme?
Citera
2025-05-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Var läser du omdöme?

Google och Trustpilot. Här är ett urval av några negativa. https://se.trustpilot.com/review/swepoke.se?stars=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in