2025-01-19, 20:13
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Laportas catch var väl typ årets spel? Starkt av Goff att få iväg passningen också (även om han gjorde mycket fel den här matchen också).

Nu känns det som att Super Bowl vinns av laget från AFC.

Ja, det var en cool catch, borde inte gå, men på något vis lyckades han.

Står fast vid gissningen att Kansas City vinner Superbowl igen, efter att först ha betvingat Buffalo (som jag tror slår Baltimore hemma). Förmodar att Eagles vinner mot Rams i matchen som börjar nu klockan nio svensk tid, och ser inte att vare sig Philadelphia eller Washington skulle kunna rubba Chiefs.
Citera
2025-01-20, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
TV4 Sportkanalen?

Visst det slutade där men jag och en kompis funderade på att kolla på lokal.
Citera
2025-01-20, 08:42
Medlem
Kneeling borde vara förbjudet efter sista tvåminutersvarningen.
Sker det trots detta så får motståndarna bollen från den plats knäet togs.Klockan stoppas dessutom.

Detta skulle väl bara innebära fördelar för spelet och för åskådarna?
Som det nu är så går man miste om mången dramatisk upplösning.

Fattar inte varför detta inte ändras på..ta exempelvis Bills vs Ravens igår.
Citera
2025-01-20, 09:43
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Kneeling borde vara förbjudet efter sista tvåminutersvarningen.
Sker det trots detta så får motståndarna bollen från den plats knäet togs.Klockan stoppas dessutom.

Detta skulle väl bara innebära fördelar för spelet och för åskådarna?
Som det nu är så går man miste om mången dramatisk upplösning.

Fattar inte varför detta inte ändras på..ta exempelvis Bills vs Ravens igår.

Intressant idé, men gissar att det åtminstone delvis är en säkerhetsfråga (man kan ju köra ett alibispel där QB’n slajdar så fort han blir utmanad, med samma resultat men större skaderisk).

Men men, håller helt med om att det är en tråkig aspekt av spelet.

Snyggt att se Allen/Lamar tacka varandra direkt efter slutsignalen på det sättet. De två har verkligen varit outstanding i år.
Citera
2025-01-20, 14:07
Medlem
tcfmogs avatar
Baltimore borde ha vunnit, de var bättre än Buffalo men gjorde misstag som de förlorade på. Tycker inte Buffalo imponerade så värst och de rår nog inte på Kansas City. Känns öppnare i NFC, Phildelphia får väl hållas som knappa favoriter men skulle inte förvåna mig om Washington går segrande ur striden.
Citera
2025-01-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Intressant idé, men gissar att det åtminstone delvis är en säkerhetsfråga (man kan ju köra ett alibispel där QB’n slajdar så fort han blir utmanad, med samma resultat men större skaderisk).

Men men, håller helt med om att det är en tråkig aspekt av spelet.

Snyggt att se Allen/Lamar tacka varandra direkt efter slutsignalen på det sättet. De två har verkligen varit outstanding i år.

Det är ju enkelt att komma runt.
Allt som bedöms som spelförstörande sista två minuterna stoppar matchklockan.
Ta knä,slajda vid förlorade yardskasta pass helt utan adress(kan redan bestraffas) mm..allt sådant stoppar matchklockan sista två minuterna.

Det är klart att skaderisken ökar om man spelar rejäl fotboll jämfört med när man bara sabbar matchtid.
Detta gäller för all speltid..så om argumentet skall hålla så måste i så fall denna beskäras.
Ju mindre tid som spelas-ju mindre skaderisk..men tiominuters speltid exempelvis..känns ju väldigt beige sett i sammanhang..:-)
Citera
2025-01-24, 21:13
Medlem
Satsa 1500 kr på Commanders mot Eagles och vinner nästan 5000 kr. Värt det eller är det för självklart att Eagles kommer vinna?
Citera
2025-01-25, 01:22
Medlem
Commanders vs Bills i SB hade varit så kul. En grym rookie QB Jayden Daniels mot superman Josh Allen. Det mesta talar ju för Eagles och Chiefs om vi ska vara realistiska. Finns viss risk att Bills får lite diskutabla domslut (Roughing the passer när man petar på Mahomes) emot sig också så NFL får med Taylor Swift i SB igen.
Citera
2025-01-25, 05:14
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Commanders vs Bills i SB hade varit så kul. En grym rookie QB Jayden Daniels mot superman Josh Allen. Det mesta talar ju för Eagles och Chiefs om vi ska vara realistiska. Finns viss risk att Bills får lite diskutabla domslut (Roughing the passer när man petar på Mahomes) emot sig också så NFL får med Taylor Swift i SB igen.

WAS har hamnat på rätt spår med Daniels och han är absolut en QB att hålla ett öga på. Men han är oerfaren.. pallar han trycket i en Conference-match?! Nog för att han var bra mot Lions, men dom sköt sig själva i foten. Jag tror Eagles vinner den matchen.

Jag HATAR Mahomes, så är kanske inte helt opartisk

KC har inte imponerat alls denna säsong! 11 av deras 15 vinster har varit "one possession games" (ja, ni fattar vad jag menar). Att dom slutade 15-2 är för mig en gåta. Något saknas och dom verkar trötta.

Trots bortaplan tror jag Bills vinner, om inte domarna fockar till det! Börjar bli lite väl uppenbart att Mahomes får alla domslut med sig
Citera
2025-01-28, 21:19
Medlem
Tror att Eagles vinner Super Bowl faktiskt.
Saquon Barkley förefaller vara helt ostoppbar.
Får Chiefs dfence inte stopp på honom så är det kört tror jag.
Det kommer att krävas megakoncentration för att hålla Barkley borta från end zone..och det öppnar i sådant fall upp fältet för Jalen Hurts och passningar till bland annat AJ Brown med flera.

55 poäng emot Commanders scorar man inte bara på en höft.

Eagles vinner Super bowl..RB spelet blir avgörande.
Citera
2025-01-28, 23:11
Medlem
Citat:

Hoppas verkligen att du har rätt även om det möjligen är dom två mest osympatiska lagen i NFL. Men jag är så trött på Cheifs, jättebebisen Mahomes och Taylor Swift, domslut som går deras väg osv.
Citera
2025-02-10, 02:34
Medlem
Citat:

Exakt det jag spelade på , ser ju riktigt bra hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in