2024-12-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
En sak är säker som vanligt.Små marginaler kommer att avgöra stora ting.

Mer sant än så går det inte att få det. Chiefs vinner ju typ varenda match i sista sekund. SAmma sak med Lions. Är det så att Superbowl blir mellan Chiefs o Lions och det avgörs sista 15 sekunderna?
Citera
2025-01-05, 16:23
Medlem
MikeStrutters avatar
Ingen mening att lägga några vad på dagens matcher eller vad säger ni?
Citera
2025-01-05, 18:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Ingen mening att lägga några vad på dagens matcher eller vad säger ni?

Skulle hålla mig lååångt borta ifrån dagens matcher..
Citera
2025-01-13, 03:08
Medlem
Lite reflektioner nu när grundserien är klar:
- Kvalitén bland lag och spelare har höjts rejält. Jag tycker att vi gått ifrån den värsta säsongen sedan 2002 till den bästa säsongen sedan 2011. Förra året var inga lag elit. Andra säsonger brukar ha två till fyra lag som sticker ut ifrån mängden (Eagles/Chiefs 2022, Buccaneers/Rams 2021, Saints/Buccaneers/Chiefs 2020 etc). I år har vi fyra styckna och två bubblare. Det fanns inte heller någon enskild spelare som förtjänade MVP. Lamar Jackson hade en bra säsong ja men inte MVP värdig och ingenting om man jamför med Hur han var I år. Nu har vi två styckna som verkligen förtjänar den här utmärkelsen och två till som borde vara med I konversationen.

De fyra lagen som jag anser sticker ut är:
- Chiefs
- Ravens
- Bills
- Lions

Bubblare:
- Eagles
- Vikings

Chiefs är en av dem märkligaste lagen då inte har dominerat I särskilt många matcher men de hittar ändâ sätt att vinna, lite som NFLs svar på Real Madrid efter Ronaldo.

Ravens är så mycket bättre den här säsongen trots att de har färre vinster I år men det är pga som tidigare skrivet bättre lag.

Bills inledde skakigt men de har utvecklats sjukt mycket

Lions har gradvis under Campbell gått ifrån horribel till medioker till bubblare till bästa laget I NFL. Allt utom Super Bowl skulle vara ett fiasko.

Hade någon av dessa lag spelat såhär förra säsongen så skulle de vara 17-0.

Eagles har hämtat sig ifrån kollapset förra året. Men jag ser inte riktigt den dominansen ovanstående lag har.

Vikings är nog överraskningen för I år men like Eagles tycker jag inte de har haft den dominansen ovanstående lag har. Plus att den sista matchen mot Lions var oroväckande.

Årets MVP kandidater:
- Josh Allen
- Lamar Jackson
(- Barkley)
(- Joe Burrow)

Både Josh Allen och Lamar Jackson har spelat på en MVP nivå och tittar man på statistiken vinner Lamar Jackson men Josh Allen har gjort mer med mindre resurser.

Barkley ska egentligen också vara med I konversationen men när en (Eller tre) Quarterback(s) har en riktigt bra säsong så kommer det inte gå till någon annan tyvärr

Joe Burrow har varit fantastisk och borde också vara med I konversationen, synd att Bengals bara har typ tre spelare som fullständigt dominerar medans resten av laget är mediokra eller rent av dåliga.
Citera
2025-01-13, 10:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Krakenfranhavet: instämmer i stort sett i dina reflektioner. Hugget som stucket mellan Lamar Jackson och Josh Allen om MVP-titeln, storartade säsonger av båda. Den stora matchen i divisional playoffs är ju Ravens mot Bills, tyvärr går den lite sent svensk tid (tror den startar tjugo i ett på natten).

Chiefs bör utan större problem kunna avfärda Texans, och får sedan hemmaplan mot segraren i matchen mellan Baltimore och Buffalo.

https://www.nfl.com/playoffs/bracket/

På andra halvan torde Detroit rätt lätt kunna slå Washington, och får hemmaplan mot Philadelphia eller möjligen Rams eller Vikings, om det blir en mindre skräll.
Har sett en hel del Kansas City under säsongen, och de har verkligen trasslat sig till seger efter seger, ofta utan att imponera särskilt mycket. Men jag tror de kommer ut i dessa återstående matcher med en annan skärpa och tyngd, och att de till slut vinner än en gång.
Citera
2025-01-13, 10:57
Medlem
tcfmogs avatar
En rolig Super Bowl hade varit Bills-Lions eller Bills-Vikings, båda dessa skulle ge en ny segrare och det är ju alltid kul. Bills-Vikings skulle också medföra att ett av lagen skulle bli det första att förlora fem Super Bowls utan att vinna.

Är svårt att bortse från Chiefs i AFC men både Ravens och Bills har möjlighet att slå dem. Risken är att de kör slut på varandra i nästa veckas match.

I NFC hoppas jag på Lions men tror på Eagles med Lions och Vikings som främsta utmanare
Citera
2025-01-13, 17:24
Medlem
Ezzelinos avatar
Ravens och Bills har bara mötts en gång i slutspel, i en divisional playoff-match 2021. Då liksom nu hade Buffalo hemmaplan och vann med 17-3:

https://www.footballdb.com/games/boxscore/baltimore-ravens-vs-buffalo-bills-2021011602

Jämna odds nu, men jag tror på hemmaseger. Josh Allen har mer vana att vinna slutspelsmatcher än Lamar Jackson, och på något vis känns det som om han är gjord av lite hårdare virke när det gäller som mest - tre av de fyra senaste slutspelen är det Mahomes lag som hejdat Buffalo (ett år var det Cincinnati).

https://www.pro-football-reference.com/teams/buf/playoffs.htm

https://www.pro-football-reference.com/teams/rav/playoffs.htm

I det förra slutspelet hade ju både Allen och Jackson chansen på hemmaplan att slåt ut Chiefs, men det gick inte.
Citera
2025-01-14, 12:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Rams slog Vikings med 27-9 i Glendale, Arizona, vilket innebär att kvartsfinalerna är klara:

Chiefs - Texans 18/1 kl. 22.30

Lions - Commanders 19/1 kl. 02.00

Eagles - Rams 19/1 kl. 21.00

Bills - Ravens 20/1 kl. 00.30

Jag tror på fyra hemmasegrar, men Buffalo kommer att behöva göra en gedigen match för att rå på Baltimore.
Citera
2025-01-18, 13:07
Medlem
Hallå, är det nån som vet ifall det är nån sportsbar i Stockholm som visar Chiefs ikväll? O’learys har den inte listad och jag ringde Retro bar och dom visar inte…
Citera
2025-01-18, 22:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Hallå, är det nån som vet ifall det är nån sportsbar i Stockholm som visar Chiefs ikväll? O’learys har den inte listad och jag ringde Retro bar och dom visar inte…
TV4 Sportkanalen?
Citera
2025-01-19, 10:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Detroit helt överraskande krossade av Washington på hemmaplan, 31-45. Jared Goff kastade fem interceptions, Jayden Daniels var upphov till fyra TD:s i andra quartern.
Lions Laporta fångade spektakulärt en TD med vänster hand (knappt sju minuter in i highlightsvideon):

https://www.youtube.com/watch?v=FjKM8ER8bOA
Citera
2025-01-19, 10:36
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Detroit helt överraskande krossade av Washington på hemmaplan, 31-45. Jared Goff kastade fem interceptions, Jayden Daniels var upphov till fyra TD:s i andra quartern.
Lions Laporta fångade spektakulärt en TD med vänster hand (knappt sju minuter in i highlightsvideon):

https://www.youtube.com/watch?v=FjKM8ER8bOA

Laportas catch var väl typ årets spel? Starkt av Goff att få iväg passningen också (även om han gjorde mycket fel den här matchen också).

Nu känns det som att Super Bowl vinns av laget från AFC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in